Nie wiem jak u was w pugach, ale u mnie paliwo z baku pompa wtyskowa ciągnie dość powoli.Inni tez to mają ?
Powiem tylko, że to powód do zadowolenia, bo normalnie mówią że w dieselu pompa wtryskowa wsysa paliwo z baku w zastraszającym tempie, mimo że większość paliwa z powrotem wraca do baku. Czyli w innych samochodach pompa pije np. kilka litrów na minutę z czego 95% wraca z powrotem. U mnie pompa pije z baku ON bardzo powolutku. przy spalaniu 4,5L/100km wychodzi przepływ ok 80ml/1min. Może będzie więcej bo 80ml wychodzi ze zwykłego spalania, a pompa może ciągnie 2 razy więcej z czego 50% wraca do baku. Zeby zbudować wydajny podgrzewacz, który podgrzeje OR do ponad 60-70stC przy przepływie kilka litrów na minutę nie jest łatwo, ale przy przepływie 80ml/min jest to stosunkowo proste i to w warunkach garażowych. Druga sprawa, że nie trzeba dawać dwóch przewodów a więc i elektozaworów (ssący i powrotny) do dodatkowego zbiornika paliwa - ON.
Taka instalacja znacznie sie upraszcza
Robiłem taki test czy, aby ten powrót działa ok. Podłaczyłem butelkę PET z paliwem i weżykiem pod filtr paliwa. Po zapaleniu silnika pompa zasysa powolutku paliwo z butelki. Wiem z relacji ludzi którzy nie mają zapętlonego powrotu, że taka pompa potrafi zassać butle paliwa w mgnieniu oka.
Podpiełem też przy dość zimnym silniku butelkę z rzepaczkiem. Silnik odpala, ale troche ma nierówne obroty (jak nie dodamy gazu), troche kicha i prycha i nawet sam zgasł. Po wielu kilometrach pompa wtyskowa robi się jednak na tyle gorąca, że nie powinno być problemów.
Najlepiej jednak zbudować prosty podgrzewacz i wpiąć go, dać dodatkowy zbiorniczek paliwa na ON, kilka elektrozaworów i przełącznik i będzie ok.
Pogrzewacz wpina się najlepiej do małego obiegu w nagrzewnicy.
Mam pytanie czy w naszych pugach nagrzewnica grzeje sie cały czas niezależnie od przełącznika w kabinie czy zawsze, a z kabiny steruje sie tylko wentylatorkiem i jakimiś przepustami powietrza ?
Ma to takie znaczenie, bo jak nagrzewnica działa cały czas to można sie wpinac w obieg szeregowo ale jak działa tylko przy włączonym przełączniku w kabinie to trzeba równolegle aby latem był przez nią przepływ.