zanim zaczne mala prosba do moderatorow zeby od razu nie blokowali tego posta, zlitujcie sie szukalem w postach ale nigdzie konkretu nie ma!!!.
A wiec do rzeczy wyjalem obrotek i zrobilem fotke kostki te liczby to numery pinow na kostce prosze konkretnie gdzie + gdzie masa i gdzie sygnal.
Serdeczne pozdrowienia dla Pary:D
Dodano po 1 minutach:
aha i sory za jakosc ale komorka robilem tego fotexa
dodam ze kostki z pinow 3i4 sa zmostkowane natomiast pozostale 2 sa osobne. Moge powiedziec ze wszystkie 3 kable mam juz wyprowadzone do deski tylko nie znam kolejnosci ich podlaczenia do zegarow. Przy okazji jak juz pisze powiedzcie mi czy czujnik poziomy cieczy znajduje sie w chlodnicy z lewej strony patrzac od przodu? jezeli tak to powiedzcie mi jak powinne byc do niego podlaczone kable bo okazuje sie ze one sa ale kostki brak wiec pozostaje kombinowac tylko nie wiem jak to podlaczyc. Pozdro
no to mi pokaz bo jakos nigdzie nie moge tego znalezc
Dodano po 8 godzinach 39 minutach:
kured nie dziala ten obrotek podlaczylem tak jak mowiliscie w starych postach ze 3 i 4 to sygnal, 3 masa, 4 +, moze zle cos podlaczylem zasilanie (to po przekreceniu kluczyka) i mase wzialem z tablicy bezpiecznikow. Pomozcie bo mi sie cierpliwosc konczy
masa tak samo. jak nie chcesz do kostki to mase masz tez podpieta do deski rozdzielczej (od wewnatrz przykrecona jest kostka) po zdjeciu daszka, licznika i chyba jeszcze obudowy stacyjki powinienes wewnatrz gdzies dojrzec, ale lepiej jest po prostu wziac + i - z kostek
dobra Pany, obrotek za czal dzialac dopiero jak pociagnalem przewod sygnalowy z cewki (na tym z kompa nie dziala za Chiny) powiedzcie mi od razu jakie mniej wiecej obroty powinien miec silnik po odpaleniu. Dodam ze troche ciezko chodzi wskazowka ale jutro rozbiore i to dopracuje. Mam silnik TU3M monojetronic 1,4. Pozdro i dzieki za cierpliwosc
nie widzialem jeszcze zeby ktos tutaj pisal o podlaczaniu obrotki od benzyny z kompa. wszyscy ciagneli sygnal z cewki.
co innego w przypadku DIESELa, na ktorego jest poswiecony osobny temat, diesel tak jakby cewki zaplonowej nie ma. niektorzy brali sygnal z "kostki diagnostycznej", ci ktorzy jej nie mieli bezposrednio z komory silnika.
obroty, roznie... cieply silnik powinien miec okolo 800-900obr/min jesli sie nie myle. a swiezo po odpaleniu to juz nie wiem =] moze byc nawet powyzej 1000
no moze nie z kompa ale gdzies tam w czelusciach deski rozdzielczej znalazlm kablelek ktory wg. haynesa jest odpowiedzialny za obrotek, zreszta niewazne wkurwia mnie juz ta cala przekladka dlatego skladam calosc do kupy i jak mi checi wroca to znowu sie za to zabiore
Dodano po 1 minutach:
mam wrazenie ze ten obrotomierz zle pokazuje ale nie mam pojecia jak to ustawic jak nalezy, a pewni mi niekt nie pomoze bo to zapewne juz bylo milion tysiecy razy
No wiec, jesli zasilanie podlaczyles dobrze (a musiales, skoro cokolwiek pokazuje) a mimo to nie pokazuje dobrze, to albo masz zaklocenia na kablach (jesli ciagnales od nowa) albo pokazuje polowe prawdziwych (tak sie dzieje w niektorych wersjach, w ktorych jest podwojna cewka) . Znajomy w BXie z silnikiem 1,6i (XU jakies) zakladal obrotka... Po bojach udalo mu sie na tyle, ze pokazywal polowe sygnalu. Potem zalozyl nieoryginalny obrotek i pokazywalo dobrze. Za moja namowa wpial sie w 6 pin w kompie (na forum tutaj znalazlem, ze chodzi o 6 pin ) i co ciekawe oba pokazuja dobrze Pociagniety kabel prosto z cewki - tylko ten nieoryginalny pokazuje co trzeba.