Przeróbka hamulców bębnowych na tarczowe - tył.

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
hugos
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz wt, 2006 9:22 pm
Posiadany PUG: Generation 205 1,4, 75KM, 1.9 AUTOMATIC, 102KM
Numer Gadu-gadu: 0

Przeróbka hamulców bębnowych na tarczowe - tył.

Post autor: hugos »

Chciałbym się zapytać jakie części trzeba zmienić i dołożyć aby przerobić tylne hamulce bębnowe na hamulce tarczowe z GTI w Peugeotcie 205 diesel (XRD)? Czy taka przeróbka jest wogóle możliwa? Czy istnieje jakaś alternatywa na hamulce tarczowe z tyłu niż tylko z GTI?
Awatar użytkownika
HDi
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 17 sie czw, 2006 5:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: HDi »

żeby założyć tarcze z tyłu musisz:

- założyć większe tarcze do przodu
- założyć korektory siły hamowania
- i założyć tarcze z tyłu

daruj sobie - kup lepiej zaciski z GTI - LUCAS i z przodu załóż takie do tego porządna tarcza i klocek i masz heble igła
205 Rallye Ex.. peryment
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

z tymi wiekszymi tarczami do przodu to przesadziles 8)7

do tego dojdzie wymiana piast, a co za tym idzie lozysk z tylu


koszt?

tarcze- 120zl
piasty+lozyska - 330-400zl
korektory uzywane -50-100zl
linki hamulca recznego -60-70zl
zaciski- 120zl
klocki-60zl

w 700-800zl sie zamkniesz jak sie postarasz 8)
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

za 600 zł - można kupić kompletną belkę z GTI z tarczami i zaciskami - po tyle widziałem w najdroższym składzie z używanymi częściami w Krakowie
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

no tak, ale tam jest wszystko uzywane i nie ma korektorow :wink:

Dodano po 3 minutach:

przypomnialo mi sie, ze w belce tez nie ma linek od recznego 8)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

W wersji 130km sa tarcze z tylu, i korektorow takich jak w 122km nie ma.


A tak btw. mam wszystko co potrzebne do takiej operacji, wiec jak cos to na priv prosze.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

to pewnie dlatego ciezko o niebity :P
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Niby dlaczego!

Ja jezdzac moim 1.9 Gti bylem bardzo zadowolony z hamulcow!

Pomimo tego ze nie mial korektorow hamowania takich jak 122km, tylko taki jak 1.6 Gti - czyli ze stalym rozdzialem sily hamowania (przod/tyl) a nie zmiennym, jezdzilo sie super, a auto na lewej ciezej bylo ustawic bokiem niz 1.6 gti z bebnami.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

to byl joke :roll:
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Ups, nie zrozumialem ;)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

coz skoro jakis model ma z tylu bebny to dlatego ze takie zostaly dokonane wyliczenia - wiadomo ze tarczowe sa mocniejsze wiec nie chcialbys chyba HUGOS by przy hamowaniu nagle tyl Ci uciekal w bok ....
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Dlaczego mialby uciec w bok.

Taka modyfikacja powinna zaczac sie od przejscia z przodu na tarcze z Gti, czyli, zwrotnica, piasta, polosie, zaciski z Gti z przodu, i pzoniej tarcze do tylu, i samochod super hamuje.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Pieraś pisze:coz skoro jakis model ma z tylu bebny to dlatego ze takie zostaly dokonane wyliczenia - wiadomo ze tarczowe sa mocniejsze wiec nie chcialbys chyba HUGOS by przy hamowaniu nagle tyl Ci uciekal w bok ....
wyliczenia ksiegowych -sily hamowania nigdy za wiele :)

Tyl ucieka nie tylko przez tylne hamulce -to raczej rozklad mas przy hamowaniu. Wazne jest, zeby przy gwaltownym nacisnieciu hamulca tyl sie nie zablokowal (na asfalcie)
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

Kaktus tak jak Ty piszesz to ok ale jesli ktos chce wzmocnic tylko tyl to na pewno na dobre nie wyjdzie gdy sila hamowania jest wieksza z tylu. Ale jak cale hamulce z gti przelozyc przod i tyl to jak najbardziej.

Banita zgadza sie .. a jestes pewien ze zmieniajac tylko sile hamowania z tylu nie bedzie takiego efektu ?
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

korektory panie -korektory :)

Powiem szczerze, ze sam bym tylu na tarcze nie przerabial, majac z przodu zaciski z diesla.

Inna sprawa -nie przerabialbym tylu na tarcze jezdzac 850 kg samochodem rozpedzajacym sie do 160 8)7
Zablokowany