Strona 2 z 3

: 12 sie pt, 2005 12:44 am
autor: Sebek
a co powiecie panowie na tankowanie gazu ziemnego który kosztuje około 1zł?
ponoc juz sa nakładki na systemy normalnego gazu!
a kolejna sprawa to taka że fakt że gaz jest zdecydowanie bardziej suchy i smarowanie silnika na gazie sie pogarsza ale za 500zł sa instalowane olejowe puszki smarujace które w dotatkowy sposób zabezpieczaja silnik przed skutkami kozystania z gazu, a wrecz słyszałem o nich ze zmniejszaja ryzyko uszkodzeń w autach wrecz do zera

: 12 sie pt, 2005 11:10 am
autor: Rychu
Gaz ziemny spoko, tylko pamiętaj o 2 sprawach:

1) LPG też kiedyś kosztował ok 1zł

2) Na dzień dzisiejszy w Polsce jest 14 stacji z gazem ziemnym :)

: 16 sie wt, 2005 8:25 am
autor: zawodowiecleon81
PANOWIE!!!
Gaz dobrze założony będzie równie długo służył jak sama benzyna. Wiadomo wydech, regulacje, mieszanka nie może być za bogata i za uboga, filtry regularnie , gaz na stacjach markowych a nie na stacyjkach ( stacje markowe to dla mnie obecnie tylko shell i statoil bo na reszcie to kombinują - orlen to porażka). Gaz ziemny to super sprawa - zbiornik podobno dwa razy mniejszy i więcej można przejechać, ale instalaacja droższa a stacja musi się znajdować niedalego gazociągu. I nie wierzcie w bajki ze gaz rozbpiepsza sielnik- to właściciele rozwalają silnik niewlasciwym użytkowaniem i skąoieniem wydania większej kasy na pożądną instalację gazową.
Pozdrawiam

: 16 sie wt, 2005 9:58 am
autor: powerhorse
dlaczego wlasnie nie doradzaja niekotrzy ludzi ladwoac gazu do silników z duzym przebiegiem??

: 16 sie wt, 2005 1:03 pm
autor: invictus
Silnik od gazu MUSI sie szybciej zuzywac ze wzgledu na sporo wyzsza liczbe oktanowa i suchosc mieszanki i ale jezeli dobrze sie z tym obchodzimy to problemu nie bedzie.

Chodzi o pierscienie glownie i wypracowane uszczelki

: 17 sie śr, 2005 3:12 pm
autor: ww296
teoretycznie rzecz biorac silnik powinien sie zuzywac mniej ze wzgledu na wyzsza liczbe oktanowa LPG i stan gazowy paliwa (suchosc mieszanki ;) )
problemy z silnikiem na lpg biora sie ze zlego skladu mieszanki - konkretnie z tego powodu ze jest za uboga ze wzgledu na nieprawidlowa regulacje i zle dobrane elementy instalacji lpg.

: 17 sie śr, 2005 3:16 pm
autor: Pieraś
coz moj ma jakos 168 tys ale o uszczelki sie nie martwie bo wymienione jakos 13 tys temu :>

: 17 sie śr, 2005 3:30 pm
autor: invictus
Jestes pewien?? Bo jak liczba oktanowa za wysoka to paliwo moze spalac sie nawet w martwym punkcie, w ktorym znajdzie sie tlok powodujac jego wypalanie. Suchosc - nie mam tu na mysli wody, ktora by powodowala wzery. Benzyna tak jak i olej napedowy (ale w mniejszym stopniu) posiada wlasciwosci smarujace.

: 17 sie śr, 2005 3:42 pm
autor: Sebek
no własnie! To ze auto śmigajace na gazie ma gorsze smarowanie ma b.duży wpływ na zuzycie silnika. Dlatego jak juz wspominałem jakiś madry człowiek wymyslił taka puszke olejowa która w dodatkowy sposób poprawia smarowanie silnika ale kosztuje ta przyjemność koło 500zł

: 17 sie śr, 2005 3:52 pm
autor: invictus
Ta pucha nie jest potrzebna -normalne smarowanie olejowe wystarczy w zupelnosci, ale czas jezdzenia bez zmiany oleju skraca sie o jakies 20%. Roznica zuzycia silnika to jakies 5% wiec zamiast przejechac 300 tys to przejedziesz 285 bez remontu -co to za roznica??

: 17 sie śr, 2005 3:54 pm
autor: Sebek
w takim razie żadna! Czyli ta pucha to kolejny pic na wode :lol:

: 17 sie śr, 2005 3:55 pm
autor: invictus
Dokladnie -kazdy pomysl na wyciagniecie pieniedzy jest dobry :twisted:

: 17 sie śr, 2005 3:56 pm
autor: Sebek
hehe tak zawsze było i bedzie

: 25 sie czw, 2005 3:06 pm
autor: ww296
wieksza liczba oktanowa to wieksze prawdopodobienstwo ze mieszanka zapali sie od iskry na swiecy a nie od np rozgrzanego kawalka nagaru...
silnik a w zasadzie cylinder jest smarowany "od dolu" czyli olej na gladziach nie ma W SPRAWNYM silniku kontaktu z mieszanką.
jesli juz to ze spalinami przedostajacymi sie miedzy pierscieniami - a te w przypadku lpg maja znacznie mniej agresywnych substancji wiec olej powinien i wytrzymuje dluzej. Zreszta dlatego tez oleje przeznaczone do gazu sa tansze poniewaz nie zawieraja substancji sluzacej do neutralizowania czegos tam czego nie ma w produktach spalania lpg.
Jeszcze raz powtarzam problem z nizsza trwaloscia na lpg wiaze sie przedewszystkim z bardzij uboga mieszanka i wyzsza przez to temp spalania co powoduje np wypalanie gniazd zaworowych.

: 26 sie pt, 2005 12:57 pm
autor: invictus
Wlasnie to ostatnie -czyli temp to zalezy glownie od liczby oktanowej. I o to mi chodzilo. I faktycznie w nowym/ full sprawnym silniku jest jak mowisz ze smarowaniem ale w tych co my mamy... :roll: