Sonda lambda

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
ejsmont

Sonda lambda

Post autor: ejsmont »

Witam.
Jaka może być przyczyna właczania się kontrolki sondy labda na wysokich obrotach i jakie mogą być konsekwencje tej przyczyny ? :)
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

a gdzie masz tą kontrolke sondy lambda bo z trgo co mi wiadomo to tako0wej nie ma :?:
napisz co się konkretnie świeci :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ejsmont

Post autor: ejsmont »

Zapaliła się zaznaczona na rysunku kontrolka. To chyba sonada lambda- tak mi sie wdaje.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

mam inny licznik i nie mam tej kontrolki ale faktycznie może byc to kat albo lambda az tu masz więcej informacji
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
lysy103
Junior
Posty: 209
Rejestracja: 09 cze pt, 2006 1:57 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: lysy103 »

Ja miałem to samo. To jest kontrolka od ECU i sonda lambda. Niedługo pewnie zacznie ci szarpać i gasnąć. Odłącz na pare minut akumulator (tylko muszą być dwie klemy odłączone) bo może masz komputer zapchany od błędów. A jeśli nie to jedź do warsztatu i niech ci go podłacza pod komputer i wtedy powiedzą ci już dokładnie co masz wymienić.
Sajmon
Junior
Posty: 131
Rejestracja: 12 lip śr, 2006 10:41 am

Post autor: Sajmon »

Czesć tez mam loka 1,1 i mam ten sam problem ale dodatkowo szarpie moim samochodem z rana tak ze nie idzie czasem jechac i ta owa kontrolka sie zapala wiec jak dowiesz sie na swój temat i chciałbys się podzielić z kimś co miałeś za problem i jak go usunąc to napisz
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

lysy103 pisze: Odłącz na pare minut akumulator (tylko muszą być dwie klemy odłączone) bo może masz komputer zapchany od błędów.
tiaa...?? :roll:
A jeśli nie to jedź do warsztatu i niech ci go podłacza pod komputer i wtedy powiedzą ci już dokładnie co masz wymienić.


Tak sluchaj dobrych rad i zaplac 50zl za diagnostyke, ktora mozesz zrobic sam w domu za pomoca metrowego kabelka :evil:
Sajmon
Junior
Posty: 131
Rejestracja: 12 lip śr, 2006 10:41 am

Post autor: Sajmon »

Z przyjemnościa sam bym sie dowiedział jak to zrobic za pomocą metrowego kabla
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

magiczne slowo -etzold :roll:
ejsmont

Post autor: ejsmont »

Fakt że nierozgrzanym samochodem szarpie. Z tego co rozmawiałem z mechanikem to najprawdopodobniej TPS i umówiłem sie z nim na wymiane za jakię 3 tyg. Szarpanie w tym eucie jest jednak starym problemem (z 6 miesiecy) a lampa zapala się os tygodnai.
Awatar użytkownika
lysy103
Junior
Posty: 209
Rejestracja: 09 cze pt, 2006 1:57 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: lysy103 »

No wiesz Banita nie każdy jest tak wspaniale poinformowany i może nie każdy wie że trzeba odłączyć 2 klemy.A tak na marginesie to nie jest info tylko dla ciebie . A 50 zł to chyba nie jest majątek i wole pojechać i wiedzieć co jest niż bawić się z metrowym kabelkiem.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

wole zalac za 50 zl i pobawic sie metrowym kabelkiem :mrgreen:
tymbardziej ze ostatnie badanie kompa wykazalo tylko blad 41 tj brak sygnalu z cewki co na zgaszonym silniku jest zupelnie zrozumiale :mrgreen:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

lysy103 pisze:No wiesz Banita nie każdy jest tak wspaniale poinformowany i może nie każdy wie że trzeba odłączyć 2 klemy.A tak na marginesie to nie jest info tylko dla ciebie . A 50 zł to chyba nie jest majątek i wole pojechać i wiedzieć co jest niż bawić się z metrowym kabelkiem.
Przykro mi, naprawde bardzo przykro, ale nie pojales.
1. Po diabla odlaczac obie klemy?
2. ETZOLD=FAQ, wiec naprawde polecam zajrzec tam zanim sie sie zada jakies pytanie, bo sie nei chce poswiecic 10 min wlasnego drogocennego czasu na znalezienie informacji :evil:
3. Z mila checia zrobie ci diagnostyke za 50zl -nie majatek, ale lepiej miec niz nie miec :wink: brak szacunku dla pieniedzy z reguly zle sie konczy
4. Na diagnostyce moga powiedziec, ze padl przeplywomierz, a tak naprawde jest zuzyty palec w rozdzielaczu zaplonu i kichanie powoduje szarpanie klapka przeplywomierza.

Jedz i zloz datek z 50zl -polecam :roll:
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ja mialem walnieta sonde lambde i nic a nic nie szarpalo samochod jezdzil tak jak jezdzil jedyna zmiana to ze kontrolka sie palila :P ale pozniej wymienilem na sonde od forda fiesty 1.1 i smiga !! trzeba do niej tylko kabelek masy dolaczyc
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

i tak wlasnie jest +inne spalanie i troszke mniej mocy
ODPOWIEDZ