Strona 11 z 19
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 9:07 pm
				autor: Lord Devil
				Ok wiec jezeli Munir zaproponowal konkurs i chce dac nagrode - prosze bardzo. Ja nic nie mowie. Po rozstrzygnieciu opowiem co i jak.
Wal na fotach wywazony i azotowany to wal ory z T16. 
Azotowanie jest obrobka cieplno-chemiczna, podczas ktorej warstwe wierzchnia przedmiotow wykonanych na ogol z zelaza i jego stopow wzbogaca sie dyfuzyjnie azotem.
Najwazniejsza z wlasciwosci warstw azotowanych jest ich wysoka twardosc. Warstwe azotowana cechuje takze odpowiednio wysoka odpornosc na zmeczenie, scieranie, korozje, erozję kawitacyjna. W procesie azotowania zazwyczaj zostaje zachowana struktura i wlasnosci rdzenia przedmiotu uzyskane uprzednia obrobka cieplna - ulepszona cieplnie w stosunku do wartosci pierwotnej. Twardosc powierzchni azotowanych moze byc nawet dwukrotnie wieksza w stosunku do wartosci przed obrobka. Zalezy to od rodzaju materialu poddanego temu procesowi, jak i samego procesu, minimalny przyrost okreslany jest w stosunku 1:3. Wywazenie calego ukladu i azotowanie kosztowalo okolo 400 zlotych.
Mam nadzieje, ze nieco wyjasnilem. Resza po konkursie. 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 9:33 pm
				autor: robson
				Myśle że chodzi o jakieś ustrojstwo do zwiększania pojemności silnika 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 9:44 pm
				autor: Lord Devil
				Podpowiem - dobrze kombinujesz 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 9:47 pm
				autor: robson
				Lord zle napisałem chodzi o zwiększenie pojmności 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 9:48 pm
				autor: d_ARC
				munne pisze:Czyli mamy pytanie co to jest stroker.................hmm teraz jaka bedzie glowna nagroda konkursu?
No to jaka będzie? Haha, google twoim przyjacielem - zmieniając skok tłoka zwiększę pojemność, czyli mogę mieć 2.1 Mi16, o ile tłoki nie rozbiją się o splanowaną 1mm głowicę  

 Ciekawe czy przyrost mocy będzie odczuwalny, bo rozumiem, że nie zyskam 20 KM jak 2,1td vs. 1,9td  

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 9:51 pm
				autor: DJPreZes
				Zwiększenie pojemności przez to, że tłoki pokonują dłuższą drogę - w dół i/lub w górę. W BMW to bardzo częsta opcja tuningu. W Peżołach do tej pory na pewno Munne zrobił - 2,1SMi16 ze szpachlą ;] Chociaż nie...on dał wał od Mi16 w S16. No, ale na bank wał od 2,1td też kupował 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 10:04 pm
				autor: Para
				Hehe podoba mi sie to co sie dzieje na forum, takiej interakcji jeszcze nie bylo 

 Widze pare dobrych odpowiedzi, ale mi ciezko by bylo zgadnac ze to stroker po patrzeniu na elementy silnika. Munne sporo podpowiedzial 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 10:08 pm
				autor: Lord Devil
				Moc sie podnosi i ze wzgledu na zwiekszenie pojemnosci - tu nie tak duzo bo jest to mala zmiana i z powodu zwiekszenia stopnia sprezania tez nie o pincet koni, ale zawsze. W silnikach turbo ma to jeszcze wieksze znaczenie, bo zmiana ta za soba ciagnie zwiekszenie ilosci gazow wylotowych co przeklada sie na szybsze nadmuchanie swistaka/mozliwosc zastosowania wiekszego swistaka. Takie polaczenie daje juz BARDZO odczuwalne zwiekszenie mocy. 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 10:11 pm
				autor: Munne
				Prezesie pilnuj sie do jasnej ciasnej cholery!!! Szpachla i moje CTI no wiesz co????????? Szpachli sie pozbylismy w stolyyyyyyycy jedzi:)
DJPreZes pisze:Zwiększenie pojemności przez to, że tłoki pokonują dłuższą drogę - w dół i/lub w górę. W BMW to bardzo częsta opcja tuningu. W Peżołach do tej pory na pewno Munne zrobił - 2,1SMi16 ze szpachlą ;] Chociaż nie...on dał wał od Mi16 w S16. No, ale na bank wał od 2,1td też kupował 

 
 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 10:17 pm
				autor: DJPreZes
				Nie miał co podpowiadać Munir, skoro sam Lord napisał:
Lord Devil pisze: wal korbowy z diesla 2,1, ....., 
;] Trochę przez Munira się w tym roku naczytałem o tym... Potem na innym forum o samej rozbudowie 2,1td. Potem na tematy "niedrogich potworów" które jako tako wejdą do 205 i szok...Ludzie szok co można za niewielka kasę (w stosunku do mocy) wstawić do 205. Z najdziwniejszych rzeczy to 2,5td z XM/605 z turbo od Ducato  

 Z każdym dniem wyczytuje o jeszcze dziwniejszych cudach i tylko mnie zastanawia gdzie to się w tej biednej malutkiej 205 ma zmieścić 
munne pisze:Prezesie pilnuj sie do jasnej ciasnej cholery!!! Szpachla i moje CTI no wiesz co????????? Szpachli sie pozbylismy w stolyyyyyyycy jedzi:)
No szpachla no fun! Znaczy ja szpachli też nie mam...Czyli no rdza no fun! 
  
  
 Cytując Twój opis. "No rost, No glory!!!"
 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 10:21 pm
				autor: robson
				DJPreZes  byłeś lepszy, chyba wygrałeś znaczek,gratuluje !!!!!!! 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 22 gru śr, 2010 10:30 pm
				autor: Lord Devil
				Co do silnika T16. Plan najpierw zakladal otwarcie w celu inspekcji. Po rozlozeniu na czesci pierwsze okazalo sie ze jest w wysmienitym stanie, wiec skoro nie trzeba remontu, to moze tuning? Zaczelo sie, jak zwykle poczatkowo niewinnie, a potem sie rozkrecilem. Rozkrecenie doszlo do strokera na ciut ponad 2,3l i kuty srodek + duzy nowy swistak na twin scrollu. Niestety jak wszyscy wiedza projekt wypadl z ogolnego pojecia czasoprzstrzeni. Chcialem dokonczyc auto jak najszybciej. Wiec tuning odszedl na drugi plan. Obecny plan zakladal poskladanie ory silnika, wlozenie do auta i odpalenie oraz w koncu upragniona jazde. W 100% ory sie nie da, bo glowica ma wieksze zawory, jest obrobiona oraz uklad tlokowo korbowy jest odelzony, wywazony i azotowany. Zostaja jednak stockowe kolektory, uklad paliwowy i turbo. Jak auto przelata sezon 2011 i wszystko uda sie usunac (musza ujawnic sie choroby wieku dziececego). Wtedy motor zostanie wyjety ponownie, stroker 2,3 nowe kolektory i turbo oraz uklad paliwowy. Poki co skupiamy sie na odpaleniu Gryfona - zakladana moc ma oscylowac w granicach zdrowej serii. 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 23 gru czw, 2010 12:35 am
				autor: manieczek
				Lord Devil pisze: zakladana moc ma oscylowac w granicach zdrowej serii. 

 
Chyba żartujesz:) Konkret projekt będzie...ojj konkret 

 Gratki za serce, pracę i kasę włożoną w auto 

 Ale co sprawia większą satysfakcję i radość z wydanego $$$$ niż inwestycja w auto, które 99% społeczeństwa oddałoby na złom- bo niby za stare. Oby tak dalej i powodzonka w pierwszym-oby bezstresowym- odpaleniu 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 23 gru czw, 2010 6:32 pm
				autor: kubas
				stroker fajnie tylko potem się już silnik tak fajnie nie kręci 

 
			 
			
					
				Re: GRIFFE T16
				: 23 gru czw, 2010 6:38 pm
				autor: Lord Devil
				To teraz dla odmainy czas na bude. Jak wiadomo cala zostala rozebrana, odmalowana i poskladana. Przy okazji tego zabiegu, podwozie i profile zamkniete zostaly zakonserwowane a srodek wygluszony. Na zdjeciach rowniez widac nowy mechanizm zmiany biegow - nie ciegna a linkim tak jest w nowszych Puegeotach, zmiana ta wynika z zastosowania innej skrzyni biegow jak stockowa z Griffe.