czy to są objawy śmierci alternatora? a może akumulatora?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

Dokładnie taki problem miałem przy mrozach. A przyczyną był rozrusznik. Tulejki były zużyte i jak rozrusznik się skurczył na mrozie to wirnik mocno ocierał o stojan i nie kręcił jak należy. Nawet jeden z magnesów pękł od takiego kręcenia. Po remoncie rozrusznik gwizda jak w nowiótkich samochodzikach. A pali w 0,5 sekundy.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
Misio_i_Grysek

Post autor: Misio_i_Grysek »

ale zwróć uwagę, że mój rozkraczył się w czasie jazdy - gdyby to był rozrusznik, to chyba w czasie odpalania by się pojawił problem, a nie w czasie jazdy...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

a na jakich kablach go odpalaliscie? te z hipermarketu to sie ndaja do wieszania bielizny, musi byc przynajmniej 5mm miedzi w srodku dla 2m kabla
Misio_i_Grysek

Post autor: Misio_i_Grysek »

chyba z hipermarketu, ale zawartości miedzi w kablu nie jestem w stanie ustalić...;-)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

chodzi mi tylko o srednice... wystarczy spojrzec przy zaciskach, pewnie nawet nie widac, ze w sroku jest miedz

na kablach z hipermarketu nie odpalisz -na nich mozna co najwyzej podlaczyc 2 aku i poczekac, az twoj sie podladuje
Misio_i_Grysek

Post autor: Misio_i_Grysek »

to by pasowało... tak czy siak jedzie do mechanika
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

a nie mogles po prostu zamienic akumulatorow ?
Misio_i_Grysek

Post autor: Misio_i_Grysek »

no niby mogłem... ale i tak świadczy to o tym, że jest coś nie tak z ładowaniem - nieprawdaż? sam tego nie jestem w stanie naprawić (nawet nie mam na to czasu)...
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

jestes, nawet bez miernika
zamien ten akumulator i sproboj odpalic, jesli sie uda i silnik bedzie pracowal na wolnych obrotach wlacz dlugie swiatla, podgrzewanie szyby i zobacz czy po dodaniu gazu swiatla sie rozjasniaja, chociaz oczywiscie najlepiej bylo sprawdzic miernikiem 8)
bartesz1

Post autor: bartesz1 »

silnik Mi 16 - Alternator Mitsubishi

Proszę zobaczcie co mi się stało z alternatorem - nie naczigajcie za mocno paska:) ale nie oto chodzi :
Obrazek
Proszę o pomoc jak dokładnie sprawdzić sprawność alternatora
1jak sprawdzić czy jest dobry reduktor napiecia
2jak sprawdzić diody
3jak sprawdzić uzwojenie czy - ja miernikiem sprawdzałem i nie by jest przepływ prądu ale nie wiem czy dobrze
Ja sprawdzałem jeszcze tak wymontowałem alternator podlonczyłem do akumulatora zauważyłem ze alternator stawia opór na wirniku, podpiełem miernik , uzylem wiertarki do napędzenie alternatora napiecie bez obrotów wskazywało 12V po wprawieniu w ruch pokazywalo 12.5V wiem ze mało powinno być 14V .
Proszę pomuć jak te poszczegulne elementy można zdiagnozować?
Tak wyglada wnętrze altelnatora

Obrazek
Misio_i_Grysek

Post autor: Misio_i_Grysek »

jeśli chodzi o mój problem, to okazało się, ze stary akumulator i nie trzyma napięcia - niedługo idzie od wymiany. jaki mam kupić? - chodzi o parametry
ODPOWIEDZ