Czy stożek K&N od 205gti będzie pasował do mi16?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Czy stożek K&N od 205gti będzie pasował do mi16?

Post autor: Fox »

Jak w temacie. Chodzi mi głównie o ten kawałek rury pomiędzy kolektorem a przepływomierzem, który jest dostarczany wraz z filtrem K&N. W 205 jest on potrzebny do zastąpienia oryginalnego żeby przepływomierz szedł wzdłóż chłodnicy a nie do góry. W mi16 nie wiem jeszcze jak przepływomierz powinien iść bo w ogóle nie mam tej rury pomiędzy kolektorem a przepływką (ani w ogóle żadnych częsci pod ręką żeby sprawdzić:)). Stąd moje pytanie - czy da się do tego celu wykorzystać wspomnianą rurę od K&N czy szukać gdzieś oryginalnej od mi16, czy w ogóle sprzedać K&N'a od 205 i kupić do mi16? (tak nawiasem mówiąc może ktoś chce kupić ten stożek K&N do 1.9gti? - nieużywany, oryginalnie zapakowany - byłoby mi łatwiej się go pozbyć i kupić taki do mi16:))
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

generalnie sprzedać i nie kupować stożka - lepiej poprawić grill robiąc w nim dziurę - wiem stożek fajnie mruczy - ale lepiej cco każdą wymianę oleju założyć sobie nowy filt - lub przynajmniej go z wierzchu odkurzyć (bardzo delikatnie)
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
marcin1
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 24 mar pt, 2006 4:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: marcin1 »

jaka cena za ten filtr
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

tego filtra się nie wymienia. Ma gwarancje na milion kilometrów, czyli w praktyce zostaje dożywotnio. Co jakiś czas się go tylko myje. Stożek musze mieć bo oryginalna puszka filtra od mi16 z tego co wiem się nie mieści w 205. To jest jedyny powód zmiany, a K&N to jedyna warta zachodu firma. Co do sprzedaży tego co mam to kupiłem go w intercarsie za 320zł. Muszę się najpierw dowiedzieć czy mają filtry do mi16 i w ogóle czy one się czymś różnią czy to jest to samo. Jeśli do mi16 jest całkiem inny to ten mógłbym sprzedać za hmmm...250zł. Taniej mi się nie opłaca go oddawać. Już wolę go jakoś przerobić. No ale jeszcze zobaczymy co z tym będzie - muszę wybadać sytuację w takim razie
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

i stożki pod każdym prawie względem są lepsze niz te zwykłe badziewne filtry
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

wiadomo stożek + dopasowana rura (cały dolot)wpływa na moment obrotowy silnika - ale czy aby na pewno zasysa chłodne powietrze spod maski (jeśli tak to ja jestem za - jeśli nie to nie) u siebie w 1.4 raczej nie założę, ale generalnie powinno to być przemyślane rozwiązanie - a cena dobra - naprawdę warto
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

w 1.4 można naprawde fajnie zrobić sprawę stożka, możesz go wsadzić w obudowe po papierowym filterku z dolotem i otworem w grillu albo jak ja mam z otorem w grillu+ dolot+ stożek z osłoną termiczną :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

Sebek pisze:w 1.4 można naprawde fajnie zrobić sprawę stożka, możesz go wsadzić w obudowe po papierowym filterku z dolotem i otworem w grillu albo jak ja mam z otorem w grillu+ dolot+ stożek z osłoną termiczną :)
- daj fotkę na forum - z chęcią zobaczę- gdzieś już chyba takie coś widziałem - no jednak w komorze silnika się bardzo wszystko brudzi - plastikowa puszka zapewnia względna czystość i dopływ powietrza
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

bo było to już na forum i była ogromnie długa debata moja, Blaszki i jeszcze kogoś
no i właśnie jednym ze sposobów jest ukrycie stożka w tej puszce, u mnie się tak nie dało bo mam stożek za duży i dlatego mam osłonę termiczną

a tu jest ten temat długi jak rzeka:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=4618&start=0
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Oglądnąłem właśnie przepływomierz w 1.9 gti, porównując go z tym od mi16 i wygląda na to że są albo takie same (przynajmniej jeśli chodzi o wejście/wyjście) albo bardzo podobne. Jest szansa że wszystko będzie pasować. Kwestia tylko jakie jest wejście do kolektora dolotowego w mi16 (tego nie mam pod ręka na razie i nie mogę sprawdzić) ale jest szansa że mi to jakoś spasuje.
Co do stożków i zimnego powietrza to K&N razem ze stożkiem dostarcza kawałek rury elastycznej którą montuje się tak, aby brała powietrza spod zderzaka i dostarczała je (po odbiciu od maski ) do filtra. Jest więc szansa że będzie to powietrze zimne. W sumie to nie wiem czemu powietrze ma się odbijać od maski (tak jest w instrukcji montażu) a nie iść bezpośrednio na filtr. Może jest ktoś taki mądry że wie?

EDIT:

Tak jeszcze jak patrzę sobie na ten przepływomierz i na to jak ta klapka w środku chodzi to się się zastanawiam czy filtr powietrza jest tutaj barierą ograniczającą przepływ...to raczej przepływomierz trzebaby czymś innym zastąpić:)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

odbija sie od maski, zeby piasek i inne badziewie nie lecialo bezposrednio na filtr, poza tym kazdy filtr dopasujesz do wszystkiego -jedyna role gra tutaj jego wielkosc, bo nie kazdy zmiescisz
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

ja dalej nie wiem co wy widzicie w tych stożkach, czysty, wymieniany regularnie filtr powietrza ma taką samą wydajność jak stożek... jedyny zysk to to, że można skrócić lekko dolot, i zwiększyć moment na wysokich obrotach...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

no wiesz... niektorzy korzystaja z wysokich obrotow nie bojac sie, ze "cos tam sie ukreci" i im sie "lepsza gora" przydaje :)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

a... chyba że tak :D jak ktoś musi jeździć 330 na godzine to faktycznie góra się bardzo przydaje :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Skrócić dolot to mało powiedziane. W oryginale powietrze ze dwa i pół raza przemierza tam i z powrotem komore silnika zanim znajduje kolektor:) Ale tak jak mówiłem Woocash - wymieniam bo orginalna puszka filtra 405 mogłaby się nie zmieścić. Wysokie obroty też się przydadzą na pewno. mi16 do 4tys obr zachowuje się tak jak 8v a do tego jest 20kg cięższy- dopiero powyżej 4tys... odlatuje. Poza tym inni fanatycy kazali mi skrócić przy swapie skrzynię i teraz będę musiał chyba przesunąć odcięcie żeby na autostradzie przepisy przekroczyć;)
ODPOWIEDZ