Strona 2 z 3
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 5:26 pm
				autor: Banita
				odkrecajac korek w misce olejowej  
  
 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 5:32 pm
				autor: CykCyrykCyk
				Ale w biegu to tak chyba nie wygodnie ;P lepiej odkrecic korek wlewu oleju i wsypac troche piachu ;P
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 5:32 pm
				autor: Orfister
				Moim zdaniem mozna troszke sie wspomóc ręcznym podczas długiego zjazdu...byle nie przesadzić...
Ale jest tez taka opszyn, w samochodach ciężarowych ( starszy typ miał na bank, a co w nowoczesnych to nie wiem ) były montowane hamulce silnikowe..uruchamiane ręcznie w kabinie, swego rodzaju zawory montowane na kolektorach wydechowych które ograniczały wypływ spalin z silnika... 

 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 5:34 pm
				autor: CykCyrykCyk
				Orfister ;P gadania przez komorke podczas jazdy zabronili bo niebezpiecznie, a Ty chcesz na recznym jechac? 

 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 5:36 pm
				autor: Banita
				Orfister pisze:Moim zdaniem mozna troszke sie wspomóc ręcznym podczas długiego zjazdu...byle nie przesadzić...
Ale jest tez taka opszyn, w samochodach ciężarowych ( starszy typ miał na bank, a co w nowoczesnych to nie wiem ) były montowane hamulce silnikowe..uruchamiane ręcznie w kabinie, swego rodzaju zawory montowane na kolektorach wydechowych które ograniczały wypływ spalin z silnika... 

 
zgadza sie co do ciezarowek, ale reczny to bzdura
 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 5:39 pm
				autor: Orfister
				No dobra...przystaje na wasze...w zasadzie jaka naciskasz na pedał hamulca to i tylne koła hamują, a nie tylko przednie... 
 
...
 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 5:47 pm
				autor: MistrzuGT
				no jest taka roznica, ze jak hamujesz samym recznym to przod sie chlodzi... 
a po drugie w wieszkosci aut z tylu sa bebny, ktore trudniej nagrzac tak,zeby grzaly plyn hamulcowy (a w szczegolnosci zeby go zagotowaly)
a po trzecie nawet jak z tylu sa tarcze, to tez ciezej ten plyn zagotowac, bo sa duzo dluzsze przewody hamulcowe
a po czwarte hamulce duzo slabiej hamuja z tylu niz z przodu... wiec sie tez duzo mniej nagrzewaja...
A w nowych ciezarowkach hamowanie silnikiem jest na automacie 

 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 5:50 pm
				autor: woocash
				
A w nowych ciezarowkach hamowanie silnikiem jest na automacie 
w niektórych autkach a automatem też jest hamowanie silnikiem z redukcją 

 fajnie to brzmi  

 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 5:54 pm
				autor: CykCyrykCyk
				No to nie dosc ze tyl sie zagrzeje, to jeszcze w dodatku samym recznym g...no zdzialasz ;P
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 6:08 pm
				autor: Banita
				MistrzuGT pisze:no jest taka roznica, ze jak hamujesz samym recznym to przod sie chlodzi... 
a po drugie w wieszkosci aut z tylu sa bebny, ktore trudniej nagrzac tak,zeby grzaly plyn hamulcowy (a w szczegolnosci zeby go zagotowaly)
a po trzecie nawet jak z tylu sa tarcze, to tez ciezej ten plyn zagotowac, bo sa duzo dluzsze przewody hamulcowe
a po czwarte hamulce duzo slabiej hamuja z tylu niz z przodu... wiec sie tez duzo mniej nagrzewaja...
A w nowych ciezarowkach hamowanie silnikiem jest na automacie 

 
ad1. ale tyl nagrzewa, wiec jeden ch**.
ad2. wcale nie jest je trudniej nagrzac. (ad4)
ad3. faktycznie masa cieplna sie baardzo zwiekszy, bo bedzie do nagrzania jakies 100ml plynu wiecej, ktory i tak zanim odda cieplo dalej, to sie zagotuje.
zreszta z konstrukcji hamulcow bebnowych w pugu wynika, ze predzej wyplynie smar z lozyska nim zagotuje sie plyn.
ad4. duzo slabiej hamuja ->mocniej zaciagasz reczny->hamuja tak samo->energia nie znika tylko idzie w temp*
 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 6:22 pm
				autor: MistrzuGT
				..dobra, nie bede sie z Wami klocil... 
Ja wiem swoje, Wy swoje 
 
Poprostu o uzywaniu recznego slyszalem nie jeden raz
Az rzecznym tez sie trzeba nauczyc jezdzic, bo to pewnie jakos na zmiane sie uzywa... 
Ale wracajac do tematu to fakt ze najlepiej hamowac silnikiem, pod warunkiem, ze daje rade 
 
"No to nie dosc ze tyl sie zagrzeje, to jeszcze w dodatku samym recznym g...no zdzialasz ;P"
Zalezy jaki masz rzeczny 

 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 6:53 pm
				autor: kubas
				na temat recznego to Mi moglby cos ciekawego do dysusji pewnie wniesc 

 Hamuje sie po 1 silnikiem po 2 lewa noga 3 recznym 4 prawa noga 

 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 9:56 pm
				autor: CykCyrykCyk
				Mi ma dziurawa podloge ze hamuje lewa noga?  

  meet the flinstones  
 
Ja to w sumie ciagle jezdze na recznym  

  zeby mi pedal nie wchodzil w podloge  

 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 10:52 pm
				autor: plaski
				No właśnie, a jak to jest z tą odcinką paliwa. Jak to działa na przykład u mnie w dieslu? Odrazu po puszczeniu gazu odcina dopływ i już aż do naciśnięcia sprzęgła nie podaje paliwa? Czy w zakresie jakiś obrotów? 

 
			 
			
					
				
				: 20 kwie pt, 2007 11:09 pm
				autor: Banita
				Prawdopodobnie podaje tyle co na biegu jalowym, ale glowy nei dam