Licznik z TD do D , pytanie do Pagi'ego!
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Licznik z TD do D , pytanie do Pagi'ego!
Przegladalem juz podobne tematy na forum, ale nie bylo nic konkretnie. Wiem ze Pagi masz taki licznik w swoim "bocianie" Mnie sie udalo takie dorwac, z BXa! D , lub TD (obrotomierz do 6tys) ma taki sam krztalt jak z 205 GTi czy TD.
Jak to podlanczyc?
Jak to podlanczyc?
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Pokaz ten licznik, jekie ma wyprowadzenia i ile?
Ostatnio pomagalem przemowi, dorwal obrotke z 405tki diesla i działa mu.
U mnie obrotka "zasilana" jest z czujnika na kole zamachowym.
Obrotka ma 4 wyprowadzenia.
1. zasilanie +12V
2. zasilanie masa
3. sygnał z czujnika - wejscie (tez masa)
4. masa na czujnik - wyjscie.
Mase prawdopodobnie prowadzona jest z licznika dlatego, aby uniknac zakloceń.
Czujnik ma 3 piny, jeden z nich to ekran, ktory ja zmasowałem, dwa pozostałe wykorzystujesz do podlaczenia do obrotki, piny 3 i 4, kolejnosc nie ważna.
Czujnik jest cewką i w stanie spoczynku powinienes zmierzyc na nim rezystancje w okolicach 80ohm
Jedyny problem, ale nie wielki to wczaić ktory pin do czego w obrotomierzu, w moim przypadku kolejnosc pinow byla taka jak napisalem, ale moze byc inaczej.
U siebie tego nie wiedzialem, ale wysledzilem po scieżkach, np. sciazka wlazi na jakąs nożke kondensatora, lub scalaka - sprawdzic na obudowie lub w specyfikacji ukladu co jest na tej nozce.
Chyba narazie tyle, jak bedzies zmial problemy to pytaj.
Ostatnio pomagalem przemowi, dorwal obrotke z 405tki diesla i działa mu.
U mnie obrotka "zasilana" jest z czujnika na kole zamachowym.
Obrotka ma 4 wyprowadzenia.
1. zasilanie +12V
2. zasilanie masa
3. sygnał z czujnika - wejscie (tez masa)
4. masa na czujnik - wyjscie.
Mase prawdopodobnie prowadzona jest z licznika dlatego, aby uniknac zakloceń.
Czujnik ma 3 piny, jeden z nich to ekran, ktory ja zmasowałem, dwa pozostałe wykorzystujesz do podlaczenia do obrotki, piny 3 i 4, kolejnosc nie ważna.
Czujnik jest cewką i w stanie spoczynku powinienes zmierzyc na nim rezystancje w okolicach 80ohm
Jedyny problem, ale nie wielki to wczaić ktory pin do czego w obrotomierzu, w moim przypadku kolejnosc pinow byla taka jak napisalem, ale moze byc inaczej.
U siebie tego nie wiedzialem, ale wysledzilem po scieżkach, np. sciazka wlazi na jakąs nożke kondensatora, lub scalaka - sprawdzic na obudowie lub w specyfikacji ukladu co jest na tej nozce.
Chyba narazie tyle, jak bedzies zmial problemy to pytaj.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ten czujnik, to ten bardziej z tylu , z ktorego wychodzi taki dluzszy kabelek, konczacy sie kostka? (ponoc to kostka diagnostyczna?)
Ja mam znajomego elektryka, podlonczy mi to za free , ale poprosil abym sie dowiedzail gdzie ten czujnik, bo mu sie nie chce szukac zbytnio
Mysle ze jak mu to wydrukuje, to sobie napewno poradzi
Dzieki wielkie, teraz czekam na ofery w "Kupie,sprzedam zamienie" daszka na te liczniki
Ja mam znajomego elektryka, podlonczy mi to za free , ale poprosil abym sie dowiedzail gdzie ten czujnik, bo mu sie nie chce szukac zbytnio
Mysle ze jak mu to wydrukuje, to sobie napewno poradzi
Dzieki wielkie, teraz czekam na ofery w "Kupie,sprzedam zamienie" daszka na te liczniki
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja u siebie mam tylko jeden czujnik na kole zamachowym. Patrzac od gory jest gdzies pod wacupompą. Tez slyszalem ze to zlacze diagnostyczne. Ale wlasnie w diagnozie sluzy zapewno do liczenia obrotów.
w 405-tce 1,9TD mam pod ten czujnik podlaczony fabryczny obrotomierz.
w 405-tce 1,9TD mam pod ten czujnik podlaczony fabryczny obrotomierz.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Dzis przekladallismy licznik mincie1, jesli chodzi o obrotke to patrzac od tylu na licznik, czyli tam gdzie stuki obrotomierza, +12V jest po prawej stronie. kolejnosc taka jak napisalem wyzej.
Mowa o licznikach Jagera, choc pewnie Veigla nie wystepuje w wersji z obrotką dieslową.
Mowa o licznikach Jagera, choc pewnie Veigla nie wystepuje w wersji z obrotką dieslową.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
W/g mnie to ta masa jest po to podwojna zeby pociagnac ja spod obrotki do czujnika, a nie brac skadkolwiek, ja tak wlasnie zrobilem jednym ekranowanym kablem, zeby pozbyc sie ew. zaklucen, aczkolwiek jak podlaczalem do testow mase poprostu zkadkolwiek tez dzialalo i nie zauwazylem zadnych anomalii w pracvy obrotki.
Czujnika nie mam, tez mialem zwalony, zabralem ojczulkowi z 405tki pozniej skads tam kupilem, chyba tu od kogos z forum, popytaj. Raczej niebardzo jest jak go reanomowac, to jest cewka zatopiona plastikiem, nie bardzo jest to jak rozebrac, zobacz tylko czy nie masz gdzies urwanego kabelka.
Czujnika nie mam, tez mialem zwalony, zabralem ojczulkowi z 405tki pozniej skads tam kupilem, chyba tu od kogos z forum, popytaj. Raczej niebardzo jest jak go reanomowac, to jest cewka zatopiona plastikiem, nie bardzo jest to jak rozebrac, zobacz tylko czy nie masz gdzies urwanego kabelka.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
A czemu mial by dawac napiecie? No jakies tam sie pewnie indukuje, bo to cewka...
Skoro jest rezystancja (z tego co pamietam to ok 80 Ohm) to podlacz obrotke tak jak gdzies opisywa;em i musi dzialac.
Gdyby jeszcze nie dzialalo to istotne jest tez umocowanie tego czujnika, musi byc w odpowiedniej odleglosci od kola zamachowego, wiec sam czujnik tez obejrzyj bo moze np. wypadl...
Skoro jest rezystancja (z tego co pamietam to ok 80 Ohm) to podlacz obrotke tak jak gdzies opisywa;em i musi dzialac.
Gdyby jeszcze nie dzialalo to istotne jest tez umocowanie tego czujnika, musi byc w odpowiedniej odleglosci od kola zamachowego, wiec sam czujnik tez obejrzyj bo moze np. wypadl...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...