Świece NGK
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
jak na cieplym silniku to powodzenia. nie wiem jak u Was ale - nie wolno wymieniac swiec na cieplym-goracym silniku. tylko na zimnym - najlepiej po nocy i pozniej w trase lub troche pogrzac. Jak pracowalem w gazie stosowalismy tylko NGK ale japonskie ( nie wiedzialem ze sa francuskie) i nigdy nic sie z nimi nie dzialo- ludzie po 30-60 tys robili i nic.
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
nie nie wolno tylko nie powinno sie i nie ze wzgledu na izolator tylko na moment przykrecenia
izolator peka przy wadzie fabrycznej/szoku terminczym(palowanie na zimnym)/spalaniu stukowym
powiem jako ciekawostke - kolega ostatnio kupil oryginalne kable ngk i walily iskrami w opaske niedaleko wyjscia z rozdzielacza. Ciezko teraz kupic cos sprawnego
izolator peka przy wadzie fabrycznej/szoku terminczym(palowanie na zimnym)/spalaniu stukowym
powiem jako ciekawostke - kolega ostatnio kupil oryginalne kable ngk i walily iskrami w opaske niedaleko wyjscia z rozdzielacza. Ciezko teraz kupic cos sprawnego
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
teraz to ja się wypowiem:Banita pisze:nie nie wolno tylko nie powinno sie i nie ze wzgledu na izolator tylko na moment przykrecenia
izolator peka przy wadzie fabrycznej/szoku terminczym(palowanie na zimnym)/spalaniu stukowym
powiem jako ciekawostke - kolega ostatnio kupil oryginalne kable ngk i walily iskrami w opaske niedaleko wyjscia z rozdzielacza. Ciezko teraz kupic cos sprawnego
dlatego lepiej nie wymieniać na ciepłym bo łatwo uszkodzić rdzeń w przewodach, ma to szczególne i zauważalne znaczenie w samochodach z gazem. co do NGK to też mi kiedyś nówki przebijały, polecam Elektrospark lub (to samo) High Volt. a najlepsze świece to Iskra, do tego najtańsze
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
co do zimy to też masz rację: żle jak jest mróz i źle jak są gorące.Banita pisze:co do przewodow, to chyba raczej przy wymianie w zime na zimnym silniku latwo o uszkodzenie ich... cieplo sprawia, ze staja sie bardziej elastyczne -chyba, ze o czyms nie wiem
Mi chodzi o rdzeń wewnątrz przewodu, często jest "grafitowy" i bardzo łatwo go uszkodzić. Gorące kable są bardziej podatne na rozciąganie i łatwo go wtedy rozerwać, przy benzynie iskra przeskoczy i nic się nie czuje, przy gazie zaczyna już walić w dolot.