Strona 2 z 2

: 17 gru śr, 2003 8:22 am
autor: Mav309
samer pisze: Wiem ze z turbinka najlatwiwej wyciaga sie KM , ale my nie mamy zamiaru ladowac 2 barow , cz nawet 1bara
2 bary to jest kolego ogromny kosmos...Osiagany na naprawde mocnych turbinach, w silnikach fabrycznie doladowanych (a wiec dostosowanych do tego typu napelniania mieszanka), i pamietajmy ze one laduja tyle w peaku, a nie ciagle tyle...
malo samochodow seryjnych z turbina ma cisnienie doladowania 1 bar...

: 17 gru śr, 2003 9:41 am
autor: Mav309
Piweł pisze: Hmmm czy mamy kiszkowate silniki? No ja bym nie powiedział - imo taki "cross flow" to najlepszy patent z możliwych (chodzi o napełnianie i opróżnianie cylindrów).
Oczywiscie ze to kiszkowate ulozenie (jesli chodzi o turbo).
glowica cross flow to ideal w silnikach NA, ale nie jesli chodzi o prostote konstrukcji turbo...
jakis czas temu a kanale ogladalem wydech patrzac pod wzgledem miejsca na montaz, na ewentualne rury... Mozna sie za glowe zlapac jak tam miejsca jest malo :(

Co do konstrukcji slabego dolu...
Milo ze ma kute korby, ale czemu mi raz panewki juz przekrecilo a kumplowi w dwoch roznych silnikach to samo? Poziom oleju pilnowany :D

: 17 gru śr, 2003 2:28 pm
autor: Kaktus
Dla chcacego nic trudnego ;)

Obrazek

Bardzo ladnie, i starannie wykonane!

: 17 gru śr, 2003 3:05 pm
autor: Mav309
Kaktus pisze:Dla chcacego nic trudnego ;)

Bardzo ladnie, i starannie wykonane!
To jest bodajze turbo z 205.gti...oczywiscie ze ladnie, ja tylko mowie o zwiekszeniu stopnia skaplikowania konstrukcji (tutaj "tylko przeniesiono zbiorniczek wyrownawczy" no i rzezba z dlugaaaachnym dolotem... na oko z 0.3 bara idzie na neiszczelnosciach i mocno gorace powietrze wynikajace z samego sprezenia powietrza jak i latania go w okolicach wydechu.
Mimo wszystko piekna robota (na 205gti jest ich kilka...)

: 17 gru śr, 2003 3:13 pm
autor: Kaktus
Otoz to :)

Z toba sie zgadzam w 100%

tylko chcialem pokazac fotke, ze jest to wykonalne, i mozna to ladnie zrobic... ale z cala pewnoscia parenascie razy latwiej bylo by to zrobic w jakims Japoncu czy innym Niemcu, ktory ma inaczej rozwiazana glowice a dokladnie chodzi o dolot i wydech.

: 17 gru śr, 2003 3:15 pm
autor: samer
Mav309 pisze:
samer pisze: Wiem ze z turbinka najlatwiwej wyciaga sie KM , ale my nie mamy zamiaru ladowac 2 barow , cz nawet 1bara
2 bary to jest kolego ogromny kosmos...Osiagany na naprawde mocnych turbinach, w silnikach fabrycznie doladowanych (a wiec dostosowanych do tego typu napelniania mieszanka), i pamietajmy ze one laduja tyle w peaku, a nie ciagle tyle...
malo samochodow seryjnych z turbina ma cisnienie doladowania 1 bar...
No tak , ale jezeli damy doladowanie 0.3bara to ile bedize mial taki GTI KM , zaluzmy ze to ten 1.9 8v

Widac na tym zdjeciu ile roboty trzeba wykonac , ludzie to robia, bo wkoncu turbo (jak to brzmi !) ale czy nie byloby prosciej i moze nawet taniej i bardziej trwale , zakub glowicy 16v i ja dlubnac wsadzic walek wyczynowy ? Mysle ze 170 KM by bylo a moze i wiecej

Chcialbym tu porownac koszty zalozenia turbo i mocy osiagnietej oraz glowicy 16v z walkiem i mocy , co bardziej sie oplaca

Pozdrawiam