Brak sygnału z aparatu....

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Slash

Brak sygnału z aparatu....

Post autor: Slash »

Zaczęło się od podmianki silnika z 1.6 do 1.9 Gti, w 1.9 zapłon był zczytywany z koła zamachowego a mi zależy żeby przerobić to na zczytywanie z aparatu (mam odciążone koło zamachowe z 1.6 bez zębów do czujnika GMP) Czy może ktoś już to przerabiał. Proszę o pomoc... :) :) Dodam że cewka jest nowszego typu na kolektorze.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

powiedz cos wiecej
rozumiem, ze silnik byl 1.6 a teraz jest 1.9 122 konie
jaki masz do tego komputer i czy wiazka jest z 1.6 czy z tego 1.9?
osprzet do 1.9 byl razem z silnikiem? jesli tak to nie masz aparatu zaplonowego tylko rozdzielacz i trzeba zalozyc kompletny aparat
Slash

Post autor: Slash »

Trochę inaczej... Był 1.9 a jest 1.6. po drugie wiązka jest nowego typu do kompa 3rzędowego i cewka na kolektorze. Zapłon zczytywany z koła. i teraz najwarzniejsze trzeba to zgrać żeby zapłon był zczytywany z zparatu a elektronika pozostała ta nowa czyli cewka na kolektorze i wiązka z kompem. :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

powiem cie, ze masz problem...
bez kola zamachowego raczej sie nie pobawisz, bo z tego co pamietam nie tylko iskra jest od tego zalezna (ale moge sie mylic)
jest jeszcze jeden problem-mapa paliwa z 1.9 srednio sie sprawdza w 1.6...
zawerski

Post autor: zawerski »

Siemasz

nie jest ci potrzebne na bank kolo zamachowe rowkowane do poprawnego sterowania iskra w niektorych peugeotach 1.9 GTI wogule nie bylo takich kol montowanych. Aparat zaplonowy wspolpracuje z modulem Bosch ktory dopiero steruje dowolna cewka zaplonowa,

rozwiazac to mozna na rozne sposoby wykorzystujac roznego rodzaju moduly ktore ze zwyklych impulsow z aaparatu zaplonowego wysteruja cewke zaplonowa , generalnie chyba byly 2 rodzaje aparatow zaplonowych stosownych w GTI 1.9

reszta instalacji jest wedle gustu i projektu jak ktos chce :)

a z dawkami paliwa bedziesz chyba musial troche pooszukiwac komputer ze wskazan odpowiednich czujnikow odpowiedzialnych za ta kwestie
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

nie kumajesz... komputer jest sterowany z kola zamachowego, a to, ze nie wszystkie 1.9 zczytywaly z kola nie ma nic do rzeczy -komputer jest od takiego co zczytuje, wiazka tez -jakby byl komputer 2-rzedowy to problemu nie ma, ale jest 3 rzedowy i z tego co pamietam czas wtrysku tez jest wyliczany z GMP(choc jak juz napisalem glowy nie dam...)

105 i 128 mialy aparat i 2-rzedowy komputer

122 mial tylko rozdzielacz i 3 rzedowy komp
Slash

Post autor: Slash »

B. dziękuje za pomoc. Jednak podmieniam koło zamachowe i zapłon będzie zczytywany z cz. GMP. Mam jeszcze małe pytanko czy może ktoś odchudzał koło ostatnio i ile to kosztuje , oczywiście + wyważenie :D Czekam na jakieś info. Pozdrawiam!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Ale dalem ciala -wtrysk nie jest wylizcany z GMP...

Powiem szczerze, ze na twoim miejscu bym odpuscil -moje kolo mimo nieodchudzenia bylo cale spekane...

Samo odchudzanie w tym 8v moim zdaniem (i pewnie paru innych osob tez) mija sie z celem
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie mija sie z celem... moim zdaniem ;) A wrecz przeciwnie, jak jest dobrze zrobione to potrafi wiele dac.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Jezeli samochod jest do prob kjs'owych, gdzie duze znaczenie ma szybkie wkrecanie sie na 1 i 2 biegu to faktycznie moze cos dac.

Wszystko zalezy od tego do czego ma byc samochod i w jakich warukach bedzie jezdzil (tak samo nie uwazam, zeby na krotkiej skrzyni samochod lepiej przyspieszal -to jest tylko po to, zeby mozna bylo sprawnie przy okreslonej predkosci jechac bez przelaczania biegow, lub jesli samochod ma moc w bardzo malym zakresie obrotow, wiec za pomoca biegow trzeba go w tym zakresie utrzymac)
ODPOWIEDZ