płyn w chłodnicy - kontrolka się świeci, a płyn jest...

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

pod sam korek az sie troche przeleje
Misio_i_Grysek

Post autor: Misio_i_Grysek »

no to podniosłem zbiornik, otwarłem korek (rozumiem, ze ten na ktorym jest ten wspomniany wcześniej czujnik) i od razu zaczął wyciekać płyn...

czyli chyba jest wszystko ok z poziomem płynu.

postukałem w chłodnicę (żeby się ewentualnie zacięty pływak odblokował), ale lampka pali się nadal...

co dalej radzicie?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

korek jest na gorze a nie w miejscu czujnika -wykreciles czujnik
Misio_i_Grysek

Post autor: Misio_i_Grysek »

ale rozumiem, że jak zaczęło od razu ciec, to chyba zapowietrzonej chłodnicy nie mam?
Marcyś

Post autor: Marcyś »

Poziom płynu jaki powiniem być w zbiorniczku jest zaznaczony na boku zbiorniczka (przynajmniej u mnie tak jest) płyn w zbiorniczku nie może być nalany pod sam korek, powinien być trochę ponad połowę, pozostała część zbiornika pracuje jak poduszka powietrzna (zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w układzie chłodzenia), poprostu płyn podczas nagrzewania zwiększa swoją objątość i musi być ta wolana przestrzeń aby nadmiar płynu w układzie chłodzenia miał się gdzie podziać. Podobne zabezpieczenia są w każdej wodnej instalacji centralnego ogzewania.

Misio_i_Grysek z tego co piszesz to od strony hydraulicznej układ chłodzenia jest w porządku, podejrzewam, że to coś z elektroniką jest źle ale na tym się tak dobrze nie znam. możesz jeźdźić spokojnie silnik nie powinien ci się przegrzać. 8) :W
Misio_i_Grysek

Post autor: Misio_i_Grysek »

chyba się nieprecyzyjnie wyraziłem: w zbioriku wyrównawczym jest poziom ok.

mnie zaczęło wyciekać z chłodnicy, gdy zacząłem odkręcać (jak się okazało) czujnik.

chyba czeka mnie wizyta na jakimś szrocie i będę musiał szukać pompy paliwowej do leżaka i czujnika do chłodnicy.

ma może ktoś fotkę jak taki czujnik wygląda w całości razem z pływakiem itp.?
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

cyborg pisze:moze po prostu plywak od czujnika sie zawiesil...
Ja właśnie tak miałem - osad zablokował pływak jak obniżył się poziom płynu i się świeciło nawet po dolaniu. Wyczyściłem i od tej pory spokój.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

zostaw tą chłodnicę w spokoju :) i wlewaj płyn do zbiorniczka wyrównawczego i na nim masz narysowany strzałkami poziom minimalny i maksymalny, wlej do maxa i wtedy będziesz miał odpowiednią ilość płynu w układzie chłodzenia
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ODPOWIEDZ