czy to są objawy śmierci alternatora? a może akumulatora?
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Dokładnie taki problem miałem przy mrozach. A przyczyną był rozrusznik. Tulejki były zużyte i jak rozrusznik się skurczył na mrozie to wirnik mocno ocierał o stojan i nie kręcił jak należy. Nawet jeden z magnesów pękł od takiego kręcenia. Po remoncie rozrusznik gwizda jak w nowiótkich samochodzikach. A pali w 0,5 sekundy.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
silnik Mi 16 - Alternator Mitsubishi
Proszę zobaczcie co mi się stało z alternatorem - nie naczigajcie za mocno paska:) ale nie oto chodzi :
![Obrazek](http://members.lycos.co.uk/zxv1/405/p7070001.jpg)
Proszę o pomoc jak dokładnie sprawdzić sprawność alternatora
1jak sprawdzić czy jest dobry reduktor napiecia
2jak sprawdzić diody
3jak sprawdzić uzwojenie czy - ja miernikiem sprawdzałem i nie by jest przepływ prądu ale nie wiem czy dobrze
Ja sprawdzałem jeszcze tak wymontowałem alternator podlonczyłem do akumulatora zauważyłem ze alternator stawia opór na wirniku, podpiełem miernik , uzylem wiertarki do napędzenie alternatora napiecie bez obrotów wskazywało 12V po wprawieniu w ruch pokazywalo 12.5V wiem ze mało powinno być 14V .
Proszę pomuć jak te poszczegulne elementy można zdiagnozować?
Tak wyglada wnętrze altelnatora
![Obrazek](http://members.lycos.co.uk/zxv1/405/p7070002.jpg)
Proszę zobaczcie co mi się stało z alternatorem - nie naczigajcie za mocno paska:) ale nie oto chodzi :
![Obrazek](http://members.lycos.co.uk/zxv1/405/p7070001.jpg)
Proszę o pomoc jak dokładnie sprawdzić sprawność alternatora
1jak sprawdzić czy jest dobry reduktor napiecia
2jak sprawdzić diody
3jak sprawdzić uzwojenie czy - ja miernikiem sprawdzałem i nie by jest przepływ prądu ale nie wiem czy dobrze
Ja sprawdzałem jeszcze tak wymontowałem alternator podlonczyłem do akumulatora zauważyłem ze alternator stawia opór na wirniku, podpiełem miernik , uzylem wiertarki do napędzenie alternatora napiecie bez obrotów wskazywało 12V po wprawieniu w ruch pokazywalo 12.5V wiem ze mało powinno być 14V .
Proszę pomuć jak te poszczegulne elementy można zdiagnozować?
Tak wyglada wnętrze altelnatora
![Obrazek](http://members.lycos.co.uk/zxv1/405/p7070002.jpg)