PROBLEM -Diesel 1,9 nie ciągnie mi paliwa :/
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
PROBLEM -Diesel 1,9 nie ciągnie mi paliwa :/
Mam 1,9D z pompą Bosch.
Przecinak mnie nakierował na temat zapowietrzenia.
Objaw jest taki, ze pompa wtryskowa nie zasysa paliwa. Gdy podpompuje ręcznie troche do filtra, to po około minucie silnik gaśnie(chyba ze dopompuje mu ręczna pompką).
Jak usunąć tą usterke?
Przecinak mnie nakierował na temat zapowietrzenia.
Objaw jest taki, ze pompa wtryskowa nie zasysa paliwa. Gdy podpompuje ręcznie troche do filtra, to po około minucie silnik gaśnie(chyba ze dopompuje mu ręczna pompką).
Jak usunąć tą usterke?
Ostatnio zmieniony 24 maja śr, 2006 6:29 pm przez NMike, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 1,6 GTi ![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
- PSEMO
- Nowicjusz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
- Posiadany PUG: 205 Forever
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kostenblut
- Kontakt:
Z tego co wiem przy pompie Boscha układ sam się odpowietrza wystarczy chwilę pokręcić rozrusznikiem. Miałem sytaucję, że zabrakło mi paliwa układ się zapowietrzył. Po wlaniu paliwa i 20 sekundach kręcenia silnik zaskoczył. Jak na mój gust, to może sparciały przewód paliwa, albo jakaś nieszczelność przewodu na odcinku pompka ręczna - pompa paliwa, lub nieszczelność na obudowie filtra? A jak tam woda w filtrze paliwa? Kolega miał taki przypadek w 1.8 diesel kichał, prychał, aż w końcu gasł, okazało się, że woda osiągnęła stan alarmowy, dodam, że czujnik poziomu wody nie działał.
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
NMike, heh, widze ze tak jak ja przesiadles sie z GTi do Diesela i czarna magia. Mialem podobny problem, okazalo sie ze przewod paliwowy byl dziurawy(zaraz przy filtrze), wymienilem i auto zaczelo normalnie pracowac no i przestal gasnac na luzie. Podekrecaj moze cybany na koncowkach i zobacz czy przewody snie nie kreca na tym filtrze, bo mi tez jeden nie sciagal tak jak powinien i tez tamtedy sie zapowietrzal, heh Diesele.
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
hmm, wycieku to nie mam. Ale przy filtrze jest(zaraz przy weżyku dolnym- od dołu) taki mały jasny, plastikowy krzyzak. Jak pompowałem ręcznie, to zauważyłem, że tam cie3knie, a jak silnik chodził i np podpompowałem więcej, to po chwili to co chciało wylecieć- cofało się spowrotem- jakby coś to zasysało.
Ale nie mam opisanego tego w książce i nie wiem c to może być
Może reguluje przepust paliwa wpływającego do filtra...
Ale nie mam opisanego tego w książce i nie wiem c to może być
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Może reguluje przepust paliwa wpływającego do filtra...
Peugeot 205 1,6 GTi ![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Nie wiem, tez sie super nie znam, ja mialem identyczne proplemy jak ty, warz ciagnal powietrze, a nie kapalo paliwo... bo w Dieselu to inaczej niz w benzynie, pompe masz przy silniku, a nie w baku, wiec paliwo "wsysa" , a nie "wciska"
, wiec przy malej dziurce bedzie zasysac powietrze, a nie tryskac ropa. Ja mialem dziurke zaraz przy filtrze.
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
Nie ma pompy, działa na zasadzie podciśnienia z wtrysków. Jakoś tak...
A faktycznie jest ta nieszczelność i mi powietrze redukuje ciśnienie. Zaraz pokręce tym plastikiem, ew. moze być do wymiany...
Może ktoś wie co to jest??
Dodano po 2 godzinach 11 minutach:
U mnie w rodzinie diesel był zawsze
W końcu to mocne i trwałe silniki.
Poniżej fotki:
- silnik
- puszczające powietrze istrojstwo- krzyzak
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 0101kv.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 0093xq.jpg
A faktycznie jest ta nieszczelność i mi powietrze redukuje ciśnienie. Zaraz pokręce tym plastikiem, ew. moze być do wymiany...
Może ktoś wie co to jest??
Dodano po 2 godzinach 11 minutach:
U mnie w rodzinie diesel był zawsze
![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
Poniżej fotki:
- silnik
- puszczające powietrze istrojstwo- krzyzak
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 0101kv.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 0093xq.jpg
Peugeot 205 1,6 GTi ![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Chyba masz rację.PSEMO pisze:Z tego co wiem przy pompie Boscha układ sam się odpowietrza wystarczy chwilę pokręcić rozrusznikiem.
Mam 1,8D z pompą Bosha
Ze dwa razy dojechałem na stację beznzynową rozpędem, jak w baku tylko opary a po drodze gasł już co chwilę
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Co do problemu NMike lub kogoś kto ma podobny ja bym wziął butelkę PET nalał ropki. Przy pompie wtryskowej wpiąć jakiś wężyk (najlepiej przeźroczysty) i do butelki. Odpalić puga i patrzeć czy też gaśnie. Jak nie gaśnie jest problem z powietrzem na wężykach, filtrze paliwa itd i tam bym szukał problemu. Jak tez gaśnie na butelce może być jakiś problem z pompą wtryskową itp.