chłodnica oleju - kto ma? w jakich silnikach była?
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
chłodnica oleju - kto ma? w jakich silnikach była?
Witam - ponieważ temat jest mi obcy - zadaję pytanie - czy była montowana chłopdnica oleju w 205? i w jakich silnikach peugeota była? - a jeśli ktoś wie to jak to było montowane - podeejrzewam ze w modelu turbo była
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
była montowana w GTI, nie wiem czy we wszystkich, ale z ludzi, których znam, to chyba każdy ją miał
olej szedł przez taką przystawkę, montowaną przed filtrem oleju, wężami do chłodniczki z tego co wiem przynitowanej do plastikowej obudowy chłodnicy wody
ale w każdym razie... nie tylko w turbo była
olej szedł przez taką przystawkę, montowaną przed filtrem oleju, wężami do chłodniczki z tego co wiem przynitowanej do plastikowej obudowy chłodnicy wody
ale w każdym razie... nie tylko w turbo była
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
czy ma ktoś foto?
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Mam i ja
chłodniczka+1 wentyaltor, a już nie długo drugi włączany z kabiny
W miejscu montowania filtra oleju do bloku silnika jest przystawka, wychodzą z niej 2 wysokociśnieniowe przewody olejowe do chłodniczki oleju, tuż za chłodniczką jest filtr oleju. Całość znajduje się od strony kierowcy przy chłodnicy (mocowanie chyba do bloku silnika), niestety dość nisko, więc już zdażyło mi sie urwać przy okazji wycieczki w głębszą zaspę
Jest jeszcze jedno "niestety"... biada temu komu taki przewód puści - zachowuje sie jak karczer sikający olejem na cały silnik i zawieszenie, więc ja np. straciłem w ten sposób blisko 3l Liqui Molly po przebiegu ok 1000km Na szczęście akurat tankowałem i zauważyłem na stacji kałuże pod autem, bo miałbym drugi remont silnika w ciągu pół roku
Co więcej zamienniki przewodów kosztują ponad 400PLN (o oryginały bałem się zapytać...), a z dorobieniem (czytaj zaprasownanie nowego przewodu w stare elementy metalowe do mocowania) na takie ciśnienie też sprawa nie jest prosta. W Lublinie znalazłem 2 zakłady które podjęłyby się zadania - w jednym usłyszałem "na mniej niż 200PLN proszę się, nie nastawiać" !!! O dziwo w drugim zapłaciłem 60PLN, a całość była gotowa w 2 godziny Całość z wymianą (i paliwem, aby zakład znaleźć) zamknęła się w 130PLN
A jak powiedziałem, że auto w sporcie używane to dostałem przewody na 160 atmosfer, więc pewnie auto przeżyją
No ale jakby nie było to temperaturkę auto trzyma pierwsza klasa - przy ostrym katowaniu 110st. jeszcze nie udało się przekroczyć, a norma to 90-95st
chłodniczka+1 wentyaltor, a już nie długo drugi włączany z kabiny
W miejscu montowania filtra oleju do bloku silnika jest przystawka, wychodzą z niej 2 wysokociśnieniowe przewody olejowe do chłodniczki oleju, tuż za chłodniczką jest filtr oleju. Całość znajduje się od strony kierowcy przy chłodnicy (mocowanie chyba do bloku silnika), niestety dość nisko, więc już zdażyło mi sie urwać przy okazji wycieczki w głębszą zaspę
Jest jeszcze jedno "niestety"... biada temu komu taki przewód puści - zachowuje sie jak karczer sikający olejem na cały silnik i zawieszenie, więc ja np. straciłem w ten sposób blisko 3l Liqui Molly po przebiegu ok 1000km Na szczęście akurat tankowałem i zauważyłem na stacji kałuże pod autem, bo miałbym drugi remont silnika w ciągu pół roku
Co więcej zamienniki przewodów kosztują ponad 400PLN (o oryginały bałem się zapytać...), a z dorobieniem (czytaj zaprasownanie nowego przewodu w stare elementy metalowe do mocowania) na takie ciśnienie też sprawa nie jest prosta. W Lublinie znalazłem 2 zakłady które podjęłyby się zadania - w jednym usłyszałem "na mniej niż 200PLN proszę się, nie nastawiać" !!! O dziwo w drugim zapłaciłem 60PLN, a całość była gotowa w 2 godziny Całość z wymianą (i paliwem, aby zakład znaleźć) zamknęła się w 130PLN
A jak powiedziałem, że auto w sporcie używane to dostałem przewody na 160 atmosfer, więc pewnie auto przeżyją
No ale jakby nie było to temperaturkę auto trzyma pierwsza klasa - przy ostrym katowaniu 110st. jeszcze nie udało się przekroczyć, a norma to 90-95st
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
a czy ktoś z was ma może chłodnicę oleju powietrzną a nie wodną?
Dodano po 36 sekundach:
i warto dać to ustrojstwo czy nie?
Dodano po 36 sekundach:
i warto dać to ustrojstwo czy nie?
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak nie katujesz auta to nie musisz mieć. Moja się niestety rozleciała. Tzn przy swapie silnika okazało się że przewody są tak zgnite że nie ma sensu przekładać. Jeżdżę więc bez. Jako ze nie jestem szaleńcem to na razie mi się nic nie przegrzało. Mam tylko jeden wentylator. Drugi leży kupiony na półce, ale ciężki jest a na polu zimno więc nie zakładałem jak na razie
d_Arc: Może dałbyś namiary na tej zakład w lublinie który Ci dorobił przewody? W Krakowie o to ciężko niestety. Jeśli wybiorę się na zlot na wiosne to może bym zamówił:)
d_Arc: Może dałbyś namiary na tej zakład w lublinie który Ci dorobił przewody? W Krakowie o to ciężko niestety. Jeśli wybiorę się na zlot na wiosne to może bym zamówił:)
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
a ile może kosztować używana chłodniczka wodna z przewodami do wymiany?
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zakład jest przy wylotówce na Świdnik na przeciwko salonu Opla chyba, w podwórzu, nazwy nie kojarzę, ale poszukam tel. Mogą zaprasować nowe przewody na oryginalne końcówki, bo tych raczej nikt nie dorobi.
Ja powróciłem do oryginału bo przewody miały tendencję do wykręcania się - podejżewam, iż były zbyt sztywne, choć przyczyną może być mniej stabilne mocowanie samej chłodniczki (kiedyś auto zanurkowało w głębokiej zaspie i się wsio pourywało) i padnięte poduszki silnika, przez co przewody mogły za bardzo "wibrować"
Ciekawe rozwiązanie wypatrzyłęm w Mi munne'a - chłodniczka jest przymocowana bezpośrednio do bloku, a do niej filtr oleju, więc problem z przewodami wyeliminowany. Zastanwiam się tylko ile trzeba zachodu aby podobnie zrobić w XU9...
Ja powróciłem do oryginału bo przewody miały tendencję do wykręcania się - podejżewam, iż były zbyt sztywne, choć przyczyną może być mniej stabilne mocowanie samej chłodniczki (kiedyś auto zanurkowało w głębokiej zaspie i się wsio pourywało) i padnięte poduszki silnika, przez co przewody mogły za bardzo "wibrować"
Ciekawe rozwiązanie wypatrzyłęm w Mi munne'a - chłodniczka jest przymocowana bezpośrednio do bloku, a do niej filtr oleju, więc problem z przewodami wyeliminowany. Zastanwiam się tylko ile trzeba zachodu aby podobnie zrobić w XU9...