Hamulce - pomysł na modyfikacje w dieslu

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Hamulce - pomysł na modyfikacje w dieslu

Post autor: MILO. »

witam,
koncza mi sie tarcze, klocki i zaciski chcialy by być nowe :)
Jako, że mam zaicski bendixa a sa one srednio wydajne zastanawiam sie co by mozna bylo zmienic, z jakiego modelu podstawic by zdecydowanie poprawić skutecznosc hamowania, przy nie za duzych modyfikacjach...
Slyszalem ze podejda tarcze z zaciskami + klocki z 1.6 gti ew to samo z 405. Chcialbym poznac wasze pomysly i opinie ludzi, ktorzy podobne manewry przeprowadzili juz w swoich bolidach..
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Ja tam nie narzekam na hamulce w swoim dieslu. Wymienilem tarcze jakis czas temu na brembo + klocki ferrodo premium i hamuje moim zdaniem wysmienicie.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: MILO. »

ja mialem podobny zestaw i ciagle problemy, wymioenialem pompe serwo, przewody, caly tył... i dalej srednio
dlatego teraz gdy koncza (w zasadzie juz dawno sie skonczyly) tarcze a zaciski nie byly wczesniej zmieniane i reperowane, dlatego "wyjechalem" z inicjatywa jakis przerobek...
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

W sumie jakbys cos ciekawego wymyslił... U mnie np. skrzypi lewy zacisk, podejrzewam ze spowodowane to jest jakimis luzami na nim... aczkolwiek nie powoduje to slabszego hamowania... Jak myslicie urwie mi sie cos w koncu?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Pszemo próbował zrobić podobną operację - wszystko mierzyliśmy i byłoby OK, zacisk różni się chyba tylko jarzmem (pod wentylowane tarcze) ale z tego co wiem trzeba też wymieniać zwrotnice :roll: Po więcej info pisz do Pszema
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Bez problemu da się zaadoptować hamulce z citroena berlingo/peugeota partnera tarcza wentylowana i mniejsza 247mm i 266mm, zmieniasz zaciski i tarcze zestaw typu plug&play. Różnica jest kolosalna.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: MILO. »

Czyli co? ładować zestaw z partnera czy 1.6gti ? Musze podjac jakas decyzje bo robi sie niebezpiecznie...
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Jeżeli ma lepiej hamować to partner. Oczywiste chyba jest dla ciebie, że tarcza 266 i większy zacisk to lepsza sprawność niż 247 i mniejszy zacisk. Jeżeli ma być rewelacyjnie to lepszy płyn DOT 5 i przewody w stalowym oplocie.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Nie przesadzasz?
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Z czym nie przesadzam? Zad dużo zmian czy nie będzie efektu? Opisałem to dokładnie na forum. Do tego miałem pompe z 605 3,0 V6 razem z serwem z 405 T16 i auto stawało w miejscu, przy normalnej masie i mocy około 150ps. Teraz hamulce opieram na zaciskach 4tłoczkowych brembo i tarczy 283mm, ale w tej chwili moc samochody będzie 220ps+, więc chodzi o sprawność przy większych prędkościach i fadding.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Chodzi mi o to, ze to jest dieles, ktorym wiekszosc czasu nie przekracza sie 140 -stalowy oplot to juz moim zdaniem przesada. Fabryczny zestaw z partnera wystarczy
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Dlatego napisałem, że jeżeli ma być rewelacyjnie :)
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: MILO. »

OK po glebszym zanurkowaniu w temat hamulcow z partnera dowiedzialem sie ze sa wentylowane (najczesciej) ale spotkalem tez lite tarcze - nie wiem moze jakas pomylka sprzedajacego czesci. Parnter=206hdi,gti=405...
W takim razie zaczynam rozgladac sie za czesciami, jako, ze tarcze i klocki bez wiekszego problemu da sie kupic to przyzwoite zaciski bedzie ciezej...
Gdyby ktos mial cos co mi sie przyda dajcie cynk ;)
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Są dostępne od reki na większości szrotów z francuzami Mam na myśli oczywiście zaciski, za niedużą kase.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

wejdzie na nie potem felga 13" ? bo zimowki mam stalowe 13" a takiego zabiegu bym dokonal, gdyz na alu i szerszych oponach hamuje po prostu slabo.

brac od partnera ale jakiego? diesla, benzyny? wentylowane byly w zwyklym dieslu czy tylko turbo? czy zaciski beda sie roznic dla roznych wersji partnera czy raczej sa takie same?

pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
ODPOWIEDZ