Re: 205 XS
: 19 cze czw, 2014 11:18 pm
Nie doczytałem o przejściu na syntetyk. Przepraszam za dubel.
Szkoły są dwie. Większość mechaników radzi raczej żeby tego nie robić jeśli silnik jeździł na gęstszym oleju. Niby jakieś wypłukanie nagaru i późniejsze pocenie w każdej nieszczelności. Niby tak ale gdyby spojrzeć na to z drugiej strony to tak naprawdę klasa lepkości nie ma nic wspólnego z gęstością. W wielu przypadkach mineralny jest tak gęsty jak syntetyk.
Gdyby w książce serwisowej mojego xud7 nie byłoby napisane 15w40 i nie wiedziałbym na czym jeździł wcześniej to zapewne wlałbym 10w40. Takie moje zdanie. Ogólnie warto spróbować. Podczas rozruchu to syntetyk trafi szybciej w różnorakie szczeliny niż półsyntetyk czy minerał. Wtedy gdy silnik ma najciężej i tarcie jest największe.
Szkoły są dwie. Większość mechaników radzi raczej żeby tego nie robić jeśli silnik jeździł na gęstszym oleju. Niby jakieś wypłukanie nagaru i późniejsze pocenie w każdej nieszczelności. Niby tak ale gdyby spojrzeć na to z drugiej strony to tak naprawdę klasa lepkości nie ma nic wspólnego z gęstością. W wielu przypadkach mineralny jest tak gęsty jak syntetyk.
Gdyby w książce serwisowej mojego xud7 nie byłoby napisane 15w40 i nie wiedziałbym na czym jeździł wcześniej to zapewne wlałbym 10w40. Takie moje zdanie. Ogólnie warto spróbować. Podczas rozruchu to syntetyk trafi szybciej w różnorakie szczeliny niż półsyntetyk czy minerał. Wtedy gdy silnik ma najciężej i tarcie jest największe.