Ile oleju powinno się wlewać do mi16?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Ile oleju powinno się wlewać do mi16?

Post autor: Fox »

Tak jak w temacie. Bagnet olejowy mam od jakiegoś innego silnika chyba bo po wlaniu 5 litrów i tak poziom jest grubo poniżej minimum. Wie ktoś może ile powinno się wlewać? Chciałbym sobie wlać tyle ile trzeba i zaznaczyć jakoś na bagnecie ten optymalny poziom bo teraz to nic mi odczyty nie mówią. Choczi mi o silnik 1.9. Dzięki
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

chcesz zaznaczyc minimalny poziom na podstawie tego ile wlales dysponujac poprawnymi danymi na temat pojemnosci oleju?

wedlug mnie to zly pomysl. chyba ze przed zalaniem silnik byl totalnie oprozniony ze starego oleju, a jesli byla to zwykla zmiana to starego oleju zawsze troche zostanie i malo miarodajny moze byc wlasnorecznie zrobiony wskaznik. moze rozejrzyj sie za bagnetem od migacza.

masz mi16? =]

pzdr
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

Kup sobie bagnet, kosztuje 45zl w ASO i taniej nie widzialem.
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Silnik był zupełnie pusty, suchutki. Kupna bagnetu wolałbym chociaz w tym miesiącu uniknąć bo swap zdarł ze mnie kasę do ostatniej złotówki prawie. Albo bagnet albo jedzenie:) Na razie jeżdżę na 5 litrach. W przyszłym miesiącu rzeczywiście chyba kupię bagnet. Teraz tylko proszę o info - jakby ktoś wiedział że np trzeba wlać z 6 litrów a nie 5 to niech się podzieli tą informacją:) Nie chciałbym zajechać silnika w pare dni po swapie:) Chyba bym skoczył z mostu jakby się to stało:)
Awatar użytkownika
ePiotr
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 16 paź czw, 2003 12:09 am
Posiadany PUG: Peugeot 205
Lokalizacja: polska

Post autor: ePiotr »

hhmmmmmmm ostatnio zalewalem silnik po remoncie(znaczy sie mechanik zalewal)byl rozbierany i filtr now,weszla banka 4l i troche dolewal z drugiej,wg.mnie 5l to i tak za duzo
...kalendarzyk małżeński=ruletka watykańska...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

takie male ot:

jak z elastycznoscia do 3K RPM? 8)
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Banita: Pewnie chcesz wiedzieć czy jest gorzej niż w 8v? Ciężko porównać .Na razie jeżdżę tylko do 3K bo dopiero go mam od soboty i chce żeby się wszystko ładnie ułożyło zanim zacznę ostrzej testować. Poza tym teraz mam skrzynię combo - tzn przełożenie główne od 1.6 a 5 bieg od diesel'a. 4 biegi są krótsze i przez to chyba auto rwie do przodu jak opętane a gaz tylko lekko muskam:) Na razie odczucia sa rewelacyjne. Zobaczymy co bedzie jak juz go dotrę - już się boję co to będzie widząc jak to teraz jeździ:)
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

5 litrow napewno wystarczy, jak bys mial zamalo to odrazu po cisnieniu oleju na zakretach sie zorientujesz. Lepiej miec troche mniej niz zaduzo ;)

OT:
Co do elastycznosci to jakis mit ze 8V ma lepsza bo 16 ma go wiecej w calym przedziale. Poprostu powyzej 5000 tak zapier... ze czlowiekowi wydaje sie ze do tych 4000 sie wlecze ;) Tez mam taka skrzynie z 1.6 i 5 z diesle'a i wydaje mi sie ze chyba niema sensu sie pakowac w skrzynie z Mi16 zwlaszca ze 5 jest bardzo ekonomiczna ;)

nasze skrzynie kontra Mi16 upsift 7200 (policzone dla 205/45/16)

combo 1.6+5D - Mi16
1 61 - 62
2 107 - 98
3 145 - 141
4 185 - 187
5 261 ;) - 239

Jak widac specjalnej roznicy niema jedynie moze byc odczuwalne na przyspieszeniu na 2 biegu
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
zen81
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Post autor: zen81 »

do mojego miga weszło 4,5Litra oleju, przy wymianie no i nowy filtr załozyłemi wskazówka poziomu oleju wskazywała 90%. Jak na moje to 5L to juz ponad 100%
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Fox pisze:Banita: Pewnie chcesz wiedzieć czy jest gorzej niż w 8v? Ciężko porównać .Na razie jeżdżę tylko do 3K bo dopiero go mam od soboty i chce żeby się wszystko ładnie ułożyło zanim zacznę ostrzej testować. Poza tym teraz mam skrzynię combo - tzn przełożenie główne od 1.6 a 5 bieg od diesel'a. 4 biegi są krótsze i przez to chyba auto rwie do przodu jak opętane a gaz tylko lekko muskam:) Na razie odczucia sa rewelacyjne. Zobaczymy co bedzie jak juz go dotrę - już się boję co to będzie widząc jak to teraz jeździ:)
jedz na ten zlocik w krakowie, to mi moralez powie czy lepiej od 8v ponizej 3,5k :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

no to z tego co sie dowiedzialem do 2,5k jest slabszy 3k jest podobne, a wyzej na razie brak danych

no chyba, ze to nie byl gaz w podloge :wink:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

jutro sprawdzimy jak idzie twoj póki odczucia w pamieci dokladnie zachowane 8)
bartesz1

Post autor: bartesz1 »

a dlaczego lepiej mniej niz wiencej silnik się utopi:) :?: :lol:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no z tego co mi wiadomo.. to nie może być za dużo, bo korbowód wali wtedy po lustrze oleju a tak nie powinno być :)(aha.. już wiem, olej sie wtedy spienia, i pompa moze zasysac go z powietrzem, a to juz tak dobrze nie smaruje..) po za tym silnik możę zacząć przeciekać... bo olej sie pojawia tam gdzie nie powinno go być..

no i jakoś szybciej wtedy znika :wink:

z drugiej strony.. im więcej oleju w układzie tym lepiej, bo się wolniej przegrzeje...
tylko to się załatwia ewentualnie większą miską :P albo prościej, za pomocą większego filtra oleju.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

Banita pisze:no to z tego co sie dowiedzialem do 2,5k jest slabszy 3k jest podobne, a wyzej na razie brak danych

no chyba, ze to nie byl gaz w podloge :wink:
to teraz jeszcze ladnie odszczekaj to :twisted:
ODPOWIEDZ