Strona 2 z 2
: 05 sty pn, 2004 9:15 pm
autor: tomek
Ninja pisze:tomek pisze:napisałem że w pompie jest taki czujnik, bo w ramach poszukiwań natknąłem sie na takie coś u kolegi jednak niedawno kupiłem kpl silnik TD i o dziwo nie moge sie takowego doszukać

fakt mało szukałem

a pompy czemu by nie zmienić ale czy warto???!!! dla obrotomierza?? troche taki obrotomierz by kosztował


kupiles kompletny silnik TD? A moge spytac ile dales i w jakim ten motorek jest stanie?
Kupiłem komplecik silnik z turbiną, pompą wtryskową, nawet pompką vacu i rurą wydechową bo jest inna ale za to rozłożony, poprzedni właściciel pojeździł sobie bez oleju i zatarł wał na panewkach... ale za to kosztował mnie 500pln
Szlif wału 146pln + panewki 130pln tyle że okazało się że z tego wału nie ma już co szlifować... ale nabyłem już drugi więc niedługo wszystko składam

: 05 sty pn, 2004 10:28 pm
autor: Ninja
: 06 sty wt, 2004 12:26 am
autor: tomek
Miałem okazje przejechać się takim cackiem dodatkowo z intercoolerem i różnica była niesamowita

to co on robi ze zwykłym dieselem...niesamowite więc już nie moge się doczekać kiedy wszystko poskładam.
Te turbo diesele częściej były spotykane chyba w cytrynach np BX niż w pugach, troche ogłoszeń widziałem przeglądając stare ogłoszenia...
Choć musze przyznać że szukałem długo i trafił się całkiem przypadkiem tak samo jak wał kilka dni później hehe mam nadzieje że to już koniec zakupów

: 06 sty wt, 2004 12:59 am
autor: Ninja
A wlasciwie to jest 1.8TD czy 1.9TD? Bo te 1.8TD mialy 78KM, a o tych 1.9 z turbina nie wiele wiem.
: 06 sty wt, 2004 1:37 am
autor: tomek
To jest 1,8TD a co do 1,9 to dobre pytanie bo w katalogach które przeglądałem kryje się wiele błędów np niby 1,9 a pojemność 1769 i moc 92km i to największa moc TD w pugach i cytrynach i ani słowa o intercoolerze...
Jestem w trakcie zbierania informacji więc może niedługo cos konkretniej:)
pozdrawiam
: 31 lip sob, 2004 2:24 pm
autor: cheatoss
kolega wspomnial o 309 dieslu z obrotomierzem... moze spojrzy gdzie ma zamontowany miernik obrotow bo jakby nie bylo 1.9D byl montowany ten sam w 205/309... podejrzewam ze miernik w dieslu 309 byl montowany na alternatorze...
chyba...
: 31 lip sob, 2004 6:31 pm
autor: maJkeL
widzialem 405 1,9 D z obrotomierzem ale zgapiłem sie bo nie spytałem wlasnie gdzie jest podłaczony
: 13 sie pt, 2004 3:13 pm
autor: przemo
Kolejne info apropos obr. pytalem elektryka - powiedzial ze czasami alternator ma wyjscie, kazal sie jeszcze upewnic w serwisie peugeota - w peugeocie - mowia ze alternator to bzdura :/ i za jakis czujnik musi byc na wale albo zebatka i mechaniczny obrotomierz-(co jest bzdura bo czegos takiego w 205 nie ma).Przyjalem wersje czujnika-szukam po bloku silnika i co? - na wysokosci walu widze jakis badziew wchodzacy w blok z kabelkiem(ktory notabene idzie razem z wiazka do kabiny...) Wydaje mi sie ze to jest to tylko ubogie wersje nie mialy odpowiedniej deski (polityka sprzedazy) moglbym to sprawdzic tylko po podlaczeniu deski z obrotomierzem(zakladajac ze dane urzadzenie, ktore wynalazlem dziala)
: 14 sie sob, 2004 2:11 pm
autor: cheatoss
rozmawialem dzisiaj z ojcem na temat polozenia czujnika obrotomierza... mowil ze we wszystkich starszych dieslach czujniki byly w alternatorze, a juz tymbardziej w peugeot'ach... dopiero w nowszych zmieniono ich polozenie... co do serwisow... hmm, w serwisach rozni ludzie pracuja =/... jesli nie na alternatorze, mozliwe jest jeszcze umieszczenie jakiegos mechanicznego miernika ale to juz sa takie koszta ze wiadomo, odpada...
pozdrawiam
: 14 sie sob, 2004 3:47 pm
autor: przemo
co do mojego posta to nieaktualne bo widze ze to co znalazlem to czujniik poziomu oleju

hehe ale lubie z malych rzeczy robic wieksze, kwestia alternatora nadal otwarta... pozdrawiam
: 04 wrz sob, 2004 4:29 pm
autor: tomek
sprawdziłem jakiś czas temu tą zagwostke u BANDEROLI w TD.
Alternator owszem jest wykorzystywany ale nie w naszych pugach. Obrotomierz podłączony jest napewno do czujnika obrotów koła zamachowego umieszczonego w bloku silnika tak mniejwięcej od strony przekładni kierowniczej taki plastikowy przyręcany jedną sróbką i u mnie (1,8d '84) jest podłączony do kostki diagnostycznej. Od czujnika wychodzi dośc charakterystyczny grubawy przewód dwie żyły otoczone ekranem czerwona i biała. U BANDEROLI w pewnym miejscu jest zakończony kostką w której dalej idą tylko dwie żyły, ekran kończy sie poprostu. Obrotomierze prócz zasilania 12V mają czułe wejście - 2 styki z których jeden jest masą i na 99% to są bezpośrednio podłączone tamte przewody bo bez nich nie chodzi. Czy nie ma czegoś po drodze jedynie się domyślam ale nie znajduje potrzeby takiej komplikacji. U siebie jeszcze nie podłączyłem bo narazie mam ciekawsze rzeczy do dłubania niż jakis tam obrotomierz

kiedyś napewno znajde ten brakujący 1%

: 05 wrz ndz, 2004 11:28 am
autor: przemo
skoro u Ciebie to jest to i ja poszukam u siebie-zawsze to cien szansy
