Strona 11 z 12

Re: Licznik:)

: 05 cze ndz, 2011 3:39 pm
autor: krzyska
i jak postępy lub ich brak??

Re: Licznik:)

: 05 cze ndz, 2011 3:45 pm
autor: Martinoo
Własnie zamieniam u siebie licznik z zegarów z GTI na zegary z BX TD.

Czy ma może ktoś spiane jaki kabel ma jaka rezystancje, gdyz w moim aucie jest zrobiona taka masakra przez poprzedneigo właścicela ze nie mozna dojśc do ładu

Re: Licznik:)

: 07 cze wt, 2011 3:57 pm
autor: borek_wpr
Same kable niskonapięciowe mają oporność bliską zeru,ok.0,4 Ohm.
Jeżeli jest podpięty z jednej strony czujnik np.temperatury to wartość rezystancji sięga kilku kilo Ohm.
Kable wysokonapięciowe w zależności od wykonania ok. 2 kilo Ohmy

Re: Licznik:)

: 07 cze wt, 2011 10:31 pm
autor: tomek05229
Jeżeli chodzi o postępy to jak na razie takowych brak :| . Wszystko ze względu na to że byłem w domu tylko na kilka godzin...i wypróbowałbym to o czym pisał Krzysiek ale niestety uszkodzeniu mechanicznemu uległa jedna dioda a z braku czasu nie kupiłem kolejnej. Za to wyprowadzone są ładnie kable z cewki i cała reszta. Spisałem dane diody które mam nadzieję wyjaśnią troche sprawe;
dioda ma oznaczenie: IN µ007 MIC

Re: Licznik:)

: 02 lip sob, 2011 6:12 pm
autor: tomek05229
Dziś rozpocząłem kolejne próby podłączania obrotka....domyślam się że dla niektórych post ten może okaze się męczącym wałkowaniem tematu ale że zależy mi ogromnie na tym żeby to działało więc pisze co następuje...podłączyłem wszystko tak jak pisał do mnie Krzysiek ale efekt jest taki że ,,pali się,, rezystor i przy dodawaniu gazu samochód przygasa aż w końcu gaśnie... . Wskazówka co prawda drgnie na początku ale nie wiem czy dobrze wskazuje bo przy dodawaniu gazu gaśnie. Ma ktoś jakiś pomysł co mogę robi nie tak?

Re: Licznik:)

: 02 lip sob, 2011 7:29 pm
autor: zmac
a czy przypadkiem zamiast rezystorów nie powinny byc diody?

Re: Licznik:)

: 02 lip sob, 2011 10:38 pm
autor: tomek05229
...i w końcu udało się ogarną obrotka....przyczyną tego była wadliwa dioda (juz taka zostala zakupiona) oraz masa z karoserii....po podłączeniu pod aku wszystko ładnie śmiga.. : Dzięki wszystkim za pomoc bo bez tego nie dał bym rady _O_

Re: Licznik:)

: 24 lip ndz, 2011 12:41 pm
autor: krzyska
zmac pisze:a czy przypadkiem zamiast rezystorów nie powinny byc diody?
dwie diody i rezystor

Re: Licznik:)

: 30 sie wt, 2011 2:33 am
autor: peterp194
http://205d.free.fr/compteur.htm

Nie wiem czy ten link komuś pomoże, ale zdaje się, że jest tam opisane jak podłączyć wszystkie wskaźniki w zegarach z GTI.

Re: Licznik:)

: 26 gru pn, 2011 7:01 pm
autor: pawels
Ja mam pytanie, czy po przełożeniu licznika z "biedy" na np. z xs, będzie pokazywał prawidłowo prędkość, jak na poprzednim liczniku?
I jest tu gdzieś opisane co i jak po kolei robić przy przekładce? Czytam temat od początku i nie wiem do końca co z czym się je :P

Re: Licznik:)

: 26 gru pn, 2011 7:51 pm
autor: peterp194
Pawels, prędkość pokazuje prawidłowo (przynajmniej ja nie mam nic do zarzucenia), w temacie jest wspomniane małe przekłamanie, ale nie ma tragedii :)

Więc tak, poza licznikiem najlepiej mieć też wtyczki z bogatszej wersji. PINy w kostkach różnią się pomiędzy licznikami. Na portalu 205.pl znajdziesz opisy kostek - co trzeba zamienić. W tym temacie też były jakieś załączniki :)
Do obrotomierza również potrzebujesz wtyczki. Tutaj też wszystko zależy od wersji. Ja miałem odpowiedni kabel "pod ręką", inni ciągnęli kabel z cewki, inni z komputera (sterownika). Musisz dokładnie doczytać temat, popatrzeć co masz u siebie.
Czujnik temperatury do wskaźnika musi być dodatkowy, powinien być umieszczony na termostacie - u mnie był :) . Kabel powinien być fabrycznie wyprowadzony z komory silnika do skrzynki z bezpiecznikami. Musisz dokładnie przejrzeć ten temat, znajdziesz na pewno wszystko co będziesz musiał zrobić.

Re: Licznik:)

: 30 gru pt, 2011 11:38 pm
autor: krzyska
Potrzebne sa dodatkowo 2 wtyczki - do obrotka i jeszcze któraś w rzędzie u góry licznika (niebieska??nie pamiętam) resztę już masz. Na forum masz opis które piny w kostkach po przepinać i gdzie. Obrotek (jeśli licznik z XS-a) łączysz pod kabel nr112 który masz wyprowadzony w kostce w skrzynce bezpieczników( kostka przypięta do lewego słupka - kabel jasno niebieski a przy kompie żółty). Kabel od czujnika temp. też masz wyprowadzony w którejś kostce jak wyżej - nr47a lub samo 47 - jasno niebieski( o ile masz wmontowany w termostat u góry czujnik). Zasilanie obrotka sobie znajdziesz w skrzynce, byle było po kluczyku. Jak obrotek nie zadziała na sygnał z kompa to pozostaje układ z 2 diod i rezystora złożyć i podpiąć do cewki zapłonowej. U mnie działa ten układzik bez problemów już 3 latka, u innych pewnie jeszcze dłużej. Czy przekłamuje to nie wiem bo miałem wersje skalowana do 180km/h. A jak chcesz się w to już bawić to kupuj ten licznik z działu Ogłoszenia z Netu. Wygląd prawie jak GTI i zaręczam że będziesz bardziej zadowolony. Tyle, że obrotek musowo podłączony na układ z diodami.

Re: Licznik:)

: 09 sty pn, 2012 1:50 am
autor: peterp194
Ode mnie lekki mod - czerwone wskazówki:
20111112026.jpg

Re: Licznik:)

: 20 mar wt, 2012 7:32 pm
autor: grzesiek309
Podpowie ktoś jak podłączyć obrotomierz do XU9JAZ? Dziś po pierwszym odpaleniu okazało się, że nie działa :?

Re: Licznik:)

: 21 mar śr, 2012 1:32 pm
autor: peterp194
compt.JPG
Może to pomoże :)
Jak chcesz jakieś szczegóły na temat tego schematu to pisz PW.