Strona 2 z 3

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 05 mar śr, 2008 6:10 pm
autor: krzycho-g
rozwiazania na szybką jazdę po torze są dwa i pół:
1. sucha miska
2. akumulator ciśnienia oleju zrobiony np z gruszek (akumulatorów) od SCMACa z hydrocitroenów
2,5. Ceramizer

Punkt 2,5 zapewne was rozmieszy ale niedowiarków zapraszam na jazde próbna moim pugiem gdzie kontrolka od cisnienia w zakrecie swieci sie po 5 sekund i swieciła się juz wieeeeele razy ;-)

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 08 mar sob, 2008 12:27 am
autor: ziochmenNie
hehe nie jedno widzialem co do puga zwiazane Ale czego Polak nie potrafi :)
odezwe sie jeszcze do Ciebie STEF jak co bedziesz mial robotki troche jesli znajdziesz czas mi sie nie spieszy zbytnio Mam 2 silnik do Mi16 i odgroma innych czesci Pozdro

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 09 mar ndz, 2008 10:20 am
autor: stef
krzycho-g pisze:rozwiazania na szybką jazdę po torze są dwa i pół:
bzdura
Najpowszechniejszym rozwiazaniem stosowanym wlasnie w sporcie samochodowym byly grodzie w misce i drenaz glowicy. Sucha miska nie byla czesto regulaminowo dozwolona.
Zreszta sucha miska nie jest bez wad choc przewage nad innymi rozwiazaniami ma ogromna.
krzycho-g pisze: 2. akumulator ciśnienia oleju zrobiony np z gruszek (akumulatorów) od SCMACa z hydrocitroenów
dosc egzotyczne rozwiazanie i ciekawy jestem jak to sobie wyobrazasz, cisnienie w zawieszeniu citroenow jest conajmniej o rzad wielkosci wieksze, zreszta co w przypadku gdy z takiego akumulatora z czasem gaz ucieknie lub co gorsza stanie sie to nagle.
krzycho-g pisze: Punkt 2,5 zapewne was rozmieszy ale niedowiarków zapraszam na jazde próbna moim pugiem gdzie kontrolka od cisnienia w zakrecie swieci sie po 5 sekund i swieciła się juz wieeeeele razy ;-)
Czy zdajesz sobie sprawe z tego ile to jest 5 sekund? Ja jako niedowiarek bardzo chetnie umowie sie z Toba na taka jazde probna. W podpisie masz "Warszawe", wiec bardzo chetnie w godzinach wieczornych tamze. Wezme cyfrowke i uwiecznie Twoje wyczyny. Przed obroceniem panewki tez wielokrotnie kontrolka mi sie zapalala ... - do czasu.
W twoim silniku ten problem nie jest tak odczuwalny ze wzgledu na mala pojemnosc glowicy o czym juz pisalem.

Metoda ktora opisalem z grodziami i zwiekszeniem pojemnosci jest powszechnie stosowana, jest najtansza i eliminuje problem w wiekszosci przypadkow znaczaco lub calkowicie. Mysle ze po tych dodatkowych przerobkach ktore wlasnie teraz robie uda mi sie ostatecznie z nim uporac.

PS.
Czekam na zdjecia kolektorow o ktorych pisales i ktore rzekomo posiadasz i wiesz doskonale jak wygladaja.

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 09 mar ndz, 2008 10:41 am
autor: krzycho-g
zapraszam zapraszam ;-)

w sporcie samochodowym gdzie suche miski nie są dozwolone , to miska olejowa jest całkowicie inaczej ukształtowana. Nie wspominając o tym ze problem panewek u Peugeota w sporcie to temat tak stary jak 3 panewki w Kawasaki.
A na wyscigasz na szybkich i kretych torach asfaltowych np wyscigi DTM suche miski są dozwolone i wszystkie samochody je posiadają bo nie ma siły zeby ten olej w końcu spod smoka nie odpłynął - tu polecam proste doświadczenie z wodą wiaderku na uwiezi - dokłądnie widać ze na dnie nie zostaje ani kropla ...a wtedy moze pomóc tylko dodatkowy zbiornik oleju.

Zresztą Peugeot też dostrzegł ten problem i w nowym silnikach z rodziny EW miska wyglada całkowicie inaczej jak też i smok. 206 RC potrafi bardzo szybko przejechać zakret ale w jego misce nie znajdziesz przegród a co lepsze problem zacierających sie panewek jest całkowicie nieznany.

co do akumulatora cisnienia to obniza sie w nim cisnienie azotu po drugiej stronie przepony i wtedy trwałosć takiej gruszki to ponad 10 lat wiec za bardzo nbym sie nie martwił o uciekający gaz

co do mojej głowicy to co za róznica czy ma ona małą czy dużą pojemnosć skoro kontrolka juz sie swieci...

co do kolektorów to skoro bywasz w warszawie to bez problemu mozesz podjechać do mnie i obejrzeć ...to tylko 30 km dalej..

no i głupio że sie przyznajesz ze wiedząc ze kontrolka sie swieci w zakretach katowałeś silnik aż ci sie panewka obróciła...masz wielkie szczescie ze nie zakleszczył się korbowód i nie wypchał twojego kutego tłoka do kabiny..

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 09 mar ndz, 2008 10:55 am
autor: stef
To rozumiem ze podasz mi swoj dokladny adres i w nastepnym tygodniu wieczorem bede mogl Cie odwiedzic. Najblizsza sobota tez wchodzi w gre jesli bedziesz mial czas, moze bylaby nawet najlepsza i wtedy moglibysmy sie spotkac nawet po poludniu.

Nie wiem czy wiesz, ale kontrolka cisnienia oleju nie zapala sie przy 0 cisnieniu.

Oczywiscie ze sie przyznaje, bo w przeciwienstwie do Ciebie nie obawiam sie przyznac nawet do skrajnej glupoty, ktora czasami mi sie zdarza.

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 09 mar ndz, 2008 1:18 pm
autor: krzycho-g
adres wysyłam na PW ;-)

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 09 mar ndz, 2008 4:09 pm
autor: stef
Mam nadzieje, ze zarowno probna jazda z palaca sie kontrolka cisnienia jak i kolektory zaprezentujesz jak obiecales.

PS. byc moze nawet uda sie Ciebie naciagnac na zmierzenie przyspieszenia Twojego szybkiego 106XSi

Reszta na PW :)

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 09 mar ndz, 2008 4:16 pm
autor: PAWLACZYSKIS
Oczywiście podsumowanie tematu zamieścicie tutaj :D Jestem strasznie ciekawy co to wyjdzie :P

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 09 mar ndz, 2008 4:51 pm
autor: Sebek
ja też :)

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 11 mar wt, 2008 2:50 pm
autor: sekator
hmm... a czy w silnikach TU występuje ten sam problem co w MI16? Bo ani w 1,9gti ani rallye jeszcze nigdy kontrolka mi się nie zaświeciła a rallye dokręcałem już nawet powyżej 9000obr/min.

może w zakrętach trzeba jeździć jeszcze szybciej i na jeszcze większych obr to ciśnienie nie spadnie :? 8)7

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 11 mar wt, 2008 5:44 pm
autor: stef
sekator pisze:czy w silnikach TU występuje ten sam problem co w MI16? Bo ani w 1,9gti ani rallye jeszcze nigdy kontrolka mi się nie zaświeciła a rallye dokręcałem już nawet powyżej 9000obr/min.
Mozna powiedziec, ze nie wystepuje ... tzn. nie jest tak powszechny jak w mi16. Oczywiscie wszystko zalezy od toru, kierowcy, zawieszenia, opon, przyczepnosci. W pierwszych postach pisalem o roznicach budowy silnikow.

Predkosc obrotowa nie ma tutaj znaczenia, gdyz w mi16 dochodzi do tego, ze pompa zaczyna zasysac powietrze zamiast oleju :evil:

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 11 mar wt, 2008 11:49 pm
autor: rallye
stef jak będziesz w wawie to daj znać zrobimy jakiegoś spota :)

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 mar czw, 2008 12:37 am
autor: stef
Miska rozrosla sie o dodatkowe zbiorniki. Co daje jakies 1,5l dodatkowej pojemnosci oleju blisko smoka pompy.

Pojawila sie rowniez kolejna grodz - tym razem zapobiegajaca nadmiernemu odplywaniu oleju przy hamowaniu.

Mam nadzieje, ze to juz ostatecznie wyeliminuje najwieksza wade tego silnika.

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 mar czw, 2008 12:46 am
autor: Banita
Moim zdaniem nieco przekombinowales, bo te dodatkowe pojemniki powinny byc hcyba po drugiej stronie grodzi...
Bys sobie ssak z pompy na miedzianej rurce wyprowadzil na srodek miski i byloby git.

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 mar czw, 2008 11:53 am
autor: stef
Banita pisze:Moim zdaniem nieco przekombinowales, bo te dodatkowe pojemniki powinny byc hcyba po drugiej stronie grodzi...
Smok przeciez jest pomiedzy grodzia miski oraz grodzia pompy ... i dodatkowe zbiorniki rowniez ... a smok jest wlasnie na srodku miski!
krzycho-g pisze: Zresztą Peugeot też dostrzegł ten problem i w nowym silnikach z rodziny EW miska wyglada całkowicie inaczej jak też i smok. 206 RC potrafi bardzo szybko przejechać zakret ale w jego misce nie znajdziesz przegród a co lepsze problem zacierających sie panewek jest całkowicie nieznany.
Problem nie wystepuje poniewaz jest calkiem inna konstrukcja glowicy oraz bloku - a nie dlatego, ze miska wyglada inaczej 8)7