hamulce tył - pytanie
- szmergiel
- Junior
- Posty: 345
- Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: piotrków trybunalski
hamulce tył - pytanie
1. w jakich modelach był korektor siły hamowania <czy RG miał go>
2. kupiłem belke, właściciel stwierdził że założył bębny od GTI <szersze>, o ile sa szersze i do jakiego rodzaji hamulców <bendix, insze...> taki zabieg mógł przypasic. chce ustalić co to za hamulce. orginalnie był to RG
3. czy juz ktos próbował załozyc hamulce które wymagały korektora bez korektora, i czy taki zabieg jest bardzo niebieczny.
pozdro!!!!
2. kupiłem belke, właściciel stwierdził że założył bębny od GTI <szersze>, o ile sa szersze i do jakiego rodzaji hamulców <bendix, insze...> taki zabieg mógł przypasic. chce ustalić co to za hamulce. orginalnie był to RG
3. czy juz ktos próbował załozyc hamulce które wymagały korektora bez korektora, i czy taki zabieg jest bardzo niebieczny.
pozdro!!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
- Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jędrzejów
Wszystko zależy od rocznika i systemu hamulcowego. Francuzi mieszają na tym polu do woli. Możesz mieć z przodu Bendix a z tyłu Girling. Przód łatwiej rozróżnić bo różnice są znaczne, gorzej z tyłem- inny wygląd szczęk. trochę inne mocowanie, inny cylinderek hamulcowy. dotyczy to oczywiście orginalnych egzemplarzy. W używce zastać można wszystko bardziej namieszane.
Regulator siły hamowania występuje w zależności od modelu i rocznika- osobno (sporadycznie- głównie przy hamulcach tarczowych z tyłu), albo wewnątrz cylinderka- dużo częściej.
Jeżeli nie ma na rozdzielniku przewodów hamulcowych w okolicy zbiornika paliwa "kostki" zwanej regulatorem ciśnienia, a auto ma wspomaganie (serwo) hamulców, to korektor wbudowano w cylinderki. Skutkuje to tym, że siła hamowania na tył jest znikoma. Jeżeli zamontujesz tanie (po ok. 30 zł cylinderki z tyłu) to może dochodzić do zablokowania tylnych kół.
Niebezpieczne jest na tyle, że nie opanujesz auta przy hamowaniu- ucieknie tył łatwiej niż na ręcznym.![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Regulator siły hamowania występuje w zależności od modelu i rocznika- osobno (sporadycznie- głównie przy hamulcach tarczowych z tyłu), albo wewnątrz cylinderka- dużo częściej.
Jeżeli nie ma na rozdzielniku przewodów hamulcowych w okolicy zbiornika paliwa "kostki" zwanej regulatorem ciśnienia, a auto ma wspomaganie (serwo) hamulców, to korektor wbudowano w cylinderki. Skutkuje to tym, że siła hamowania na tył jest znikoma. Jeżeli zamontujesz tanie (po ok. 30 zł cylinderki z tyłu) to może dochodzić do zablokowania tylnych kół.
Niebezpieczne jest na tyle, że nie opanujesz auta przy hamowaniu- ucieknie tył łatwiej niż na ręcznym.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
-
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
- Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jędrzejów
Bębny od GTI faktycznie są szersze, szczęki pewnie też żeby była większa powierzchnia cierna.
Korektora nie widać bo jest to dodatkowy przepływ wewnątrz cylinderka (rozpieracza, tłoczka- jak zwał tak zwał), który ogranicza siłę rozpierania szczęk.
Jeżeli jest podciśnieniowe wspomaganie hamulców to na pewno nie "złapią słabiej samą siłą rzeczy", czyli mechaniką.![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Korektora nie widać bo jest to dodatkowy przepływ wewnątrz cylinderka (rozpieracza, tłoczka- jak zwał tak zwał), który ogranicza siłę rozpierania szczęk.
Jeżeli jest podciśnieniowe wspomaganie hamulców to na pewno nie "złapią słabiej samą siłą rzeczy", czyli mechaniką.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
czyli.... jak to jest.... mam z tyłu bębny (girling) i za cholere nie chcą sie zablokowac koła podczas hamowania hydrauliką.... nawet na piasku głębokim.. to normalka?? czy jednak powinny się blokować
ogólnie... "skuteczność" tych hamulców jest do du**..
ogólnie... "skuteczność" tych hamulców jest do du**..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- majkelus205
- Junior
- Posty: 118
- Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Tychy-Pawłowice
-
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
- Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jędrzejów
Nie ma co się spierać o technikę i kinetykę.
Tak jak napisał wookasz, ogólnie hamulce w 205 sa do d..., zwłaszcza tylne bębny.
Jeżeli komuś się zdarzyło wyjechać z rolek przy sprawdzaniu tyłu, to szczerze gratuluję.
Wiele przypadłości naszych Pugów trzeba poprostu pokochać (CZYSTA MIłOść FRANCUSKA)![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Tak jak napisał wookasz, ogólnie hamulce w 205 sa do d..., zwłaszcza tylne bębny.
Jeżeli komuś się zdarzyło wyjechać z rolek przy sprawdzaniu tyłu, to szczerze gratuluję.
Wiele przypadłości naszych Pugów trzeba poprostu pokochać (CZYSTA MIłOść FRANCUSKA)
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mi się zdarzyło wyskoczyć z rolek ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
No to naprawde gratuluje -oryginalny lucas to kolo 160zl a korektor mozna dac wszedzie od pompy az do tylnego hamulca -wszystko zalezy od fantazji, ale moim zdaniem najlepiej przy pompie, bo pozniej nie ma problemu z odkreceniemmajkelus205 pisze:Noto ja was zaskoczę ja mam bębny szerokie gti i korektor, ale nie przy belce tylko przymocowany jest z przodu na wysokości koła lewego wiem, bo pytałem się w serwisie radzili nie rusza ci, bo nowy to koszt około 800zł masakra![]()
![]()
![]()
Co do sily hamowania to w moim starym dieselku bebny blokowaly minimalnie pozniej niz przod (na asfalcie)