Strona 2 z 4
: 23 sty pt, 2004 8:54 am
autor: majpio
nie bardzo mam dostep do skanera ale postaram się coś na to poradzić
: 27 sty wt, 2004 9:07 pm
autor: Para
Ja już przepisałem. Bo własnie doszła do mnie książka Etzolda

i sie podziele z wami kumple
http://www.para.republika.pl/Dane.htm
i jak????

: 28 sty śr, 2004 9:34 am
autor: majpio
para wszystko ok tylko w tym moim opisie rodzja silnika mozna rozpoznać po oznaczeniach na drugiej tabliczce na silniku, która znajduje się obok tej głównej.
: 28 sty śr, 2004 9:35 am
autor: majpio
a tak apropos ma moze ktoś z forumowiczów silnik TU3CP( ja mam taki a nie spotkałem się by ktoś miał taki sam)
: 28 sty śr, 2004 2:36 pm
autor: Ninja
Fajna tabelka, ale na tabliczce z typem silnika sa inne oznaczenia i pogtrzebny jest katalog zeby je rozszyfrowac.
Swoja droga to jakby miec odpowiednie katalogi to po numerze seryjnym moznaby dojsc jaki to typ silnika, ktory rok itp.
: 28 sty śr, 2004 3:39 pm
autor: majpio
ja swój silnik rozpoznałem własnie po tych kodach.Jak podawałem numer nadwozia to każdy mówił że mam silnik TU3, a jak się póżniewj okazało(dzięki 3 symbolom na tabliczce obok właściwych numerów silnika)mam silnik owszem TU3 ale za trójką jeszcze oznaczenie CP ,czyli TU3CP.
Może ktoś z forumowiczów poda mi swoje symbole z tej tabliczki a ja spróbuje wg tego odczytać jego rodzaj silnika(chcę się przekonać czy to jest wiarygodna metoda.
: 28 sty śr, 2004 4:46 pm
autor: tomb
Rodzaje silników w zaleznosci odnr nadwozia i pare innych symboli macie wyjaśnionych na stronie
http://www.205gti.com w zakładce peugeot 205 technic/chassis number.
POzdro
Tomek
: 14 lut sob, 2004 8:28 pm
autor: wojba
Kto mi wyjasni dlaczego to jest takie pokrecone?
Raz jest napisane ze silnik XU9JA ma 128KM nastepnie gdzie indziej pisza ze 130 KM (czy to jest zaokraglenie?:)) i ze to jest silnik bez kata i sondy z wtryskiem LE2-Jetronic.
silnik XU9JAZ 120KM i czasami 122KM, katalizator i sonda, wtrysk Motronic
opierajac sie na tabeli ze strony
http://www.205gti.com/techchassisnr.htm
Example chassisnumber: VF320AA8225000000
Engine code: : . . . . . AA8 . . . . . . . . . . >> XUD7T
wyniklo ze moj Engine code to . . . . .CD6. . . . . . . . . .>> XU9J1
i ze jest to jakis dziwny silnik o ktorym tu na forum nikt nie mowi:
tylko 102KM, wtrysk LU2-Jetronic, troszeczke slabsze osiagi niz 120 i 128
w ksiażce Etzolda pisza ze tarcze z tylu maja tylko auta z silnikami 120 i 128 KM, to niby mam typ 102KM tylko skad sie tam tarcze na tyle wziely??
Nadal nie wiem jaki mam typ silnika:(, przygladalem sie wtryskom ale na nich nie jest napisana nazwa --moge powiedziec tyle ze sa żółtego koloru, auto jest z 90 roku.
Nie zalezy mi na tym ile mam koni moze byc i 102 i 130 bo przeciez jak sie okaze ze ma 130 KM to samochod szybciej nie zacznie jezdzic

) chodzi o fakt swiadomosci czym sie jezdzi.
: 15 lut ndz, 2004 3:53 pm
autor: Ninja
Moje chassis numbers w ogole sie nie zgadzaja z tamta tabelka. Moze mam przebite ?

: 16 lut pn, 2004 4:22 pm
autor: tomb
Witam!
Były takie silniki jak mówisz w 205 102KM. Z zewnątrz sie niczym szczególnym nie różniły poza tym że były zabudowane w budzie o wyglądzie cywilnej 205.
Jest on zabudowany w budzie od GTI?
A tak apropos ciekawy jestem ile ostało się prwadziwych GTI z oryginalnie nabitymi numerami nadwozia?
Kilka pytań dodatkowych rozpoznawczych:
- jaki masz kolektor dolotowy, aluminiowy czy plastikowy?
- czy posiada katalizator, lub sondę lambda (jeśli ktoś nie wyciął katalizatora),
- czy ma weglowy pochłaniacz par paliwa.
To tyle na razie, może będę Ci w stanie pomóc:
Tomek
: 21 lut sob, 2004 7:35 pm
autor: wojba
kolektor aluminiowy
sondy brak, katalizatora tez nie ma, ale moze kiedys byl
czy ma weglowy pochłaniacz par paliwa? z tym sie jeszcze nie spotkalem i nie wiem co to jest
: 23 lut pn, 2004 8:58 am
autor: majpio
wojba a podaj trzycyfrowe oznaczenia z silnikac które są obok głownych oznaczeń silnika!
: 23 lut pn, 2004 10:03 pm
autor: wojba
moj samochod nie ma numerow ani w dowodzie ani na silniku
: 24 lut wt, 2004 8:43 am
autor: majpio
wojba i tej tabliczki z trzysymbolowym oznaczeniem też nie ma?To tabnliczka jak patrzysz na silnik to po prawej stronie! Sprawdz jeszcze raz!
: 24 lut wt, 2004 4:34 pm
autor: tomb
Z tego wynika że nie jest to ten 102 bo miał sondę lambda i silnik masz jakiś starszy.
A czy masz takie czarne okrągłe pudełko (walec) na listwie wtryskowej, na kolektorze dolotowym?
Pozdro
Tomek