hamulce tył - pytanie
- szmergiel
- Junior
- Posty: 345
- Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: piotrków trybunalski
hamulce tył - pytanie
1. w jakich modelach był korektor siły hamowania <czy RG miał go>
2. kupiłem belke, właściciel stwierdził że założył bębny od GTI <szersze>, o ile sa szersze i do jakiego rodzaji hamulców <bendix, insze...> taki zabieg mógł przypasic. chce ustalić co to za hamulce. orginalnie był to RG
3. czy juz ktos próbował załozyc hamulce które wymagały korektora bez korektora, i czy taki zabieg jest bardzo niebieczny.
pozdro!!!!
2. kupiłem belke, właściciel stwierdził że założył bębny od GTI <szersze>, o ile sa szersze i do jakiego rodzaji hamulców <bendix, insze...> taki zabieg mógł przypasic. chce ustalić co to za hamulce. orginalnie był to RG
3. czy juz ktos próbował załozyc hamulce które wymagały korektora bez korektora, i czy taki zabieg jest bardzo niebieczny.
pozdro!!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
- Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jędrzejów
Wszystko zależy od rocznika i systemu hamulcowego. Francuzi mieszają na tym polu do woli. Możesz mieć z przodu Bendix a z tyłu Girling. Przód łatwiej rozróżnić bo różnice są znaczne, gorzej z tyłem- inny wygląd szczęk. trochę inne mocowanie, inny cylinderek hamulcowy. dotyczy to oczywiście orginalnych egzemplarzy. W używce zastać można wszystko bardziej namieszane.
Regulator siły hamowania występuje w zależności od modelu i rocznika- osobno (sporadycznie- głównie przy hamulcach tarczowych z tyłu), albo wewnątrz cylinderka- dużo częściej.
Jeżeli nie ma na rozdzielniku przewodów hamulcowych w okolicy zbiornika paliwa "kostki" zwanej regulatorem ciśnienia, a auto ma wspomaganie (serwo) hamulców, to korektor wbudowano w cylinderki. Skutkuje to tym, że siła hamowania na tył jest znikoma. Jeżeli zamontujesz tanie (po ok. 30 zł cylinderki z tyłu) to może dochodzić do zablokowania tylnych kół.
Niebezpieczne jest na tyle, że nie opanujesz auta przy hamowaniu- ucieknie tył łatwiej niż na ręcznym.
Regulator siły hamowania występuje w zależności od modelu i rocznika- osobno (sporadycznie- głównie przy hamulcach tarczowych z tyłu), albo wewnątrz cylinderka- dużo częściej.
Jeżeli nie ma na rozdzielniku przewodów hamulcowych w okolicy zbiornika paliwa "kostki" zwanej regulatorem ciśnienia, a auto ma wspomaganie (serwo) hamulców, to korektor wbudowano w cylinderki. Skutkuje to tym, że siła hamowania na tył jest znikoma. Jeżeli zamontujesz tanie (po ok. 30 zł cylinderki z tyłu) to może dochodzić do zablokowania tylnych kół.
Niebezpieczne jest na tyle, że nie opanujesz auta przy hamowaniu- ucieknie tył łatwiej niż na ręcznym.
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
-
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
- Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jędrzejów
Bębny od GTI faktycznie są szersze, szczęki pewnie też żeby była większa powierzchnia cierna.
Korektora nie widać bo jest to dodatkowy przepływ wewnątrz cylinderka (rozpieracza, tłoczka- jak zwał tak zwał), który ogranicza siłę rozpierania szczęk.
Jeżeli jest podciśnieniowe wspomaganie hamulców to na pewno nie "złapią słabiej samą siłą rzeczy", czyli mechaniką.
Korektora nie widać bo jest to dodatkowy przepływ wewnątrz cylinderka (rozpieracza, tłoczka- jak zwał tak zwał), który ogranicza siłę rozpierania szczęk.
Jeżeli jest podciśnieniowe wspomaganie hamulców to na pewno nie "złapią słabiej samą siłą rzeczy", czyli mechaniką.
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
czyli.... jak to jest.... mam z tyłu bębny (girling) i za cholere nie chcą sie zablokowac koła podczas hamowania hydrauliką.... nawet na piasku głębokim.. to normalka?? czy jednak powinny się blokować
ogólnie... "skuteczność" tych hamulców jest do du**..
ogólnie... "skuteczność" tych hamulców jest do du**..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- majkelus205
- Junior
- Posty: 118
- Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Tychy-Pawłowice
-
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
- Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jędrzejów
Nie ma co się spierać o technikę i kinetykę.
Tak jak napisał wookasz, ogólnie hamulce w 205 sa do d..., zwłaszcza tylne bębny.
Jeżeli komuś się zdarzyło wyjechać z rolek przy sprawdzaniu tyłu, to szczerze gratuluję.
Wiele przypadłości naszych Pugów trzeba poprostu pokochać (CZYSTA MIłOść FRANCUSKA)
Tak jak napisał wookasz, ogólnie hamulce w 205 sa do d..., zwłaszcza tylne bębny.
Jeżeli komuś się zdarzyło wyjechać z rolek przy sprawdzaniu tyłu, to szczerze gratuluję.
Wiele przypadłości naszych Pugów trzeba poprostu pokochać (CZYSTA MIłOść FRANCUSKA)
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mi się zdarzyło wyskoczyć z rolek
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
No to naprawde gratuluje -oryginalny lucas to kolo 160zl a korektor mozna dac wszedzie od pompy az do tylnego hamulca -wszystko zalezy od fantazji, ale moim zdaniem najlepiej przy pompie, bo pozniej nie ma problemu z odkreceniemmajkelus205 pisze:Noto ja was zaskoczę ja mam bębny szerokie gti i korektor, ale nie przy belce tylko przymocowany jest z przodu na wysokości koła lewego wiem, bo pytałem się w serwisie radzili nie rusza ci, bo nowy to koszt około 800zł masakra
Co do sily hamowania to w moim starym dieselku bebny blokowaly minimalnie pozniej niz przod (na asfalcie)