Na ktorym biegu od ilu do ilu km/h

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

k..... sami sadyści :) szkoda auta 8)7
co to ma niby dać :roll:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

przyjedz do nas to sie dowiesz :twisted: :twisted: :twisted:
Marcyś

Post autor: Marcyś »

Pytanie było: "Na którym biegu do ilu" więc grzecznie odpowiedziałem.

Zgadzam się z tym że to nie ma żadnego sensu.

Ale z drógiej strony jak ktoś wersją GTI na każdym biegu przyspiesza do odcięcia zapłonu to jest w porządku a ci co mają silnik 1.1 mają jeździć 50 km/h w mieście a poza miastem 90, bo w innym przypadku to szkoda auta.

Auto jest po to żebu nim jeździć, a silniki w Peugeotach są bardzo dobre, ja jestem z mojego bardzo zadowolony i chce w pełni wykorzystywać jego możliwości to chyba nie jest złe.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Hmmm... i tak, i nie :)

Każdy silnik ma najwyższą moc i najlepsze osiągi przy określonych parametrach, np. obrotach silnika, więc jazda do odcięcia może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek :wink:

Dla np. GTI to z moich doświadczeń najlepiej zmieniać biegi pomiędzy 5500 a 6000 obr/min.

Gdy np. na krętej trasie walka idzie o ułamki sekund (a te na zmianie biegów jednak się traci) czasem bardziej opłaca się pojechać krótki odcinek do odcięcia by nie "zmulić" samochodu zmianą biegu na niższy - różnice są dość subtelne i to raczej kwestia przełożeń skrzyni i wyczucia auta. A z jazdy na odcięciu (to tak z własnych obserwacji) chyba najczęściej śmieją się starzy rajdowi wyjadacze.

Także byłbym ostrożny z utożsamianiem decybeli generowanych przez auto z mocą :D

No a gdzieś tam na wyższym poziomie zabawy wchodzą kompy bez odcinki zapłonu dla zyskania kilku Nm momentu obrotowego, co w ferworze walki może skończyć się przekręceniem silnika :( a tzw. shift light o ile wiem dopuszczony tylko w A-grupie...

No ale o tym mogą wypowiedzieć się fachowcy ;)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

d_ARC pisze: A z jazdy na odcięciu (to tak z własnych obserwacji) chyba najczęściej śmieją się starzy rajdowi wyjadacze.
Niezly kabaret jest jak sobie jedziesz do 3K a slyszysz za soba "dy-dy-dy-dy" :lol: :lol:
jak jade na poludnie polski to najczesciej wykorzystywanym przedzialem jest 5,5-6K na 5 :wink:
Marcyś

Post autor: Marcyś »

"jak ktoś wersją GTI na każdym biegu przyspiesza do odcięcia zapłonu to jest w porządku"

Napisałem tak dlatego, że w którymś temacie posiadacze wersji GTI rozmawiali na temat odcinki - i wtedy nikt się tego nie czepiał czy ma to sens czy nie, a tu napisałem,

"Raz w życiu jechałem na jedynce 60 km/h i więcej wole nie próbować bo szkoda silnika"

i odrazu w oku tego rozpętała się burza.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Banita pisze:przyjedz do nas to sie dowiesz :twisted: :twisted: :twisted:
przyjade ale innym peugeotem :twisted: :twisted: :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

jakim? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

306 s 16
takim :mrgreen:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

jak uturbiony to nie bede mial fajnie, ale z seria sobie poradze :P
basia

Post autor: basia »

napisz kiedy będziesz na śląsku bo musze wytestowac nowego klekota :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

furem predzej w wa-wie bede niz na slasku :P
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

może jacyś dislowcy się też wypowiedzą :)

Jeśli chodzi o mnie o na dieselku 1,8 (raczej nie jeżdzę dynamicznie chyba, że coś czasem napadnie)
1- do ruszania
2- od ok 20km/h
3 -od 30-40km/h
4 -od 40-50km/h
5- od 70-80km/h czasem 60 :)

Niestety nie mam obrotomierza :(
Nie wiem czy te 60-70km/h przy 5 i ok 40km/h przy 4 to za mało chodź nie słychać aby klekotało - no może delikatnie jak zwolnie :).
oczywiście jak trzeba ciągnie się i do 70 na 3 czy 100 na 4, ale raczej z konieczności np wyprzedzanie, niż zabawa :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

z mojego starego klekota
1-47
2- 80
3-120
4- 15x
5-162 i wiecej nie szedl
ODPOWIEDZ