Strona 2 z 10
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 19 wrz śr, 2012 8:29 am
				autor: yogurt
				Munne pisze:Wszyscy o ratowaniu kultowego GTI a wlasciciel nic o planach nie wspomnial.
heheh, to samo mi przyszlo przed chwila do głowy 

 zreszta jak przez rok mial 4 sztuki to na renowacje nie ma co liczyc chyba 

 ale pojezdzic troche mozna 

 
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 19 wrz śr, 2012 9:14 am
				autor: Para
				Wspomniał, wspomniał... że sanki i półosie potrzebne..
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 19 wrz śr, 2012 4:21 pm
				autor: operatorbazooki
				Jak wspomniałem na początku auto zanim je zobaczyłem i się przejechałem miało być dawcą kilku części potrzebnych do pewnego przedsięwzięcia. Szkoda go trochę bo jeszcze potrafi sprawić przyjemność w czasie jazdy mimo jego stanu 

 Mam ochotę nim pojeździć i to co wypada zrobić, części blacharskie które pasowałoby wymienić przed zimną mam w garażu i będzie to zrobione. Do zastrzyku gotówki zwanego wypłatą mało nim pośmigam bo trzeba zmienić olej i filtry, obejrzeć pasek i takie tam podstawy. Zaplecze mechaniczno- materiałowe jakieś mam więc GTi będzie żył:) Nie napiszę jak niektórzy że ma u mnie dożywocie o to dobre bzdury są, ale na pewno wypełni mi mile czas swoją obecnością 

 I moja dziewczyna jak go w końcu zobaczy to się ucieszy, ona tak ma jak widzi u mnie jeżdżące auto 
 
Wczoraj jak wstałem po nocce w robocie, zacząłem małe Spa.
Wizyta w sklepie zaowocowała małymi zakupami, tj. chemią firmy TENZO. Ma ktoś o tym jakieś zdanie?  Kupiłem szampon, mleczko "satyna" do plastików wnętrza oraz koncentrat do prania tapicerki. Z innych małych rzeczy politura BRILL system, na wosk przyjdzie jeszcze czas bo u mnie w mieście same "techno-nano woski" 

 
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 19 wrz śr, 2012 5:10 pm
				autor: Lord Devil
				Tenzo to mocna, sprawdzona chemia. Fajnie, ze bedzie smigal. NIe moge sie jednak zgodzic ze stwierdzeniem
operatorbazuki pisze: Nie napiszę jak niektórzy że ma u mnie dożywocie o to dobre bzdury są...
Dlaczego bzdury? Jesli ktos trafi swego ever greena, to sie go nie pozbedzie.
 
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 21 wrz pt, 2012 6:27 pm
				autor: operatorbazooki
				Zbliża się powoli wymiana części eksploatacyjnych:) 
Przymierzam się do następujących zakupów:
- olej silnika Valvoline vr1 10w60 
- filtr oleju Mann
- olej skrzynki przekładniowej, nie wiem jaki. Liczę na jakieś sugestie 
- filtr powietrza? Mam gąbkowego gutmann'a i nie wiem czy warto zmieniać? Podobno takie filtry się czyści? 
- ciecz chłodząca. Tutaj też liczę na podpowiedź 
- pasek rozrządu, warto dawać więcej za jakiegoś bosch'a? Czy może kupić jakiś tańszy pasek?
Dzięki za podpowiedzi. Mimo że to błahy temat chciałbym podejść do niego zupełnie poważnie. 
Pozdro
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 21 wrz pt, 2012 6:29 pm
				autor: Martinoo
				operatorbazooki pisze:Zbliża się powoli wymiana części eksploatacyjnych:) 
Przymierzam się do następujących zakupów:
- olej silnika Valvoline vr1 10w60 
- filtr oleju Mann
- olej skrzynki przekładniowej, nie wiem jaki. Liczę na jakieś sugestie 
- filtr powietrza? Mam gąbkowego gutmann'a i nie wiem czy warto zmieniać? Podobno takie filtry się czyści? 
- ciecz chłodząca. Tutaj też liczę na podpowiedź 
- pasek rozrządu, warto dawać więcej za jakiegoś bosch'a? Czy może kupić jakiś tańszy pasek?
Dzięki za podpowiedzi. Mimo że to błahy temat chciałbym podejść do niego zupełnie poważnie. 
Pozdro
A co chcesz wiedzieć o płynie chłodzacym - lej borygo/petrygu lub coś w ten deseń, byle by miało granice zamarzania około -35 stopni.
 
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 21 wrz pt, 2012 6:43 pm
				autor: operatorbazooki
				Nie chodzi mi o temperaturę zamarzania tylko wrzenia? I o w miarę niezardzewiały układ chłodzenia. Nogę mam ciężką i autu będzie ciepło, dlatego proszę o podpowiedź. Za odpowiedzi typu: lej olej orlenu i borygo  dziękuję/
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 21 wrz pt, 2012 6:47 pm
				autor: grzesiek309
				Nie jest tak hop-siup z płynem 

 Niektóre silniki wymagają stosowania dedykowanego płynu. Ja w pugu mam Totala, który jakby nie patrząc jest dedykowany do francuzów właśnie. Kupiłem w ASO, a co! 

 Jest tego trochę na allegro: 
http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... ng=glacelf  
 
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 21 wrz pt, 2012 6:52 pm
				autor: Munne
				Na jakim oleju latal wczesniej, jaki stan silnika, bierze nie bierze?
- filtr oleju Mann a niech sobie bedzie
- olej skrzynki przekładniowej, nie wiem jaki. Wlej Totala
- filtr powietrza? Mam gąbkowego gutmann'a i nie wiem czy warto zmieniać? Podobno takie filtry się czyści? Kup szapon i olejek tylko nie przeginaj z ta oliwa.
- ciecz chłodząca ja latam na febi-bilstein lub na Totalu
- pasek rozrządu, warto dawać więcej za jakiegoś bosch'a? Czy może kupić jakiś tańszy pasek? Zadaj sobie pytanie czy warto zaoszczedzic te pare zlotych na tak waznym elemencie?
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 21 wrz pt, 2012 11:26 pm
				autor: Para
				Daj wiecej zdjec bo narazie nie pokazales zadnych wad samochodu, pokaz tez slabe strony.
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 22 wrz sob, 2012 3:40 pm
				autor: michallbn
				Co do pasków gates power grip się świetnie sprawdza, firma ma doświadczenie, nie ma szans aby trafił się wadliwy, zawsze kupuje paski z tej firmy. Do skrzyni koniecznie total tylko sprawdz jaki symbol ma iść. Olej do silnika valvoline to dobry wybór, osobiście do benzynowych xu (u mnie xu10j4) leję valwoline pełny syntetyk o symbolu max life 10w40.
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 22 wrz sob, 2012 9:49 pm
				autor: marcpol
				Proponuje zakup markowych, lecz mniej znanych, producentów części - jest mniej podróbek.
Pasek rozrządu, jak i klinowy polecam Dayco, nie kupuj Gates, mnóstwo jest podróbek, rolki, pompy INA, uszczelniacze Corteco. Pamiętaj, że wymiana niekompletnego zestawu (pasek, rolka, pompa, dwa uszczelniacze, śruba wału), pozbawiona jest sensu, w tym sensu ekonomicznego. Awaria któregokolwiek podzespołu napędu rozrządu kończy się zwykle podobnie, czyli zerwaniem lub przeskoczeniem paska.
Oleje silnikowe polecam Orlen z seri Platinum, mają parametry takie same lub lepsze niż produkty znanych marek. Do filtrów powietrza mokrych są specjalne zestawy do czyszczenia i nasączania, k&n w swojej ofercie ma takie zestawy.
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 30 wrz ndz, 2012 3:41 pm
				autor: operatorbazooki
				Olej i filtry kupione, ze zmianą jak przyjdzie zamówiony rozrząd czyli pewnie poniedziałek. W aucie poprawiam na razie drobnostki,np dzisiaj założyłem tylną półkę bo nie było, zmieniłem siłowniki klapy bagażnika bo nie trzymały wcale. Wyprałem też tapicerkę i nakremowałem skórę boczków. Fotel kierowcy mimo mocnej chemii będę musiał prać jeszcze raz był tak brudny 

  Mam już nagranych trochę baaardzo przydatnych rzeczy dzięki chłopakom z forum. Można powiedzieć że w drodze jest już druga, zdrowa karoseria, pakiet stylistyczny gutmann ( szkoda że tłumik opyliłem ;/ ), gałka drążka zmiany biegów, i kilka innych pierdół ;p Dzięki chłopaki! Dzięki forum auto odżyje:) 
Co do silnika, myślałem nad 16v z mojego citroena, jednak komp i osprzęt gutmann'a któy jest pod maską dobrze rokuje i szkoda mi robić swap  

  Puszcza dymek przy odpaleniu na zimnym, i ma też problem ze ssaniem ? Jak jest zimny to ciężko mu się zapala, trzeba trochę pokręcić zanim zaskoczy i dodać gazu bo inaczej zgaśnie, ktoś ma jakiś pomysł? Zapodaję kilka fotek .
Pozdrawiam 

 
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 06 paź sob, 2012 10:24 pm
				autor: operatorbazooki
				Silnik w aucie umarł po zmianie oleju. Ciśnienie oleju poniżej 0,8 bara , panewki grają. Ciekawe czym właściciel zalał auto zanim go kupiłem żeby nie było słychać tej symfonii  

   Nie ważne, nie zrażam się. Silnik ( d6b ) już mam zaklepany i niedługo po niego wyruszam:) Dzisiaj dzięki WIELKIEJ uprzejmości Leon'a  stałem się posiadaczem drugiej, zdrowej i kompletnej budy GTi ( Dzięki serdeczne!). Auto zostanie więc odbudowane a cele odbudowy to :
- Zdrowa i równa buda. Nie chcę aby się pięknie błyszczał i mienił. Ma być po prostu estetyczny 

- Remont tylnej belki lub zakup innej 
- Silnik, mam nadzieję że sztuka po którą się wybieram okaże się zdrowa i obejdzie się bez większych remontów 
- Obróbka koła zamachowego i skrócenie skoku dźwigni zmiany biegów 
- Odnowienie pakietu Gutmann z tego samego źródła co silnik 

 Pozdrawiam 

- Układ hamulcowy z zx 16v na przód i tył 
- Poszerzane stalówki 15" 
- Kompletny remont i konserwacja elementów zawieszenia 
- Kilka mniej ważnych pierdół i detali z epoki 
Mam w planach ku rozpaczy niektórych przystosować auto do sportu ( okazjonalnego ), mam blisko na tor w Częstochowie i Kielcach i chciałbym kilka razy do roku spróbować swoich sił w jakichś wyścigach 

 Nie planuję natomiast nieodwracalnych zmian ( czy ciężkich do odwrócenia ) typu klatka czy inne przeróbki budy. Planów jest sporo, większość części już właściwie mam więc jak tylko miejsce w garażu się zwolni zaczynam pracę. Trzymajcie kciuki 

 
			 
			
					
				Re: 205 gti / 88rok
				: 07 paź ndz, 2012 11:09 am
				autor: krzyska
				Koniec końców to czuję że sprzedaż go w częściach na forum. Coś szybko zmieniasz auta