Strona 2 z 3
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 05 gru czw, 2013 5:54 pm
				autor: 2mouse
				wujekmichcio pisze:zrobienie wiązki pod emu,hamownia,nowy oprzęt,wywarzanie dynamiczne wału z zamachem,sprzęgło...
wszystko można zrobić taniej , nie chodzi mi wyliczankę czy coś jest za 200 czy za 2000
po zrobieniu motoru - hamulce,zawieszenie,powerlfex itd
jak ktoś jest chętny na saxo ponad 200 kucy na kołach, to podeślę numer kolegi-na wszystko są rachunki i samochód jest do obejrzenia pod warszawą
Chodzi mi o to, że mnóstwo można zrobić samemu, na przykład wiązkę 

 Ale to prawda, że mocne samochody to nie jest zabawa w piaskownicy... 

 
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 05 gru czw, 2013 8:16 pm
				autor: DJPreZes
				To się nie spodziewałem, że mam lżejszy silnik pod maską niż 1.5 diesel  

 
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 08 gru ndz, 2013 12:54 pm
				autor: cejot
				Z tego, co się orientuję to głowicę 16-zaworową z TU5JP4 da się założyć na TU5JP. Na TU3 nie podejdzie.
Zastanawia mnie sprawa wagi TU5JP i XU5JP... według podanych przez 2mouse informacji są, w przybliżeniu, takie same. Zawsze żyłem w przekonaniu, że XU są dużo cięższe.
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 08 gru ndz, 2013 2:10 pm
				autor: gti&green
				nie sztuka włożyć mocny ale ciężki silnik, trzeba tak kombinować zeby przelicznik moc / masa był jak najkorzystniejszy i tym sposobem stworzymy potworka  

 
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 08 gru ndz, 2013 3:11 pm
				autor: 2mouse
				cejot pisze:Z tego, co się orientuję to głowicę 16-zaworową z TU5JP4 da się założyć na TU5JP. Na TU3 nie podejdzie.
Zastanawia mnie sprawa wagi TU5JP i XU5JP... według podanych przez 2mouse informacji są, w przybliżeniu, takie same. Zawsze żyłem w przekonaniu, że XU są dużo cięższe.
A zwróciłeś uwagę, że rzeczony TU ma żeliwny blok? 

 
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 08 gru ndz, 2013 5:06 pm
				autor: Manwe
				chcesz mocne i lekkie TU# to walnij głowice z wtryskowego 8v (ma najlepsze seryjne przeloty) na aluminiowy blok i lżejsze tłoki z nowszych TU do tego wydech(długi kolektor 421) i albo itb albo nie wiem osprzęt z C2(ma chyba największa przepustnice) na dolot, krotka skrzynia z diesla( krótsza niż najkrótsza w benzynach) i masz, tak na szybko myśląc
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 18 gru śr, 2013 8:40 pm
				autor: grzesiek309
				Podłączę się do tematu.
Co oprócz silnika potrzebne jest do swapu TU5JP4 w miejsce TU(1/3)M?
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 18 gru śr, 2013 11:48 pm
				autor: Manwe
				Skrzynia a przynajmniej jej dzwon, i pewnie elektronika by sie przydala
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 19 gru czw, 2013 12:10 am
				autor: DJPreZes
				Czemu skrzynia? Mam w Garrosie ory, więc skrzyni raczej zmieniać nie trzeba. Wiązka oczywiście nowa/przerabiana, do tego przeróbka wydechu, łapa silnika z TU3M też nie pasuje, więc albo cięcie i przerabianie ory łapy albo łapy z TU5. No i układzik do obrotomierza by się przydał.
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 19 gru czw, 2013 1:19 am
				autor: Manwe
				Temu ze seryjna skrzynia nie ma miejsca na czujnik polorzenia walu, ktory czyta z wienca na kole a nie tak jak ten do ustawiania zaplonu ze znacznika na tyle kola bodajrze skrzynia rozni sie z zewnatrz chyba tylko tym wiec latwo przeoczyc
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 19 gru czw, 2013 9:15 am
				autor: DJPreZes
				No ok - będę musiał sprawdzić 

 
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 19 gru czw, 2013 11:23 am
				autor: zmac
				Manwe pisze:Temu ze seryjna skrzynia nie ma miejsca na czujnik polorzenia walu, ktory czyta z wienca na kole a nie tak jak ten do ustawiania zaplonu ze znacznika na tyle kola bodajrze skrzynia rozni sie z zewnatrz chyba tylko tym wiec latwo przeoczyc
Tu niestety muszę Cię poprawić, skrzynia zostaje ta sama, czujnik położenia wału przykręcony jest do silnika w miejscu gdzie jest okienko do sprawdzania kąta zapłonu.
 
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 19 gru czw, 2013 12:15 pm
				autor: Manwe
				oj tam niestety, zawsze dobrze się czegoś nauczyć  

 
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 19 gru czw, 2013 4:48 pm
				autor: grzesiek309
				Głównie interesowała mnie kwestia skrzyni. Dzięki zmac za konkretne info.
Elektryka i wydech to sprawy oczywiste 
 
Po nowym roku planuję zakup 106/saxo, a na 16V mnie nie stać 

  Planuję zakup 1.4 lub od biedy 1.1 i później swap na TU5JP4.
Skoro potrzeby jest sam silnik z osprzętem, to obniży to sporo koszty
 
			 
			
					
				Re: 16 zaworowa głowica do TU3
				: 19 gru czw, 2013 7:17 pm
				autor: mlody333
				Grzesiek mam podobne plany silnikowe w stosunku do 205  

  Mam nadzieję, że podzielisz się wiedzą jaką zdobędziesz przy swapie.