Strona 9 z 12
Re: Licznik:)
: 11 kwie ndz, 2010 6:40 pm
autor: baltazar_gabka
każdy licznik oszukuje w góre. Tak są zaprojektowane żeby oszukiwać w góre a nie w dół.
Re: Licznik:)
: 11 kwie ndz, 2010 7:33 pm
autor: smiechoo
nie nie zle mnie zrozumiales

wytlumacze
wracajac z ojcem na dwa auta ze szczecina dzwonilem do niego ile jedzie on mial 110 ja mialem u siebie 100 jak on mial 135 ja mialem 120 xD dlatego pytam sie czy moze mam walniety obrotomierz czy tak jest i juz bo przelozylem z biedy na gti

Re: Licznik:)
: 14 kwie śr, 2010 9:34 am
autor: borek_wpr
Dokładność wskazań prędkościomierza jest sumą błędów.
1 Przekładka licznika z biedy na GTI. Znaczniki prędkości na skalach nie pokrywają się co do lokalizacji na tarczy.
2 Zębatki napędzające wałek prędkościomierza nie wymienione
(z biedy na GTI)
3 Zmiana rozmiaru opon np 155/70/R13 na 155/70/R14
lub 155/70/R13 na 155/80/R14
Zamiennik nie powinien odbiegać od oryginału nie więcej niż
+/-2 % .
Tu należy zastosować kalkulator do opon.
4 Fabryczne zawyżanie pomiaru prędkości. Gdzieś czytałem że to 5 % bez względu na producenta
Dlatego producent danego auta dobrał silnik ,skrzynię biegów,prędkościomierz i koła a wszelkie przeróbki powinny być przemyślane i nie zaowocują w postaci mandatu i punktów karnych..
Re: Licznik:)
: 14 kwie śr, 2010 11:22 am
autor: smiechoo
borek_wpr pisze:Dokładność wskazań prędkościomierza jest sumą błędów.
1 Przekładka licznika z biedy na GTI. Znaczniki prędkości na skalach nie pokrywają się co do lokalizacji na tarczy.
2 Zębatki napędzające wałek prędkościomierza nie wymienione
(z biedy na GTI)
3 Zmiana rozmiaru opon np 155/70/R13 na 155/70/R14
lub 155/70/R13 na 155/80/R14
Zamiennik nie powinien odbiegać od oryginału nie więcej niż
+/-2 % .
Tu należy zastosować kalkulator do opon.
4 Fabryczne zawyżanie pomiaru prędkości. Gdzieś czytałem że to 5 % bez względu na producenta
Dlatego producent danego auta dobrał silnik ,skrzynię biegów,prędkościomierz i koła a wszelkie przeróbki powinny być przemyślane i nie zaowocują w postaci mandatu i punktów karnych..
no spoko tylko ze do 80 pokazuje dobrze potem zaczyna sobie swirowac i caly czas tak mu drga wskazowka od predkosci
opony mam takie jakie mieszcza sie w normie 185/60 R14 no i te zebatki mam nie wymienione

ok dzieki za odpowiedz

Re: Licznik:)
: 21 cze pn, 2010 2:54 pm
autor: Draxter
No to ja mam zagadke dla Was
Silnik TU1M komp Bosch-a i cewka zaplonowa. Orginalnie nie bylo w aucie obrotomierza.
Po podlaczenie obrotomierza uniwersalnego
takiego pod wyjscie z cewki jest w miare ok.
Podlaczenie licznika ze 106-tki pod to samo wyjscie w cewce powoduje ze obrotomierz pokazuje wiecej obrotow 2000-3000obr/min i ogolnie wskazowka zamiast "stac w miare nieruchomo" - waha sie a auto ma rowne obroty.
Temat nie dotyczy bezposrednio 205-tki ale dotyczy silnika z 205.
Nie chcialem zakladac kolejnego tematu wiec pisze tutaj.
Ktos ma jakies sugestie / podpowiedzi ? W komputerze probowalem w/g schematu podlanczac ale zadnych realcji.
Re: Licznik:)
: 19 lis pt, 2010 5:02 pm
autor: swiru
przeczytałem wszystkie strony w tym temacie i nie dokońca wiem co z czujnikiem od temperatury cieczy. mam 205 Junior a kupiłem od XSa w nim są wskaźniki od benzyny i od temp. cieczy i czy jak podłącze to będzie pokazywać dobrą temp o ile będzie pokazywać. a jeśli nie to jaki czujnik musze kupić

Re: Licznik:)
: 19 lis pt, 2010 5:16 pm
autor: borek_wpr
Wszystko będzie działało jak zamiast korka w termostacie silnika wkręcisz czujnik temperatury NTR (jednotorowy) i podepniesz kabel 47A.
Re: Licznik:)
: 20 lis sob, 2010 3:20 pm
autor: swiru
a który to jest kabel? jakiś opis gdzie go znajde lub coś takiego? i czy jak powiem w sklepie peugeota czujnik temperatury NTR to bedą wiedzieć o co chodzi? i jaki moze być tego kosz?
Re: Licznik:)
: 21 lis ndz, 2010 8:53 am
autor: borek_wpr
Będą wiedzieli. Koszt w zależności od producenta i sklepu 15 -30zł.
Prawy bok silnika pod trermostatem
http://forum.peugeot205.pl/download/file.php?id=10211
Re: Licznik:)
: 16 gru czw, 2010 2:27 pm
autor: swiru
a ja Wam powiem ze jak podłączyłem się pod cewke (razem z tymi diodami i opornikiem) to nic nie działało. Osobiście polecam podłączyć się to komputerka sterującego gdyż nie potrzeba żadnych oporników ani diod. Mówię o PUGU na wtrysku, najwygodniej jest wykręcić go, są to 2 śrubki wyczepić kostkę i to będzie 6 PIN
dołączam zdjęcie kostki (to jest ten szary kabel który jest trzymany)
http://zapodaj.net/a4fd5243bdce.jpg.html
Re: Licznik:)
: 16 gru czw, 2010 8:11 pm
autor: borek_wpr
Dla silnika TU-1M/L lub XU- 5M3/Z/L faktycznie obroty brane są z komputera pin6 => obrotomierz. Schemat wg.książki J.Haynes diagram B.
Re: Licznik:)
: 24 sty pn, 2011 3:33 pm
autor: Azazel
Podepnę się pod temat i spytam - czy licznik od Citroena BX podpasuje bez przeróbek?
Re: Licznik:)
: 24 sty pn, 2011 4:19 pm
autor: DJPreZes
Zależy jaki masz teraz. Jak taki jak w XSie/GTI, to pasuje bez żadnych przeróbek.
Re: Licznik:)
: 24 sty pn, 2011 4:24 pm
autor: Azazel
mam taki jak w XS ALE mam do 180km/h wyskalowany. Nie będzie przekłamywał?
Re: Licznik:)
: 24 sty pn, 2011 4:34 pm
autor: DJPreZes
Tego to akurat nie wiem :]