Strona 2 z 3
					
				Re: problem z 1.4
				: 29 paź pn, 2007 1:46 pm
				autor: pipin85
				A wiec z tego co tam jest napisane wychodzi ze dobrze byloby zacząc od tego zaworka dopiero potem martwic się przepustnicą.Dobra a jesli to nie ten zaworek to co trzeba zrobic?wymienic cała przepustnice czy jak???
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 29 paź pn, 2007 6:40 pm
				autor: moralez
				cejot pisze:no to u mnie jest chyba troszkę co innego, zresztą nie wiem, ale komputer teraz nie pokazuje błędów, a obroty cały czas są nierówne
troszke inaczej nie przeszkadza w tym zeby podobne problemy poruszczac w jednym temacie 

 
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 30 paź wt, 2007 2:50 am
				autor: cejot
				moralez pisze:cejot pisze:no to u mnie jest chyba troszkę co innego, zresztą nie wiem, ale komputer teraz nie pokazuje błędów, a obroty cały czas są nierówne
troszke inaczej nie przeszkadza w tym zeby podobne problemy poruszczac w jednym temacie 

 
a czy ja założyłem nowy temat?  
 
zauważyłem, że chyba nie ma u mnie jednej rurki od podciśnienia... jutro postaram się zrobić zdjęcia o co mi chodzi, może to ma wpływ na nierówną pracę?
od razu ubiegnę odpowiedź "użyj opcji szukaj" - już szukałem, ale odpowiedzi czy odpowiedniego zdjęcia pokazującego dobrze połączenia rurek nie znalazłem 

 
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 31 paź śr, 2007 2:31 am
				autor: cejot
				To ja może napiszę na czym polega problem u mnie.
Tydzień temu odebrałem samochód z warsztatu. Oto co miałem w nim robione:
-uszczelkę pod głowicą
-uszczelniacze zaworowe
-rozrząd
-filtr powietrza
-wymiana oleju
-filtru oleju
-wymiana płynu chłodniczego
-wymiana termostatu
-wymiana różnych czujników
-wymiana świec 
Po wyjściu z warsztatu auto na wolnych obrotach przygasa, czasami w ogóle gaśnie. Nie można utrzymać obrotów w jednej pozycji. Sprawdzałem komputer - jak już wcześniej pisałem czasami pokazuje błędy czasami nie.
Myślałem, że może jakieś podciśnienie jest źle podłączone, ale dzisiaj sprawdzałem i wydaje mi się, że jest ok (wspierałem się Haynesem). Od zaworka idzie podciśnienie do tego "grzybka" przy aparacie zapłonowym. A te nad filtrem powietrza są podłączone jak na zdjęciu tutaj: 
http://img111.imageshack.us/my.php?imag ... k143fw.jpg
Rozmawiałem z mechanikiem, który mi to wszystko robił i powiedział, że to że tak dziwnie chodzi i czasem przygasa może być spowodowane nie ustawieniem zaworów (co robi się podobno dopiero jak się trochę pojeździ). 
Czekam na jakieś pomysły, rady i wskazówki. 

Pozdrawiam
 
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 31 paź śr, 2007 12:42 pm
				autor: MATUSIK-Z
				cejot
W samochodziku mojej żony były podobne objawy.
Jeden z elektroników samochodowych poradził mi aby wyjąć przewód podciśnieniowy z tego grzybka  -UFO- przy aparacie zapłonowym i go zatkac, poneważ bardzo często UFO lubi wysiąść. Zrobiłem tak i silniczek chodzi w miarę równo i nie gaśnie na światłach. Czasem zapala się tylko kontrolka wtrysku, żółta, ale to jest efekt złego spalania na zimnym silniku i daje znać o sobie sonda Lambda.
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 01 lis czw, 2007 5:00 pm
				autor: cejot
				Odłączenie ufo nic nie zmieniło... ale ufo chyba działa ok. 
 
Mam tylko wrażenie, że czasami coś hałasuje nad filtrem paliwa. Co to może być?
 
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 02 lis pt, 2007 7:54 pm
				autor: pipin85
				Panowie panowie za ile moge kupic potencjometr przepustnicy do 1.4b?w wiekszosci sklepów w których sie pytałem to nie maja czegos takiego a w jednym znalazłem ale chyba nie od boscha tylko jakis inny. Podobno mozna dostac tylko orginał???Czy to prawda???
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 03 lis sob, 2007 12:15 am
				autor: moralez
				tak tylko oryginal i o konkretnym numerze na nowy sie nie napalaj bo bys musial samochod sprzedac zeby to kupic, raczej szukaj na szrocie moze bedziesz mial szczesci 

 
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 05 lis pn, 2007 8:38 pm
				autor: Remiq
				Jeśli to potencjometr przepustnicy, a objawy na to wskazują to nie fajnie. Trzeba cały korpus z wtryskiem zmienić. Nowy jest bardzo drogi. Używany można gdzieś znaleść na szrocie tylko czy dobry. Trzeba by go miernikiem sprawdzić. Od VW też pasują. Ja na takim jeżdze.
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 06 lis wt, 2007 8:33 pm
				autor: pipin85
				tego sie własnie obawiałem ze trzeba orginał i ze to beda konkretne pieniądze a akurat tego w dzisiejszych czasach nie jest za wiele. Na szczescie mam znajomego co zajmuje sie sprzedarza czesci do renówek a z tego co mi wiadomo to silniki reno 1.8b na jednopunkcie maja chyba tak samą przepustnice i jak dobrze pujdzie to moze cos załatwie.
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 07 lis śr, 2007 9:30 pm
				autor: cejot
				a ja mam prośbę, bo jakoś nie mogę znaleźć...
czy ktoś mógłby napisać gdzie szukać schematów jak mają być podłączone przewody od podciśnienia idące do servo od hamulców? i gdzie szukać podciśnienia od szyberdachu? 
fotkami też nie pogardzę... 

 
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 10 lis sob, 2007 10:15 am
				autor: pipin85
				Panowie znalazłem sklep w łodzi który specjalizuje sie w samochodzikach francuskiego pochodzenia i mój staruszek tam zadzwonił w sprawie tego nieszczesnego potencjometru i powiedzieli  ze bez problemu tylko trzeba podac nr tego potencjometru ewentualnie nr nadwozia lub silnika. koszt od 200 do 300zł. Po 20 listopada staruszek jedzie do łodzi i ma tam wstąpic wiec po 20 napisze dokładniejsze namiary na ten sklep dla zainteresowanych.Pozdrawiam.
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 10 lis sob, 2007 11:08 am
				autor: moralez
				cejot pisze:a ja mam prośbę, bo jakoś nie mogę znaleźć...
czy ktoś mógłby napisać gdzie szukać schematów jak mają być podłączone przewody od podciśnienia idące do servo od hamulców? i gdzie szukać podciśnienia od szyberdachu? 
fotkami też nie pogardzę... 

 
serwo ma byc podlaczone do krocca ktory znajduje sie na gorze kanalu 4 cylindra kolektora ssacego, a podcisnienie od szyberdachu powinino byc polaczone z tym przewodem(kolektor-serwo) tuz przed serwem za pomoca trojnika
 
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 10 lis sob, 2007 2:23 pm
				autor: cejot
				niestety nie mogę na razie skoczyć do auta, ale z tego co pamiętam to przy serwie jest trójnik i wchodzi do niego ten przewód co mówiłeś... nie ma tam za to przewodu od szyberdachu. Pytanie więc gdzie powinien być drugi koniec przewodu od szyberdachu?
			 
			
					
				Re: problem z 1.4
				: 10 lis sob, 2007 5:38 pm
				autor: moralez
				no skoro jest trojnik to do trojnika, jesli masz jeden koniec trojnika wolny to przy okazji silnik ssie lewe powietrze 
