hamulce tył - pytanie

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

hamulce tył - pytanie

Post autor: szmergiel »

1. w jakich modelach był korektor siły hamowania <czy RG miał go>
2. kupiłem belke, właściciel stwierdził że założył bębny od GTI <szersze>, o ile sa szersze i do jakiego rodzaji hamulców <bendix, insze...> taki zabieg mógł przypasic. chce ustalić co to za hamulce. orginalnie był to RG
3. czy juz ktos próbował załozyc hamulce które wymagały korektora bez korektora, i czy taki zabieg jest bardzo niebieczny.


pozdro!!!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

korektor hamowania jest pod samochodem i wymiana belki na niego nie wplywa, ale chyba tylko gity mialy korektory -choc moge sie mylic
wilkinson
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: wilkinson »

Wszystko zależy od rocznika i systemu hamulcowego. Francuzi mieszają na tym polu do woli. Możesz mieć z przodu Bendix a z tyłu Girling. Przód łatwiej rozróżnić bo różnice są znaczne, gorzej z tyłem- inny wygląd szczęk. trochę inne mocowanie, inny cylinderek hamulcowy. dotyczy to oczywiście orginalnych egzemplarzy. W używce zastać można wszystko bardziej namieszane.
Regulator siły hamowania występuje w zależności od modelu i rocznika- osobno (sporadycznie- głównie przy hamulcach tarczowych z tyłu), albo wewnątrz cylinderka- dużo częściej.
Jeżeli nie ma na rozdzielniku przewodów hamulcowych w okolicy zbiornika paliwa "kostki" zwanej regulatorem ciśnienia, a auto ma wspomaganie (serwo) hamulców, to korektor wbudowano w cylinderki. Skutkuje to tym, że siła hamowania na tył jest znikoma. Jeżeli zamontujesz tanie (po ok. 30 zł cylinderki z tyłu) to może dochodzić do zablokowania tylnych kół.
Niebezpieczne jest na tyle, że nie opanujesz auta przy hamowaniu- ucieknie tył łatwiej niż na ręcznym. 8)
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

spoko, wiem ze nie jest razem z belką, ale nie chciałbym wstawic hamulców które wymagają korektora w auto które tego nie ma. pozdro!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

bebny nie wymagaja korektora, bo sila rzeczy lapia slabiej od tarcz
wilkinson
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: wilkinson »

Bębny od GTI faktycznie są szersze, szczęki pewnie też żeby była większa powierzchnia cierna.

Korektora nie widać bo jest to dodatkowy przepływ wewnątrz cylinderka (rozpieracza, tłoczka- jak zwał tak zwał), który ogranicza siłę rozpierania szczęk.

Jeżeli jest podciśnieniowe wspomaganie hamulców to na pewno nie "złapią słabiej samą siłą rzeczy", czyli mechaniką. 8)
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

Dzięki Panowie, o takie info mi chodziło!! pozdrawiam!!! :)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

czyli.... jak to jest.... mam z tyłu bębny (girling) i za cholere nie chcą sie zablokowac koła podczas hamowania hydrauliką.... nawet na piasku głębokim.. to normalka?? czy jednak powinny się blokować

ogólnie... "skuteczność" tych hamulców jest do du**..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wilkinson pisze: Jeżeli jest podciśnieniowe wspomaganie hamulców to na pewno nie "złapią słabiej samą siłą rzeczy", czyli mechaniką. 8)
Zlapia slabiej, ze wzgledu na konstrukcje bebna i srednice tloczka, a wspomaganiu nic do tego 8)

powinny sie blokowac
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Post autor: majkelus205 »

Noto ja was zaskoczę ja mam bębny szerokie gti i korektor, ale nie przy belce tylko przymocowany jest z przodu na wysokości koła lewego wiem, bo pytałem się w serwisie radzili nie rusza ci, bo nowy to koszt około 800zł masakra :cry: :cry: 8)7 8)7
wilkinson
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: wilkinson »

Nie ma co się spierać o technikę i kinetykę.
Tak jak napisał wookasz, ogólnie hamulce w 205 sa do d..., zwłaszcza tylne bębny.
Jeżeli komuś się zdarzyło wyjechać z rolek przy sprawdzaniu tyłu, to szczerze gratuluję.
Wiele przypadłości naszych Pugów trzeba poprostu pokochać (CZYSTA MIłOść FRANCUSKA) :D
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

mi się zdarzyło wyskoczyć z rolek 8)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

majkelus205 pisze:Noto ja was zaskoczę ja mam bębny szerokie gti i korektor, ale nie przy belce tylko przymocowany jest z przodu na wysokości koła lewego wiem, bo pytałem się w serwisie radzili nie rusza ci, bo nowy to koszt około 800zł masakra :cry: :cry: 8)7 8)7
No to naprawde gratuluje -oryginalny lucas to kolo 160zl a korektor mozna dac wszedzie od pompy az do tylnego hamulca -wszystko zalezy od fantazji, ale moim zdaniem najlepiej przy pompie, bo pozniej nie ma problemu z odkreceniem

Co do sily hamowania to w moim starym dieselku bebny blokowaly minimalnie pozniej niz przod (na asfalcie)
ODPOWIEDZ