Strona 2 z 3
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 05 mar śr, 2008 11:42 pm
				autor: rallye
				będzie jeździć za 10 dni 

 od razu podzielę się filmami wykresem i czym tylko chcecie łącznie z logami AFR 

 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 06 mar czw, 2008 12:06 am
				autor: skola
				a autem sie podzielisz?  
  
 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 06 mar czw, 2008 1:10 am
				autor: moralez
				TO-MI pisze:no ale jeździ to w końcu czy jeszcze w sferze marzeń   tzn.    budowy   
 
kute czy nie łotewer  

 
nie watplwie mu blizej do zycia niz jakiejkolwiek innej 205 z turbo z klubu 

 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 06 mar czw, 2008 8:30 am
				autor: Orfister
				Jakieś "żaluzje" ????  
  
 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 06 mar czw, 2008 5:48 pm
				autor: TO-MI
				nie watplwie mu blizej do zycia niz jakiejkolwiek innej 205 z turbo z klubu 

 
teoretycznie o ile zdjęcia nie podrobione  
 
a tak serio to chyba normalnie trzymam kciuki za projekt  

 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 06 mar czw, 2008 6:10 pm
				autor: rallye
				na pewno jest to jedyny projekt XU9J1 Turbo 

 w naszym klubie 

 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 06 mar czw, 2008 10:43 pm
				autor: Banita
				Z naciskiem na J1  

 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 07 mar pt, 2008 2:03 pm
				autor: Sebek
				hehe, widziałem na własne oczy i nie da sie tego podrobic, bedzie te turbo.. ciekawe ile tylko wytrzyma ten silnik 

 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 08 mar sob, 2008 9:47 am
				autor: stef
				JASIEK1 pisze:Hmmmmm, przecież zdecydowana wiekszość wałów korbowych oraz korbowodów w pojazdach jest wykonywana z odkówek - czyli smiało możemy je nazwać kutymi. Odlewane korbowody miały raczej archaiczne pojazdy z małymi mocami - np. motor WSK. 
Banita pisze:... zszedlem teraz do garazu z lupa i to jest odlew.
Przeciez to czy element jest kuty czy odlewany widac golym okiem! W zadnej seryjnej 205 nie ma kutych gratow.
 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 08 mar sob, 2008 3:48 pm
				autor: Banita
				Taaa.. Pod warunkiem, ze faktura nie jest pod warstwa zaschnietego oleju z kurzem i innym syfem ze scian, ktory by trzeba skrobakiem czyscic  
 
stef pisze:
W zadnej seryjnej 205 nie ma kutych gratow.
Sam mowiles, ze w t16 byly kute, a bylo to auto seryjne, wiec zdecyduj sie :p
 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 09 mar ndz, 2008 7:18 am
				autor: stef
				Banita pisze:Taaa.. Pod warunkiem, ze faktura nie jest pod warstwa zaschnietego oleju z kurzem i innym syfem ze scian, ktory by trzeba skrobakiem czyscic  

 
Hehe - czy Twoj silnik wlasnie tak wygladal po rozebraniu ? 
  
Banita pisze:
Sam mowiles, ze w t16 byly kute, a bylo to auto seryjne, wiec zdecyduj sie :p
Mialem na mysli silnik XU10J4TE z 405, nie wiem jak ma sie sprawa z 205T16 i jej nie smialbym nazwac seryjna - choc faktycznie taka byla  

 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 09 mar ndz, 2008 9:43 am
				autor: Lord Devil
				W 205 T16 i wał i korby i tłoki są kute i nie miało znaczenia czy była to jedna z 200 ulicznych, czy rajdowe ewolucje. Stosowano kute dla obniżenia kosztów. Dostawcą części dla silnika była japońska firma (w tej chwili nie pamiętam nazwy) chyba SKUNK, chodziło o to, że na 200 sztuk nie opłacało się brać innego podwykonawcy elementów silnika. W budowie 205 T16 w ogóle Japończycy mieli duży wkład. Przeniesienie napędu i skrzynia biegów w dużej mierze była ich konstrukcją. W T16 405 kuty jest wał i nic poza nim, ale to już zupełnie inny silnik jak w 205 T16 i żabojady zbudowały go same.
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 09 mar ndz, 2008 12:19 pm
				autor: Banita
				stef pisze:Banita pisze:Taaa.. Pod warunkiem, ze faktura nie jest pod warstwa zaschnietego oleju z kurzem i innym syfem ze scian, ktory by trzeba skrobakiem czyscic  

 
Hehe - czy Twoj silnik wlasnie tak wygladal po rozebraniu ? 
  
 
Po rozebraniu nie, ale minelo pol roku  
  
 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 09 mar ndz, 2008 3:42 pm
				autor: moralez
				Lord Devil pisze:Przeniesienie napędu i skrzynia biegów w dużej mierze była ich konstrukcją. 
a przypdakiem nie cosworth sie zajmowal tym tematem ?
 
			 
			
					
				Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)
				: 09 mar ndz, 2008 6:30 pm
				autor: stef
				No to teraz zrobie troche fermentu  
 
stef pisze:Przeciez to czy element jest kuty czy odlewany widac golym okiem! W zadnej seryjnej 205 nie ma kutych gratow.
yyyyyy ... wlasnie sobie siedze i mysle, ze cos mi te korby nie pasuja! Poszedlem wyciagnalem z pudelka i ZONK ... cholera one wygladaja tak jakby byly seryjnie kute!
Wal na pewno nie jest kuty, a roznica procesu wytwarzania tych dwoch elementow jest widoczna golym okiem.
Dobrze, ze nie bylo mnie stac na kute korby bo jeszcze wiecej osob by mi je wypominalo  

 - a to rozwiazanie faktycznie trudno byloby uznac za tansze od seryjnego.
I co Pan Banita na to powie?  
