Gdzie w Pugu włącza się przednie halogeny ?
Gdzie w Pugu włącza się przednie halogeny ?
mój 205 GRD standardowo nie miał halogenów, ale ja je sobie zainstalowałem (po zakupie specjalnej przedniej listwy). Nie wiem jednak gdzie powinno się je włączać - może w kolumnie przy kierownicy ?
Na razie założyłem taki mały włącznik przy dźwigni otwierającej pokrywę silnika, ale chę zrobić to "profesjonalniej".
Czy może mi ktoś napisać, gdzie "oryginalnie" powinno włączać się halogeny ?
No i jeszcze jedno: Czy przednie halogeny powinny świecić cały czas - czyli czy powinny świecić razem ze światłami mijania czy niezależnie ?
Nie pytam tu o kwestię przepisów drogowych tylko o aspekt techniczny.
Na razie założyłem taki mały włącznik przy dźwigni otwierającej pokrywę silnika, ale chę zrobić to "profesjonalniej".
Czy może mi ktoś napisać, gdzie "oryginalnie" powinno włączać się halogeny ?
No i jeszcze jedno: Czy przednie halogeny powinny świecić cały czas - czyli czy powinny świecić razem ze światłami mijania czy niezależnie ?
Nie pytam tu o kwestię przepisów drogowych tylko o aspekt techniczny.
Jak masz instalcję we fullu to z przodu są kabelki pod halogeny a tam gdzie masz guziki powinna być wolna kostka dokupisz se guziczek i wszystko powinno być ok.Jeżeli brak u ciebie tego to kup se orginalny guziczek i pociągnij se do niego kabelki podłącz to wszystko przez przekaźnik , a jeżeli chodzi o aspekt prawny to powinny działać tylko ze światłami mijania i jak będziesz przełanczał na drogowe tj(długie) musza się wyłaczyć ale tym bym się nie bawił nikt tego nie sprawdza
No właśnie, ale mi chodziło o to, gdzie powinien być zamontowany ten guziczek ?
chyba nie w panelu środkowym, tuż obok tylnych halogenów oraz świateł awaryjnych ? Tu powinien być czy nie ?
Jeśli nie, to gdzie ?
Przeglądałem różne katalogi i instrukcje "cywilnych" 205-tek, a nie GT, GTI oraz XS i nie mogłem tam wytropić miejsca, gdzie włącza się przednie halogeny.
Jeśli chodzi o ten srodkowy panel sterowania - pod regulatorami nawiewów, to ja mam tam trzy klawisze: Tylny halogen, ogrzewanie tylnej szyby oraz światła awaryjne. W bogatszych wersjach jest tam 5 klawiszy: trzy, o których przed chwilą pisałem oraz: klawisz uruchamiający ogrzewanie przednich siedzeń i drugi klawisz służący do włączenia grugiej dmuchawy w nagrzewnicy. Wydaje mi się, że tak właśnie jest, bo dość dokładnie prześledziłam (jak już pisałem) katalogi i instrukcje obsługi, ale gdzie do ku..wy nędzy jest (lub też powinien być) oryginalnie zamocowany klawisz przednich halogenów. Wiem, że mogę go sobie umiejscowić w dowolnym miejscu, np. na suficie :), ale mi zależy na dokładności.
Dzięki za porady i proszę o więcej. Może jeszcze ktoś pomoże ?
chyba nie w panelu środkowym, tuż obok tylnych halogenów oraz świateł awaryjnych ? Tu powinien być czy nie ?
Jeśli nie, to gdzie ?
Przeglądałem różne katalogi i instrukcje "cywilnych" 205-tek, a nie GT, GTI oraz XS i nie mogłem tam wytropić miejsca, gdzie włącza się przednie halogeny.
Jeśli chodzi o ten srodkowy panel sterowania - pod regulatorami nawiewów, to ja mam tam trzy klawisze: Tylny halogen, ogrzewanie tylnej szyby oraz światła awaryjne. W bogatszych wersjach jest tam 5 klawiszy: trzy, o których przed chwilą pisałem oraz: klawisz uruchamiający ogrzewanie przednich siedzeń i drugi klawisz służący do włączenia grugiej dmuchawy w nagrzewnicy. Wydaje mi się, że tak właśnie jest, bo dość dokładnie prześledziłam (jak już pisałem) katalogi i instrukcje obsługi, ale gdzie do ku..wy nędzy jest (lub też powinien być) oryginalnie zamocowany klawisz przednich halogenów. Wiem, że mogę go sobie umiejscowić w dowolnym miejscu, np. na suficie :), ale mi zależy na dokładności.
Dzięki za porady i proszę o więcej. Może jeszcze ktoś pomoże ?
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
no to sa dalekosiezne...Bodek pisze:ZoNNk pisze:a halogeny gti nie są przypadkiem dalekosięzne i nie działają razem z długimi?? ja mam nieoryginlne właczana na przycisk
umnie dzialaja razem z dlugimi
U mnie (309) sa srodkowe dalekosiezne a zewnetrzne przeciwmglowe...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Rotel nie rób se z tym tyle problemu kup se guziczek z przeciwmgielnej z puga taki jak masz do tylnego i go wsadz obok reszty wystarczy tylko wyciąc kułeczko koło tych 3 -ch co masz i bedziesz miał wszystko ładnie i estetycznie,ewentualnie podepnij się pod ten z tylnego przeciwmgielnego i masz problem z głowy
- TOMBIKE
- Uzalezniony
- Posty: 644
- Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
mam pytanie : jeśli ktoś nie miał wcześniej halogenów a chciałby sobie założyć to czy poniższe rady są dobre? (znalazłem je na jakimś forum samochodów off road) cytuję:
.......Pozostaje sposób podłączenia halogenów. Do tego celu trzeba zastosować zwykły przekaźnik samochodowy, włącznik i kilka metrów grubego kabla. Kładziemy kabel od jakiegoś wolnego bezpiecznika, najlepiej 30A, do włącznika umieszczonego uprzednio w kabinie (najlepiej z diodą sygnalizacyjną, wtedy potrzebne dodatkowe podłączenie do masy). Od włącznika kładziemy kabel (ciągle jednożyłowy) przez grodź komory silnika do któregoś z reflektorów fabrycznych. Tam montujemy przekaźnik, jedno złącze idzie do kabla plusowego zasilającego żarówkę w reflektorze fabrycznym (światło drogowe), drugie złącze idzie do halogenu na dachu, trzecie do masy, czwarte od włącznika z kabiny, (schemat połączeń przekaźnika jest zwykle wymalowany na obudowie przekaźnika). Cały przekaźnik owijamy grubą folią i mocno zaciskamy opaską wokół kabli. Przekaźnik powinien być sztywno przymocowany, aby nie obijał się podczas jazdy, bo cewka umieszczona wewnątrz niego szybko się zawiesi. Teraz kładziemy kabel do halogenów (już dwużyłowy), po drodze drugą żyłę podłączamy do dobrej masy. Kabel może iść po rurze snorkla na dach, albo wewnątrz rynienki dachowej. Dobrze jest go włożyć w gumową rurkę (taką jak do przewodów paliwowych, przeźroczystą), na odcinku wystawionym na działanie gałęzi. teraz pozostaje tylko podłączyć halogeny szeregowo, pamiętając który kabel do masy, który do plusa. Takie podłączenie ułatwia obsługę halogenów podczas jazdy po asfalcie. Jeśli chcemy używać halogenów włączamy przełącznik w kabinie i kiedy tylko nie ma samochodu z przeciwka przed nami, to po prostu włączamy światła drogowe (długie) razem z halogenami. Łatwo i szybko można je wyłączyć w każdej chwili tak jak się wyłącza światła drogowe
.......Pozostaje sposób podłączenia halogenów. Do tego celu trzeba zastosować zwykły przekaźnik samochodowy, włącznik i kilka metrów grubego kabla. Kładziemy kabel od jakiegoś wolnego bezpiecznika, najlepiej 30A, do włącznika umieszczonego uprzednio w kabinie (najlepiej z diodą sygnalizacyjną, wtedy potrzebne dodatkowe podłączenie do masy). Od włącznika kładziemy kabel (ciągle jednożyłowy) przez grodź komory silnika do któregoś z reflektorów fabrycznych. Tam montujemy przekaźnik, jedno złącze idzie do kabla plusowego zasilającego żarówkę w reflektorze fabrycznym (światło drogowe), drugie złącze idzie do halogenu na dachu, trzecie do masy, czwarte od włącznika z kabiny, (schemat połączeń przekaźnika jest zwykle wymalowany na obudowie przekaźnika). Cały przekaźnik owijamy grubą folią i mocno zaciskamy opaską wokół kabli. Przekaźnik powinien być sztywno przymocowany, aby nie obijał się podczas jazdy, bo cewka umieszczona wewnątrz niego szybko się zawiesi. Teraz kładziemy kabel do halogenów (już dwużyłowy), po drodze drugą żyłę podłączamy do dobrej masy. Kabel może iść po rurze snorkla na dach, albo wewnątrz rynienki dachowej. Dobrze jest go włożyć w gumową rurkę (taką jak do przewodów paliwowych, przeźroczystą), na odcinku wystawionym na działanie gałęzi. teraz pozostaje tylko podłączyć halogeny szeregowo, pamiętając który kabel do masy, który do plusa. Takie podłączenie ułatwia obsługę halogenów podczas jazdy po asfalcie. Jeśli chcemy używać halogenów włączamy przełącznik w kabinie i kiedy tylko nie ma samochodu z przeciwka przed nami, to po prostu włączamy światła drogowe (długie) razem z halogenami. Łatwo i szybko można je wyłączyć w każdej chwili tak jak się wyłącza światła drogowe