Strona 2 z 3

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 9:22 pm
autor: stef
ad.1. /straty mocy/ To, ze straty moc beda wieksze jest "oczywista oczywistoscia", nic za darmo - "trzymajmy sie faktow".
Nie twierdze, ze da sie je latwo zmierzyc, o odczuwaniu nie wspomne.

ad.2. /czucie ukl. kier./ Wiesz porownywanie do systemow wspomagania wystepujacych w samochodach rajdowych jest calkowice oderwane od rzeczywistosci. Najwieksza wada prostych ukladow wspomagania jest to, ze sila wspomagania nie zalezy od predkosci samochodu. Przyjemnie kreci sie na parkingu, ale przy wiekszych predkosciach sila ruchow kierownicy nie jest bezposrednim odzwierciedleniem tego co dzieje sie z kolami. Kubelek, podporka pod noge oczywiscie poprawiaja czucie auta (tak jak wiele innych rzeczy o ktorych tu nie piszemy) ale informacje ktore plyna przez uklad kierowniczy sa rowniez wazne i najlepiej gdy wszystko sie dobrze uzupelnia.

ad.3. /miejsce pod maska/ Nie chodzi o dramatyzowanie ale znowu o stwierdzenie banalnego faktu. A odnosnie spryskiwacza to wlasnie znacznie wazniejsze zeby miec czysta szybe przy wiekszej predkosci niz na parkingu. To troche odwrotnie niz ze wspomaganiem kierownicy w 205 :-P.

ad.4. /awaryjnosc/ Nie, ale prostota 205 jest dla mnie piekna, gdybym poszukiwal czegos bardziej zlozonego w podobnej cenie, to do podrozowania wybralbym XM. Czytajac Twoj podpis: "jak mnie wk...ą jeżdzące samochody..." - moge dojsc do wniosku, ze dla Ciebie faktycznie bylby lepszy rower.

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 9:43 pm
autor: moralez
205 sluzy ci do podrozowania 8) ? chyba nie bardzo. Ale powiem ci ze 205 nigdy mi sie nie kojarzyla z prostota(chyba ze masz na mysli wylacznie swoje wybebeszone auto), wrecz przeciwnie jesli by porownywac do samochodow swojej klasy.

Jakbys rozumial ten podopis to moze i bys wyciagnal jakies sluszne wnioski co do tego co dla mnie jest dobre, ale tak to nie bardzo :W

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 10:18 pm
autor: stef
moralez pisze:Ale powiem ci ze 205 nigdy mi sie nie kojarzyla z prostota(chyba ze masz na mysli wylacznie swoje wybebeszone auto), wrecz przeciwnie jesli by porownywac do samochodow swojej klasy.
Czyli rozumiem, ze dla Ciebie ta wielka zlozonosc 205 objawia w jej niezmiernie rozbudowanym wnetrzu?

A jakie to samochody sa znacznie mniej skomplikowane?

Uwazam, ze 205 jest jednym z prostszych samochodow produkowanych w tych latach :)

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 10:28 pm
autor: moralez
podobnej masci niemieckie pasci - opel,VW
nie twierdze ze znacznie,ale sa prostsze.... 8)
Czyli rozumiem, ze dla Ciebie ta wielka zlozonosc 205 objawia w jej niezmiernie rozbudowanym wnetrzu?
nigdzie nie napisalem o wielkiej zlozonosc :roll:
rozbieralem juz sporo roznych mechanizmow w 205 i uwazam ze czesto nie sa one tak banalnie zrobione jak w innych samochodach

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 10:41 pm
autor: stef
To chyba Twoja subiektywna opinia i nie podajac zadnych konkretow raczej mnie nie przkonasz. To, ze cos jest bardziej pospolite czy popularne nie oznacza, ze jest mniej skomplikowane. I m.in. dlatego wiecej "mechanikow" umie czy chce naprawiac pancerwageny.
Nie specjalnie zauwazam jakas innowacyjnosc rozwiazan inzynierow Peugeot'a na tle calego rynku.
Rownie dobrze ktos moglby napisac, ze auta japonskie sa znacznie bardziej zlozone.

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 10:45 pm
autor: moralez
stef pisze:To chyba Twoja subiektywna opinia i nie podajac zadnych konkretow raczej mnie nie przkonasz.
jak najbardziej subiektywna podkreslalem to na poczatku, nie zalezy mi na uznianiu przez ciebie mojego zdania 8)
moze juz wystarczy :?:
jak cos to gg albo pw zapraszam

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 07 lis śr, 2007 12:00 am
autor: maja
Cześć chłopaki chyba moim pytaniem rozpętałem małą burzę?!Widzę ,że zdania są podzielone - sam muszę się jeszcze zastanowić.Dzięki za cenne uwagi przydadzą się na pewno.Szkoda tylko , że dzieli nas sporo kilometrów , bo dobry by był temat przy piwku.Pozdrawiam

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 07 lis śr, 2007 12:02 am
autor: kubas
Racja jest jak dupa – każdy ma własną.

p.s nie istnieje cos takiego jak obiektywna opinia

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 07 lis śr, 2007 10:38 am
autor: stef
maja pisze:Cześć chłopaki chyba moim pytaniem rozpętałem małą burzę?!
Nie dlaczego, my poprostu "uskuteczniamy znajomosc" :D
kubas pisze:p.s nie istnieje cos takiego jak obiektywna opinia
Obiektywne sa fakty a nie opinie.

Prostota 205tki jest piekna i bierze sie z jej nieskomplikowanej budowy, w koncu takie jest zalozenie kazdego modelu z najnizszego segmentu.
Idac tokiem moraleza mozna by powiedziec, ze albo inzynierowie peugeota nie mieli odpowiedniej wiedzy czy technologii aby zastosowac rownie proste rozwiazania co np. VW, bo nie wydaje mi sie zeby specjalnie utrudniali sobie i innym zycie.

Przeciez mozna znalezc samochody tej samej klasy z tamtych lat, ze znacznie bardziej skomplikowanymi rozwiazaniami: naped 4x4, turbo (w benzynie), compressor, 4 zawory na cylinder, wielowahaczowe zawieszenie ...

Elektryke mozna wykluczyc bo przeciez jest niemiecka.

Powracajac do glownego watku - jezeli z silnikiem 8v nie odczuwasz potrzeby zalozenia wspomagania z mi16 bedzie podobnie.

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 07 lis śr, 2007 1:29 pm
autor: Marin205
Gdybym robi Auto tak jak STEF + to pewnie bym nie założył wspomagania bo to dodatkowe kilogramy. Genrealnie jedne wspomagania są lepsze inne gorsze. Jak miałem honde accord uwaga z 1989 roku to ona miała wspomaganie dwu stopniowe hydrauliczne - w jeżdzie było ciężej na parkingu podczas manewrów bajecznie lekko - nie jeżdziłęm autem w którym było by to fajniej rozwiązane - natomiast jak jeżdziłem Fordem Focusem to tragedia - pomijam inne wady auta - ale wspomaganie było takie że zero czucia - natomiast wspomaganie w 205 nie jest złe - czucie jest.

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 07 lis śr, 2007 5:30 pm
autor: DJPreZes
A jakby tak Diravi z XMa zamontowac...eeeeeech....marzenia mi sie wlaczaja czasami :P

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 07 lis śr, 2007 5:42 pm
autor: stef
DJPreZes pisze:A jakby tak Diravi z XMa zamontowac...eeeeeech....marzenia mi sie wlaczaja czasami :P
Hehe to dobre. Kiedys znajomy kombinowal zeby wstawic hydro do 205 i faktycznie fizycznie bylaby taka mozliwosc :)

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 07 lis śr, 2007 6:28 pm
autor: moralez
stef pisze:
Przeciez mozna znalezc samochody tej samej klasy z tamtych lat, ze znacznie bardziej skomplikowanymi rozwiazaniami: naped 4x4, turbo (w benzynie), compressor, 4 zawory na cylinder, wielowahaczowe zawieszenie ...
taaa i byly produkowane na masowa skale a producent dawal taka cene zeby bauer, smith czy inny zwykly obywatel mogl sobie go kupic 8)7
stef pisze:Prostota 205tki jest piekna i bierze sie z jej nieskomplikowanej budowy, w koncu takie jest zalozenie kazdego modelu z najnizszego segmentu.
Idac tokiem moraleza mozna by powiedziec, ze albo inzynierowie peugeota nie mieli odpowiedniej wiedzy czy technologii aby zastosowac rownie proste rozwiazania co np. VW, bo nie wydaje mi sie zeby specjalnie utrudniali sobie i innym zycie.
strasznie uparty jestes i nie potrafisz zrozumiec ze twoje zdanie nie musi byc zdaniem obowiazujacym dla wszystkich, dlatego daj sobie juz spokoj z roztrzasywaniem mojego zdania i agitowaniem do swoich racji bo do nikad to nie doprowadzi :roll:

a jak masz taka silna potrzebe podyskutowania o tym czy 205 jest prosta czy nie to zaloz temat, zrob ankiete....

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 16 gru ndz, 2007 12:21 am
autor: Para
Ok Stef powiedzmy ze chce zamontowac u siebie pod maska wspomaganie, silnik XU10J4 i nie za wiele miejsca pod maska co mnie martwi.

Czy bede mial duzo problemow zeby wszystko ladnie upchac ?

Druga sprawa, czy podpasuje wspomaganie z kazdego Mi16 czy musze szukac specjalnie do mojego typu silnika ?

Z gory dzieki

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 16 gru ndz, 2007 12:49 am
autor: stef
Wydaje mi sie, ze przede wszystkim powinienes dorwac maglownice ze wspomaganiem od 205, moim zdaniem tu silnik nie ma praktycznie zadnego znaczenia no moze poza doborem pompy do odpowiedniego silnika.
Co do samej roboty to pewnie nie jest to az takie proste ... jezeli chcesz zakladac to zalozysz :)

Moze ktos jeszcze sie wypowie i napisze Ci dokladniej co nalezy zrobic.