Strona 2 z 2
Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 10 gru czw, 2009 11:54 pm
autor: moralez
chaos pisze:po co ? przecież gaźniki będą dostarczały paliwo
teraz pytanie z cyklu elektryka elektronika,, w tym silniku jest czujnik położenia wału, on jest odpowiedzialny za co w tym silniku od zapłonu ?
masz silnik na aparacie zaplonowym czy na podwojnej cewce ?
jesli opcja pierwsza to czujnik w niczym nie przeszkadza, bo zdaje sie, ze sluzy tylko do ustawiania zaplonu. Jesli opcja druga to decyduje o zaplonie, ale razem z kompem. Daj na wiazce wtryskiwacza przekaznik jak sie daje do gazu i po klopocie

Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 12 gru sob, 2009 10:02 pm
autor: gforce
jakbys robil taki kolektor pod gazniki motocyklowe to ja tez bym sie pisal chyba w zaleznosci od kosztow

Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 12 gru sob, 2009 10:17 pm
autor: chaos
narazie zrobie 1 sztuke, dopasuje do głowicy do kanałów i sprawdze na 2 głowicach czy pasuje, bo nie wiem czy każda głowica jest identyko.
no i z gaźnikami to tak że konkretnie pod dane gaźniki musi być zrobione bo mają różna średnice i rózne rozstawy.
ja próbuje teraz zrobić dla gaźników od yamahy fazer 600, gardziele 33mm
Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 12 gru sob, 2009 10:19 pm
autor: chaos
reasumując jak zrobie mój i będzie fajny to mógł bym zrobić większą ilość, ale to każda sztuka pod indywidualne zamówienie.
koszty jak narazie są mi bliżej nie znane.
powiedz mi ile coś takiego by było dla ciebie warte to zobacze jak by to wyglądało

Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 13 gru ndz, 2009 1:55 am
autor: gforce
ja chcialbym to do silnika TU5JP i to nie za duze bo do citroena ax

. Wlasnie w zaleznosci ile to bedzie kosztowalo zrobie to sam albo zamowie np u Ciebie. Takze narazie kosztow nie liczylem
Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 15 gru wt, 2009 10:28 am
autor: chaos
dużo
nie klnij 
z kolektorem ze względu na łape silnika która wchodzi aż do połowy kanału ssącego na pierwszym cylindrze, do tego dochodzą spore kąty bo głowica w tu ma inne rozstawy kanałów ssących i na dodatek ta łapa która wymusza przesunięcie gaźników na prawą strone patrząc od czoła pojazdu, na 1 garze nie jest to problem lecz na drugim wychodzi już kąt około 40 stopni.
tak więc rzeźbie

Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 15 gru wt, 2009 10:29 am
autor: chaos
przy 1.6 i 1.9 gti to prosta i banalna sprawa, pnieważ raz że to wszystko z przodu na wierzchu dwa nic nie koliduje i rurki proste

Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 30 gru śr, 2009 1:51 pm
autor: mateon
Dzieje się coś z silnikiem od Rolanda??bo to jest bardzoo ciekawy temat

Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 08 sty pt, 2010 1:56 pm
autor: chaos
mam urlop i gaźniki w pracy zostawiłem
także jedyne co to doszedłem do porozumienia z silnikiem aby chodził jak należy winny okazał się immobilajzer, bo zepsuciu go silnik nie szarpie, normalnie pali i jest zasadniczo wszystko w porządku, więc jak już wszystko jest ok można się zabrać za powolne montowanie gaźników
w przyszłym tygodniu może pospawam kolektor ssący do kupy i namówie mojego mechanika motocyklowego do strojenia.
no i jeszcze musze coś wymyśleć aby zmniejszyć ciśnienie paliwa bo rozwali zaworki w gaźnikach przy ciśnieniu z 1.4

Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 08 sty pt, 2010 3:16 pm
autor: skola
cisnienie paliwa u mnie jak mialem TU3M to właśnie byla pompka paliwa ale przy baku jak dalem TU3S to gaźnik ma wtedy tylko pompka mechaniczna przy bloku a z baku leci tylko wężyk weic tylko na zasadzie lekkiego zasysania to paliwo cisnie ... moze spr to
Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 08 sty pt, 2010 3:29 pm
autor: chaos
jak nie zejde z ciśnieniem to sprawdze z pompą motocyklową czy zassie paliwo aż z baku, bo w motórze to ma blizej wiadomo

Re: turbo/ jak jest sterowany zapłon w 1.4 ?
: 08 sty pt, 2010 10:49 pm
autor: Banita
Trójnik.
Pompa niech pompuje spowrotem do baku, a po drodze puść dopływ do gaźnika. Ciśnienia nie będzie prawie wcale.