Re: Ładowanie
: 03 paź śr, 2007 9:24 am
No racja, że sam alternator da nawet 50V, ale bez układu elektronicznego- prostownika, który zwykle jest i tak integralną częścią alternatora.
Na wyjściu normalnego alternatora+prostownika powinno być myślę max 16-17V.
Alternator zawsze można czymś lekko obciążyć i włączyć na chwilę silnik i pomierzyć (obciążenie np. żarówka 12V/40W).
Jeśli rzeczywiście akku w ogóle nie chce osiągnąć więcej niż 12V, ale silnik normalnie odpala itd ( akku nie jest na krańcu zywota) to weź go wyjmij i spróbuj naładować jakimś prostownikiem.
Jeżeli naładujesz do ok 13-14V to ok. Jeśli się to nie uda to masz zwartą celę w akumulatorze.
Taki akku do wymiany, chodź od biedy można na nim jeździć (do czasu).
Jak masz amperomierz to spróbuj zmierzyć prąd jakim ładowany jest akumulator i czy się zmienia (przypominam że amperomierz wpinasz w szeregu między alternator i akumulator).
Jak akku z ładuje się poza autem ok to wtedy podejrzewałbym alternator.
Na wyjściu normalnego alternatora+prostownika powinno być myślę max 16-17V.
Alternator zawsze można czymś lekko obciążyć i włączyć na chwilę silnik i pomierzyć (obciążenie np. żarówka 12V/40W).
Jeśli rzeczywiście akku w ogóle nie chce osiągnąć więcej niż 12V, ale silnik normalnie odpala itd ( akku nie jest na krańcu zywota) to weź go wyjmij i spróbuj naładować jakimś prostownikiem.
Jeżeli naładujesz do ok 13-14V to ok. Jeśli się to nie uda to masz zwartą celę w akumulatorze.
Taki akku do wymiany, chodź od biedy można na nim jeździć (do czasu).
Jak masz amperomierz to spróbuj zmierzyć prąd jakim ładowany jest akumulator i czy się zmienia (przypominam że amperomierz wpinasz w szeregu między alternator i akumulator).
Jak akku z ładuje się poza autem ok to wtedy podejrzewałbym alternator.