Krótka skrzynia do GTI - co i jak?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Krótka skrzynia do GTI - co i jak?

Post autor: d_ARC »

Przymierzam się do budowy krótkiej skrzyni do 1.9GTI coby w KJS nie męczyć się z doborem momentu zmiany biegów na serii.

Mam już skrzynię z 1.9 105km, sportowe krótkie przełożenie główne (bodajże 14/59) i teraz przydałaby się jeszcze 5 z diesla.

W związku z tym mam kilka pytań:

* skrzynia z auta z 93r więc rozumiem, że wsteczny powinien być przy 1-ce

* czego mogę się spodziewać po założeniu do auta - na ile wzrośnie przyspieszenie, jakie będą max prędkości na poszczególnych biegach i o ile spadnie prędkość max?

* aby troszki zniwelować stratę max prędkości montujecie 5-kę z diesla - czego dokładnie potrzebuję do takiej operacji i od jakiego motoru jest najlepsza 1.8/1.9/td?

* na jakie niespodzianki czy trudności można natrafić przy składaniu, co wymienić, jakie koszty?

Z góry dzięki
Darek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

1. wsteczny przy 5 z 93r
2. gorszy czas do 100 -lepsze przyspieszenie na poszczegolnych biegach-reszta zalezy od toru i zakresu obrotow, przy ktorych masz max moc v-max kolo 195
3. 5 z 1.9d jest krotsza niz z 1.8d, a predkosc mozesz sobie policzyc na http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
4. trudnosci chyba specjalnych nie ma, ale ciezko z dostepnoscia poszczegolnych biegow
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

1 - tia mój błąd, czyli jak u mnie więc wszystko gra

2 - 1.9 122km - góra cacy po remoncie, dół po przebiegu ok 160 tyś. - liczę, że po zmianie wydechu jakieś 110-115 kucy się ostanie - chodzi o to aby na 2-ce i 3-ce szedł jak trzeba, bo redukcja do 1-ki przy ok. 40km/h na pachołkach czy nawrotkach jest nieco denerwująca :evil:

4 - w zasadzie z elementów brakuje tylko nieszczęsnej 5-ki, bo skrzynia z 105KM i tak chyba jest dość krótka, więc w zestawie z takim przełożeniem głównym różnica mam nadzieję będzie duża :)

No i za ile taki 5-ty bieg można dostać?
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Adi na takiej skrzyni latał chyba coś ok 215km/h 8)7 Ja mam przełozenie głowne 4,18 i u mnie się kończy 5-tka na 195km/h
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

adi mial odcinke przy 7K :wink:
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

ja mam przy 6700
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

no bo masz motronica -ja tez mam przy 6700, a licznik powyzej 180 pokazuje tak jaki ma humor :roll:
adi mial ciut ponad 200 -jakies 207km/h a te 300RPM to 10km/h
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

chodzi mi tylko o to, że przy skrzyni z exporta nie ma sensu zmieniać 5-tki na dłuższą bo skrzynia ta jest wcale nie jest krótka 8)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

polemizowalbym, bo jest zdecydowanie krotsza niz moja, a nawet do siebie chcialem dluzsza 5 :P
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Banita pisze:polemizowalbym, bo jest zdecydowanie krotsza niz moja, a nawet do siebie chcialem dluzsza 5 :P
TY jesteś chory :wink: a normalni ludzie nie jeżdżą 205 ponad 200/h 8)

Ja na swojej skrzyni poza rajdami jeżdżę też normalnie, czasami nawet w dłuższe trasy i w zupełności 195/h mi wystarcza :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

sekator pisze:
TY jesteś chory :wink: a normalni ludzie nie jeżdżą 205 ponad 200/h 8)
dzienkujem :D
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

przy skrzyni z exporta nie ma sensu zmieniać 5-tki na dłuższą bo skrzynia ta jest wcale nie jest krótka
Paul z forum kupił Gita exporta i tam skrzynia króciutka, na 1 odcięcie gdzieś około 45-50 km/h a odcina powyżej 7 tyś. obr - i to sprawdza się w popularkach :) Poza tym obiło mi się o uszy, że export ma przełożenia krótkie, podobnie jak w rallye. Więc już zgłupiałem...

kurde to jest sens inwestować w 5-kę z diesla czy nie 8)7

I jak zdiagnozować od jakiej wersji Gita jest skrzynia?
Moją kupiłem na forum parę m-cy temu po okazyjnej cenie (od Roberta/robika z Krakowa), niby od wersji 1.9, ale wziąłem kilka jeszcze podzespołów które wskazują raczej na eksporta - zwrotnica z piastą na mały wieloklin i tarcza hamulcowa jak w 1.6, zaciski bendix itd. :roll:
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

najlepiej byłoby zajżeć do środka skrzyni i zobaczyć przełożenie ale można spróbować po prędkościach na poszczególnych biegach.

Zobacz jaką masz prędkość max do odcięcia na 5-tym biegu i sam sobie odpowiesz czy masz długą skrzynię czy krótką.

Moim zdaniem nawet ok 180km/h z przełożeniem głównym 4,44 z MI16 nie jest za krótkie dla 205.

Dodano po 6 minutach:

Paul z forum kupił Gita exporta i tam skrzynia króciutka, na 1 odcięcie gdzieś około 45-50 km/h a odcina powyżej 7 tyś. obr - i to sprawdza się w popularkach :) Poza tym obiło mi się o uszy, że export ma przełożenia krótkie, podobnie jak w rallye. Więc już zgłupiałem...[/quote]

jak kupowałem swoja to miała być z 1,9rallye a ta powinna być nieznacznie dłuższa (chyba, bo nigdzie nie znalazłem danych co do przełożenia w 1,9rallye) od 1,6gti i exporta - te są takie same.

Po prędkościach na poszczególnych biegach wyglada, że moja skrzynia ma przełożenie 4,18 z BX 1,6.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Hehe chętnie bym sprawdził 5 do odcięcia, tyle, że skrzynia w garażu :wink: więc zostaje rozebrać - no właśnie jak, co liczyć 8)7 zęby na przełożeniu głównym? Niestety moja wiedza z mechaniki nie sięga tak skomplikowanych mechanizmów...

Matematyczna zresztą też, więc będę wdzięczny za poradę: jak przeliczyć oznaczenie przełożenia 14/59 na format x.xx. Gdzieś chyba już było, ale doszukać się nie mogę :oops:

A jak w exporcie i 1.6 takie same skrzynie to luz. Ma się dobrze zbierać na 2 i 3 - w końcu to rajdy nie formuła 1 8) W sumie nawet na mojej z 1.9 powyżej 180km/h nie śmigam bo jakoś tak od 160 średnio chce ta Lwia jechać :roll: więc do odcinki chyba potrzebowałbym lotniska :D
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Dla kol 14 185/60 Skrzynia z 1.9, przelozenie glowne z Mi16, 5 z diesla 1.8 obroty 6700

Przełożenie główne 4,429 Prędkość na: 0,00
Przełożenie 1 biegu 2,923 1 biegu 56,34
Przełożenie 2 biegu 1,85 2 biegu 89,01
Przełożenie 3 biegu 1,36 3 biegu 121,08
Przełożenie 4 biegu 1,069 4 biegu 154,04
Przełożenie 5 biegu 0,757 5 biegu 217,53

Maxymalne obroty silnika 6700


Dla kol 14 185/60 Skrzynia z 1.9, przelozenie glowne z Mi16, 5 normalna obroty 6700

Przełożenie główne 4,429 Prędkość na: 0,00
Przełożenie 1 biegu 2,923 1 biegu 56,34
Przełożenie 2 biegu 1,85 2 biegu 89,01
Przełożenie 3 biegu 1,36 3 biegu 121,08
Przełożenie 4 biegu 1,069 4 biegu 154,04
Przełożenie 5 biegu 0,865 5 biegu 190,37

Maxymalne obroty silnika 6700

Dla kol 15 185/60 Skrzynia z 1.9, przelozenie glowne z Mi16, obroty 6700

Przełożenie główne 4,429 Prędkość na: 0,00
Przełożenie 1 biegu 2,923 1 biegu 58,81
Przełożenie 2 biegu 1,85 2 biegu 92,93
Przełożenie 3 biegu 1,36 3 biegu 126,41
Przełożenie 4 biegu 1,069 4 biegu 160,82
Przełożenie 5 biegu 0,865 5 biegu 198,74

Maxymalne obroty silnika 6700



Dla kol 15 185/60 Skrzynia z 1.9, przelozenie glowne z Mi16, 5 bieg z diesla obroty 6700

Przełożenie główne 4,429 Prędkość na: 0,00
Przełożenie 1 biegu 2,923 1 biegu 58,81
Przełożenie 2 biegu 1,85 2 biegu 92,93
Przełożenie 3 biegu 1,36 3 biegu 126,41
Przełożenie 4 biegu 1,069 4 biegu 160,82
Przełożenie 5 biegu 0,757 5 biegu 227,10

Maxymalne obroty silnika 6700


Do KJS dobrze jest jeszcze wlozyc 1 bieg z Mi16 - jest dluzszy

Mam do sprzedania przelozenie glowne z Mi16 - wogole moge fajna skrzynie komus zlozyc.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ