Strona 2 z 3

: 15 kwie sob, 2006 10:30 am
autor: Pagi
Cheatos, a czujesz roznice w osoagach auta po zmianie opon na wieksze? Bo widze ze masz taki rozmawr jak ja, a ja roznice czuje, zwlaszcza w zbieraniu sie tak od 100 w gore na 5tce.

: 15 kwie sob, 2006 11:09 am
autor: Sebek
Czuć różnicę w przyspieszaniu i to dużą. Ja nigdy na węższych niż 185 nie jeździłem bo potrzebowałem takich aby się dobrze w zakrętach trzymać, a sama zawiecha nie wystarczy, ale przejdźmy do rzeczy to ostanio zmieniłem profil z 185/50 na 185/60 i różnica jest bardzo duża. Miałem teraz kupować sobie 185/60 i mieć takie z przodu i z tyłu ale zaczynam się zastanawiać czy nie zostać przy tych 185/50 tyle że zamiast 2-ch o profilu 50 mogę kupić 4 o profilu 60 i to mnie kusi

: 15 kwie sob, 2006 11:11 am
autor: samer
Jest roznica, sam przeszedlem z 145 r13 , na 185 r14. Ale wole nieco mniej przyspieszenia, kosztem lepszej rpzyczepnosci w zakrecie.

Pozdro

: 15 kwie sob, 2006 11:13 am
autor: Sebek
Ja też :) dlatego najlepsze są szerokie oponki ale niskie, niestety są dużo droższe

: 15 kwie sob, 2006 11:34 am
autor: Pagi
Ja wybralem profil 60, gdyz na co dzien poruszam sie po pieknych Wrocławskich drogach, balem sie ze na nizszych oponach bede 1 w miesiacu conajmniej prostowal felgi.

: 15 kwie sob, 2006 11:37 am
autor: Sebek
A ja smigam po pięknych warszawskich :evil: na 50 i nie prostowałem jeszcze felg a od Wrocławskich prawie się nie różnia a wiem to bo się urodziłem i mieszkałem we Wrocku na Powstanców Śląskich :P

: 15 kwie sob, 2006 11:40 am
autor: Pagi
No moze, jednak ja zdecydowalem sie na 60 i w sumie nie jest zle... poza spadkiem osiagow, ale prowadzenia auta duzo lepsze... no i hamowanie...
Moze nastepne oponki beda na 50...

: 15 kwie sob, 2006 3:55 pm
autor: cheatoss
ja juz wkrotce zakladam na tyl 185/55 a na przod 175/60... latwiej bedzie sie kiera krecic =]

: 15 kwie sob, 2006 4:46 pm
autor: Wacman
Moja propozycja disle na gaz przerobić. 8)7

: 15 kwie sob, 2006 5:26 pm
autor: woocash
hehe ponoć sie da... ale po co..?? :wink:

: 17 kwie pn, 2006 11:27 am
autor: krzycho
ja jeździłem w Juniorze na 185/55/r15 i zamieniłem na 155/65r14 i pali litr mniej i jeździ dużo szybciej

: 17 kwie pn, 2006 1:32 pm
autor: d_ARC
A ja mam R15 175/55 przód, 195/45 tył - w zakrętach nie do oderwania :D Z takimi kapciami auto kupiłem i trochę się obawiałem lubelskich dróg.... ale na razie daje rade, tyle że uważać na "nierówności" trzeba (kto miał nieprzyjemność jeździć po Lbl wie o czym mówię) :)

: 17 kwie pn, 2006 9:50 pm
autor: sekator
dlatego wam się szybciej rozpędzja bo zmniejszacie średnicę koła, prędkość jest ta sama tylko prędkościomierz pokazuje inaczej, zuzycie paliwa też jest takie samo tylko kółka zamiast 100km przejechały tak naprawdę 90km

dla 185/60R14 odpowiednikiem jest 175/65/14, 165/70/14, 155/70/14 lub 185/55/15 ewentualnie 195/50/15, 205/45/15

ale fakt faktem przy mniejszych kołach zwiększa się moment obrotowy na kołach :wink:

: 18 kwie wt, 2006 9:38 am
autor: krzycho
to nie do końca prawda bo opory toczenia znacznie wzrastają a poza tym u mnie na 4 biegu nie chce już za szybko jechać i musiałem na 3 katować no i tak ten literek LPG poszedł ... jak zamieniłem na 155/65 r14 to dostał takiego kopa że byłem wniebowzięty :lol:

: 18 kwie wt, 2006 10:06 am
autor: woocash
może to i złudzenie...... ale jak zmieniłem z 175/60 r13 na 145/65 /czy jakoś tak/ to różnica w przyspieszeniach , łątwości prowadzenia.... mjut :P

teraz sie boje co będzie na 175/65R14.... :cry: