Strona 2 z 3
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 31 sty czw, 2008 7:37 pm
				autor: adik1
				Jak mi się uda to jutro sprawdze kompresje. (Dzisiaj poszły amorki i sprzęgło)
Po zapaleniu silnika na zimno ma nierówne obroty, a jak wypiołem czujnik temperatury obroty się ustabilizowały i jakby równiej zaczął chodzić. Czy może to być to. ja już niemam pomysłów. 

 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 31 sty czw, 2008 8:05 pm
				autor: Banita
				W etzoldzie masz napsiane jak sprawdzic czujnik, ja tez niedawno na forum podawalem wartosci -czek it.
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 01 lut pt, 2008 12:11 am
				autor: adik1
				do tej książki potrzebne jest jakieś hasło, a ja niewiem jakie
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 01 lut pt, 2008 12:40 am
				autor: Banita
				poszukaj sobie
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 01 lut pt, 2008 2:30 pm
				autor: MBR
				Banita pisze:Mozesz mi wyjasnic w jaki sposob mija sie to z prawda? Rozszerzyles, to co napisalem, ale tego nie podwazyles.  

 
 Jeśli silnik ma równe ciśnienie na wszystkich garach to będzie chodził nawet jeśli będzie to 9 i wcale nie musi brać oleju. jeśli ma rozbieżności ciśnienia większe niż 1 to może zacząć szarpać i przerywać.
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 01 lut pt, 2008 5:38 pm
				autor: Banita
				Mi sie wydaje, ze mylisz zuzycie silnika z jego uszkodzeniem. Poza tym kompresja i zuzycie oleju to 2 rozne sprawy, bo od kompresji i od zgarniania oleju sa rozne pierscienie i nie zawsze jest tak, ze zuzywaja sie rownomiernie.
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 01 lut pt, 2008 5:41 pm
				autor: moralez
				MBR pisze:Banita pisze:Mozesz mi wyjasnic w jaki sposob mija sie to z prawda? Rozszerzyles, to co napisalem, ale tego nie podwazyles.  

 
 Jeśli silnik ma równe ciśnienie na wszystkich garach to będzie chodził nawet jeśli będzie to 9 i wcale nie musi brać oleju. jeśli ma rozbieżności ciśnienia większe niż 1 to może zacząć szarpać i przerywać.
 
moze silnik oleju to duzo nie bierze, ale znacznie go  zanieczyszcza przedmuchami i potrzeba wtedy czestszych zmian.
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 05 lut ndz, 2012 10:00 pm
				autor: mlody8505
				Witam 
Mam podobny problem co autor tematu
Chodzi mniej wiecej o to ze mam wiecej oleju tak o 2 razy wiecej niz max na bagnecie
Silnik sie grzeje znaczy nie pokazuje sie ikonka od przegrzania tylko ze plyn sie gotuje lub ze go nie ma (swiatelko w prawym dolnym rogu pod wskaznikiem paliwa)
Faktycznie bylo malo bo minimum dolalem do polowy ale dalej swieci po 5 min jazdy 
Jedyna rada wlaczyc nawiew wtedy jest cieplutko w samochodzie jak nigdy 
No ale chodzi mi o to jaka to moze byc przyczyna ze oleju jest wiecej (ma objawy wody jest lekka piana na korku) mysle nad uszczelka pod glowicy
Lub gorsza wersja taka jak mial autor Pierscienie Poniewaz czuje paliwo po odkreceniu korka wlewu.
Przed wczoraj tez zauwazylem bylo -19 rano jak go odpalilem chodzil na 2 gary co mu sie nigdy nie zdarzylo a mam go od 2009r i w wiekszych mrozach odpalal na dotyk
Termostat jutro sprawdze bo napewno zepsul sie lub zaciol
Prosze o pomoc szkoda mi go 
Silnik to TU monowtrysk 1.1 rocznik 92
A na nowy silnik mnie nie stac Na remont moze bym mial bo kuzynka mam mechanika 
Czekam na opinie i spostrzezenia 
Dzieki za pomoc bo duzo mi pomogliscie
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 05 lut ndz, 2012 10:33 pm
				autor: cyborg
				Troche chaotycznie napisales post, nie bardzo wiadomo o co chodzi, ale zapytam-czy stan oleju zwiekszyl sie gwaltownie? Czy nie ma on koloru kawy z mlekiem? Co z tym plynem? w koncu jest stan czy nie? Po dolaniu odpowietrzyles uklad i uzupelniles do odpowiedniego poziomu? Czy w spalinach nie masz duzych ilosci pary? Duzo wskazuje na uszczelke pod glowica, masz LPG w samochodzie?
P.S. remont silnika kosztuje duuuuzo wiecej niz sprawna uzywka.. I mam na mysli wylacznie ceny czesci, bo robocizna to maly pikus wiec przemysl to jeszcze raz..
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 05 lut ndz, 2012 10:53 pm
				autor: mlody8505
				sorrki ale za bardzo sie nie znam
Silnik bez LPG
Plyn dolalem bez odpowietrzania uzupelnilem brak zeby bylo pomiedzy max a min 
Co do poziomu oleju to nie wiem czy gwaltownie bo rzadko sprawdzam silniczek nigdy nie bral oleju nawet grama dzis sprawdzilem po tym jak mi para spod maski poszla i jak mi ta kontrolka sie zapalila (nie wiem od czego dokladnie czy od plynu hamulcowego czy chlodniczego teraz mam watpliwosci)
Co do pary w spalinach jak to zobaczyc??
Jesli to sie objawa tym ze cieknie z rury wydechowej to nigdy tak nie mialem
sprawdzajac bagnet stwierdzilem ze jest czarny i rzadki w dotyku
Tez kuzyn poradzil zebym powachal wlew oleju czy czuc benzyne i bylo czuc
A nie wiem czy to istotne przy okreceniu korka od plynu chlodniczego na wylaczonym silniku w chlodnicy zabulgotalo 
Zadawaj pytania tak mi łatwiej będzie 
Kolor oleju na bagnecie czarny a po odkręceniu korka wlewu jest taka kawa z mlekiem i na korku taka pianka jest w tym samym kolorze
PS. czy moge go zostawic na mrozie?? jesli mam wode to zeby mi cos nie walnelo zeby nie bylo wiekszych szkod ?
Jak go zabezpieczyc nie majac garazu?
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 05 lut ndz, 2012 10:58 pm
				autor: cyborg
				No sory ale jak ty w takie mrozy masz wode w ukladzie to bardzo prawdopodobne ze pekl ci blok albo glowica..
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 05 lut ndz, 2012 11:01 pm
				autor: mlody8505
				Wlalem plyn chlodniczy do - 20 *C
Nie wode
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 05 lut ndz, 2012 11:14 pm
				autor: cyborg
				Wczesniej mowiles o wodzie wiec sam juz nie wiem.. Co do reszty- jak uzywasz auta? jesli robisz tylko krotkie trasy to moze byc ewidentnie niedogrzany (co sugeruje "maslo" na korku oleju) i moze to byc powodem benzyny w oleju (zimny silnik pracuje na bardzo bogatej mieszance, nie cala benzyna sie spala a jej czesc sie skrapla na zimnych sciankach komory spalania i przedostaje sie poprzez pierscienie do oleju). Ja bym proponowal wymienic olej z filtrem, odpowietrzyc i uzupelnic uklad chlodzenia i pojezdzic jakis czas, kontrolujac poziomy plynow. Jak bedzie ok to jezdzic, a jak nie to pisac co zaobserwowales i pomyslimy
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 05 lut ndz, 2012 11:24 pm
				autor: mlody8505
				Oki dzieki czyli z uszczelka pod glowica nic nie robic 
No faktycznie robie male trasy od 3 do 6 km dziennie w jedna strone mam 3 km nieraz do sklepu Na trasie tylko raz jechalem 
Co do wody chodzilo mi o plyn chlodniczy popularnie mowiac woda
Tak mi wszyscy powiedzieli jak tlumaczylem ze mam pianke na korku i zwiekszony stan oleju Nie znam sie napisalem jak slyszalem 
Wody nie mam wszstko zalane plynem chlodniczym
Oki wymienie olej w niedalekiej przyszlosci filter i dam znac ale tez mnie martwi ze sie grzeje 
Kontrolka sie zapala po 5 minutach jazdy 
w ciagu tych 3 km zapalala mi sie 4 razy musialem sie zatrzymywac jak sie zatrzymalem na wlaczonym silniku kontrolka gasla 
Powiedz od czego ta kontrolka Pod wskaznikiem paliwa taka jakby przykrywka z para 
Czy to nie znaczy ze plyn sie gotuje
A jesli nie mam plynu w oleju bo kolor jest czarny
To znaczy ze mam paliwo w oleju i dlatego stan jest duzo wiekszy
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 05 lut ndz, 2012 11:49 pm
				autor: cyborg
				Opisy kontrolek masz na stronie oraz w Etzoldzie-od przeczytania "biblii" powinienes zaczac.. Jakie masz zegary, XS-owskie? Prawdopodobnie chodzi ci o kontrolke poziomu plynu, dlatego napisalem zebys odpowietrzyl uklad i uzupelnil plyn, i dopiero jezdzil dalej. Uszczelki w zasadzie jeszcze nie mozna wykluczyc jesli nie zrobiles porzadku z plynem. Jednak jesli jestes pewien ze masz odpowietrzony uklad chlodzenia, i prawidlowy poziom plynu, to jednak moze byc wydmuchana uszczelka.
Zrob porzadek z plynem i sprawdzaj co bedzie dalej