Strona 2 z 3

Re: Peugeot 309 Vital

: 28 lis pn, 2016 11:18 am
autor: Adute
309 cały czas w użytkowaniu. Zrobiłem 8000km. W międzyczasie padł rozrusznik (50zł), wczoraj także wyzionął ducha uszczelniacz wałka rozrządu (gubię jakiś litr oleju na dobę) :D
Jutro naprawiam uszczelnienie. Szkoda, że nie wystarczy już na wymianę świec i tulej wahaczy, bo auto szarpie, a zawieszenie kaleczy moje uszy. To dopiero za tydzień.
Nooo i małymi krokami zbliża się chyba koniec belki (chociaż była 2 lata temu regenerowana), bo prawy tył trzeszczy. Na szczęście na razie koło jeszcze nie ma żadnego pochylenia. Deska rozdzielcza trzeszczy coraz bardziej i doprowadza powoli do szału. Na szczęście zacząłem regularną pracę, więc zacznie pojawiać się pieniądz na doprowadzanie auta do coraz lepszego stanu. :)

Re: Peugeot 309 Vital

: 08 gru czw, 2016 1:29 am
autor: Adute
Wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, rozrząd, świece, kable, olej i filtr (a to wszystko za 600zł z robocizną :D ) Podskoczyłem też na szybką regulację LPG (co ciekawe 1 gen).
Auto jeździ o niebo lepiej. Równiej, ciszej, płynniej, jest bardziej dynamiczne i nie szarpie. W przyszłym tygodniu szukam zimówek, za 2 tygodnie tulejki w wahaczach. Powoli, ale do przodu. :)
Pozdrawiam!

Re: Peugeot 309 Vital

: 08 gru czw, 2016 8:57 pm
autor: nowak68
Fajnie :) Nie dość że skutecznie to jeszcze w dobrej cenie :wink:

Re: Peugeot 309 Vital

: 10 sty wt, 2017 10:17 pm
autor: Adute
Witam ponownie. Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć bez rozbierania auta, czy w moim Pugu siedzą półosie 21/22 zęby czy 25/22 zęby? Ciężko jakieś informacje znaleźć...

Re: Peugeot 309 Vital

: 10 sty wt, 2017 10:33 pm
autor: grzesiek309
21/22

Re: Peugeot 309 Vital

: 10 sty wt, 2017 10:56 pm
autor: Adute
Dzięki!

Re: Peugeot 309 Vital

: 12 sty czw, 2017 5:19 pm
autor: Adute
Witam.
Nie działa mi licznik. Rozebrałem deskę, wyjąłem go i jest diagnoza: Kwadratowy bolec, który wchodzi w licznik wyrobił gniazdo, którym kręcił i stało się okrągłe. Ktoś miałby jakiś pomysł, jak to naprawić? Czy może pozostaje tylko wymiana licznika?

Re: Peugeot 309 Vital

: 12 sty czw, 2017 6:10 pm
autor: zmac
Jesteś pewny że to licznik? Tam bez odpięcia linki od skrzyni nie da się jej poprawnie podłączyć. Jeżeli będziesz szukał licznika to coś mam

Re: Peugeot 309 Vital

: 13 sty pt, 2017 3:41 am
autor: Adute
Powiem tak: Licznik zaczął skrzypieć (ale działał). Niedługo potem przestał działać i zaczął terkotać (nie działał). Teraz, po odpięciu i założeniu jest tak samo: nadal terkocze, a na wstecznym nie sprawdzałem.

Jak go montowałem, to faktycznie nie widziałem opcji, żeby to dobrze wpiąć, ale nadal terkocze, a jak po włożeniu próbowałem go wyciągnąć to szło z dużym oporem (tak, jakby linka się wczepiła). Czy możliwe jest, żeby linka się sama wypięła i wystarczyło ją dobrze zamontować?

Jeżeli trzeba kupić "nowy" licznik to trzeba trochę poczekać: przerejestrowanie, OC, półosie, tuleje w wahaczach...

Re: Peugeot 309 Vital

: 13 sty pt, 2017 4:44 am
autor: zmac
Odepnij linkę od skrzyni, wsuń do kabiny i podłącz do licznika, następnie licznik na miejsce, podłącz linkę do skrzyni i sprawdź efekty. Mógł też ktoś kiedyś pociągnąć za licznik za mocno i rozciagnął pancerz

Re: Peugeot 309 Vital

: 20 sty pt, 2017 12:40 pm
autor: Adute
Okej, tak też zrobiłem. Tylko za Chiny nie mogę wcisnąć z powrotem tego gumowego bolca zabezpieczającego linkę przy skrzyni. Są jakieś patenty na to? :)

Re: Peugeot 309 Vital

: 20 sty pt, 2017 8:51 pm
autor: zmac
Trzeba go wcisnąć ile się da, jak będzie wystawać z drugiej strony to ciągniesz za ten wystający kawałek

Re: Peugeot 309 Vital

: 21 sty sob, 2017 2:48 am
autor: Adute
Tak też próbowałem. Nawet jakimś mega śliskim smarem posmarowałem. Pół godziny pracy i nic. Wejdzie z 3-5mm, nie wychodzi na drugą stronę. No spróbuję jeszcze raz, ale pewnie wiele się nie zmieni.

Re: Peugeot 309 Vital

: 20 lut pn, 2017 4:03 am
autor: Adute
Witam z powrotem.
Mam problem z układem paliwowym. Problem występuje od początku posiadania auta, ale teraz sie nasilił. Kilka razy w tygodniu mam taka sytuację, że nie mogę odpalić. Albo odpalę, zgaśnie i nie da sie odpalić. Jak tylko uda mi sie wkręcić go na obroty (naprawdę czasem się nie da) i przełączy się na LPG, nie ma żadnego problemu... Dopóki nie będę chciał znowu odpalić. :D Musze wtedy znaleźć długą prostą, wkręcić go wysoko na obroty, przełączyć na benzyne i gaz w dechę. Auto szarpie, obroty rosną, spadają, rosną, spadają i jak tak pojadę jakiś odcinek, to jest trochę lepiej. Wtedy juz normalnie odpala i bez problemu włącza sie LPG. Na benzynie ogólnie nie da sie jeździć, bo zawsze szarpie, czasem nawet go tak zamuli, ze po prostu zgasnie w trakcie jazdy. Generalnie wygląda to tak, jakby zatykał sie układ paliwowy. Wymieniłem filtr paliwa - zero efektu. Kurde, pompa? Wtrysk?
Pozdrawiam

A, jeszcze dodam, że "check engine" się zapala na różne czasy (od sekundy do minuty) i w różnych odstępach czasu (od sekundy do godziny), zarówno na benzynie jak i LPG od zawsze.

Re: Peugeot 309 Vital

: 20 lut pn, 2017 9:31 am
autor: czargosia
Podobnie miałem jak pampa paliwowa była od innego modelu. Po zmianie pompy na inną objawy ustały. Możliwe że Twoja pompa jest już na wykończeniu.