PROBLEM -Diesel 1,9 nie ciągnie mi paliwa :/

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

PROBLEM -Diesel 1,9 nie ciągnie mi paliwa :/

Post autor: NMike »

Mam 1,9D z pompą Bosch.
Przecinak mnie nakierował na temat zapowietrzenia.
Objaw jest taki, ze pompa wtryskowa nie zasysa paliwa. Gdy podpompuje ręcznie troche do filtra, to po około minucie silnik gaśnie(chyba ze dopompuje mu ręczna pompką).

Jak usunąć tą usterke?
Ostatnio zmieniony 24 maja śr, 2006 6:29 pm przez NMike, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
PSEMO
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kostenblut
Kontakt:

Post autor: PSEMO »

Z tego co wiem przy pompie Boscha układ sam się odpowietrza wystarczy chwilę pokręcić rozrusznikiem. Miałem sytaucję, że zabrakło mi paliwa układ się zapowietrzył. Po wlaniu paliwa i 20 sekundach kręcenia silnik zaskoczył. Jak na mój gust, to może sparciały przewód paliwa, albo jakaś nieszczelność przewodu na odcinku pompka ręczna - pompa paliwa, lub nieszczelność na obudowie filtra? A jak tam woda w filtrze paliwa? Kolega miał taki przypadek w 1.8 diesel kichał, prychał, aż w końcu gasł, okazało się, że woda osiągnęła stan alarmowy, dodam, że czujnik poziomu wody nie działał.
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Wymieniłem filtr, wyczyściłem, wody nie ma.
Silnik mi chodzi, ale nie zasysa samodzielnie paliwa. Nie widze u siebie pompy paliwa . Czy to możliwe, że nie ma :wink: :?: - ze działa na podciśnienie?

Nie znam sie na dieslach :(
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

NMike, heh, widze ze tak jak ja przesiadles sie z GTi do Diesela i czarna magia. Mialem podobny problem, okazalo sie ze przewod paliwowy byl dziurawy(zaraz przy filtrze), wymienilem i auto zaczelo normalnie pracowac no i przestal gasnac na luzie. Podekrecaj moze cybany na koncowkach i zobacz czy przewody snie nie kreca na tym filtrze, bo mi tez jeden nie sciagal tak jak powinien i tez tamtedy sie zapowietrzal, heh Diesele.
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

hmm, wycieku to nie mam. Ale przy filtrze jest(zaraz przy weżyku dolnym- od dołu) taki mały jasny, plastikowy krzyzak. Jak pompowałem ręcznie, to zauważyłem, że tam cie3knie, a jak silnik chodził i np podpompowałem więcej, to po chwili to co chciało wylecieć- cofało się spowrotem- jakby coś to zasysało.
Ale nie mam opisanego tego w książce i nie wiem c to może być :D
Może reguluje przepust paliwa wpływającego do filtra...
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Nie wiem, tez sie super nie znam, ja mialem identyczne proplemy jak ty, warz ciagnal powietrze, a nie kapalo paliwo... bo w Dieselu to inaczej niz w benzynie, pompe masz przy silniku, a nie w baku, wiec paliwo "wsysa" , a nie "wciska" ;) , wiec przy malej dziurce bedzie zasysac powietrze, a nie tryskac ropa. Ja mialem dziurke zaraz przy filtrze.
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Nie ma pompy, działa na zasadzie podciśnienia z wtrysków. Jakoś tak...
A faktycznie jest ta nieszczelność i mi powietrze redukuje ciśnienie. Zaraz pokręce tym plastikiem, ew. moze być do wymiany...

Może ktoś wie co to jest??

Dodano po 2 godzinach 11 minutach:

U mnie w rodzinie diesel był zawsze :-) W końcu to mocne i trwałe silniki.
Poniżej fotki:
- silnik
- puszczające powietrze istrojstwo- krzyzak

http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 0101kv.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 0093xq.jpg
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Na 2 obrazku masz wielka pompe 8)7
Jest napedzana z paska rozrzadu :)

Dodano po 1 minutach:

Jaki "krzyzak"? na tej focie jest filtr paliwa -konkretni jego obudowa
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

To pompa wtryskowa.
A ten krzyzak na dole filtra paliwa- co to jest??
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

może to pokrętełko do odwadniania filtra??
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

A jaka ty chciales pompe jak nie wtryskowa? 8)7

Chodzi o ta "srubke"? Jak dobrze pamietam to do spuszczania wody z filtra jest -jesli sie myle niech mnie ktos poprawi
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Do spuszczania jest od przodu. Myslzłem o pompie paliwa...
Ten krzyzak jest na złączu, którym wpływa paliwo do filtra.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Pompa wtryskowa to wlasnie pompa paliwa :)

Nie mam pojecia o jaki krzyzak chodzi... jakis taki niekumaty jestem -co poradze :P
Zaznacz na tej focie strzaleczka w paincie :)
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Zakleiłem ten krzyżak plasteliną i zadziałało :D
Jutro skocze do franco majstrów i wypytam co to za ustrojstwo jest przy wlewie do filtra. Ew. zakleje to na amen zelbetonem :W
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

PSEMO pisze:Z tego co wiem przy pompie Boscha układ sam się odpowietrza wystarczy chwilę pokręcić rozrusznikiem.
Chyba masz rację.
Mam 1,8D z pompą Bosha
Ze dwa razy dojechałem na stację beznzynową rozpędem, jak w baku tylko opary a po drodze gasł już co chwilę :) . Za każdym razem myślałem, że będe musiał odpowietrzać wszystko na stacji, a tu tylko zalanie do baku ON, 10s kręcenia rozrusznikiem i niespodzianka, bo odpala bez problemu ;).
Co do problemu NMike lub kogoś kto ma podobny ja bym wziął butelkę PET nalał ropki. Przy pompie wtryskowej wpiąć jakiś wężyk (najlepiej przeźroczysty) i do butelki. Odpalić puga i patrzeć czy też gaśnie. Jak nie gaśnie jest problem z powietrzem na wężykach, filtrze paliwa itd i tam bym szukał problemu. Jak tez gaśnie na butelce może być jakiś problem z pompą wtryskową itp.
ODPOWIEDZ