Strona 12 z 26

Re: 205 Forever GTI

: 09 sty śr, 2013 9:08 am
autor: kubas
Rozwiązanie spoko tylko że niezgodne z przepisami. Zmieniasz układ z X na H. Mi to osobiscie nie przeszkadza ale tak tylko informuję. Po co ci gruby przedni stabilizator? Wiesz że pogorszysz prowadzenie swojej 205?

Re: 205 Forever GTI

: 09 sty śr, 2013 9:52 am
autor: Maro.wow99
Po co ci szersza belka z 309 do budy nie gti? będzie przycierać :Y

Re: 205 Forever GTI

: 09 sty śr, 2013 10:18 am
autor: Haku
Maro.wow99 pisze:Po co ci szersza belka z 309 do budy nie gti? będzie przycierać :Y
To co seryjnie jest wadą felg które mam na aucie, a mianowicie ich et, w tym przypadku powinno być wybawieniem od tego problemu. Na tą chwile mam założone dystanse po 20mm na strone (lub 17mm, tu musze się upewnić) - szersza belka powinna umożliwić mi montaż tych alufelg bez ich zastosowania, a tym samym pozostawic rozstaw kół w podobnej wartosci do tego jaki jest obecnie. Poprawcie mnie jesli sie myle.

Re: 205 Forever GTI

: 09 sty śr, 2013 12:00 pm
autor: Maro.wow99
Tak, ale belka z 309 jest szersza dzięki szerszej rurze i drążkom, a nie wahaczom. Ja jak miałem te felgi co ty, to felga po przykręceniu bez dystansu sparła się o wahacz i temu musiałem stosować dystans, a po przykręceniu na belkę z 309 problem był ten sam, bo wahacze 205 a 309 są te same.

Re: 205 Forever GTI

: 09 sty śr, 2013 12:32 pm
autor: grzesiek309
Maro ma rację. W 309 mam ATSy 7J15 ET18 i odległość felgi od wahacza to około 10mm, a opony ledwie 5mm. Ouragany mają 6,5 cala i ET28, co daje około 6mm pomiędzy felgą a wahaczem :(

Re: 205 Forever GTI

: 10 sty czw, 2013 1:46 am
autor: moralez
kubas pisze:Rozwiązanie spoko tylko że niezgodne z przepisami. Zmieniasz układ z X na H. Mi to osobiscie nie przeszkadza ale tak tylko informuję.
Znaczy ze fabryczne rozwiązanie z 1,6 gti gdzie jedno wyjscie jest zaslepione, a tyl jest zasilany z jednego przez korektor a potem trojnik tez jest nie zgodne ?

Re: 205 Forever GTI

: 10 sty czw, 2013 2:01 am
autor: sekator
tak to jakoś było, że do rallye jak kupowałem nową pompę to zaślepiliśmy jedno wyjście. wyszło szybciej i taniej :mrgreen:

Re: 205 Forever GTI

: 10 sty czw, 2013 7:54 am
autor: stef
moralez pisze:Znaczy ze fabryczne rozwiązanie z 1,6 gti gdzie jedno wyjscie jest zaslepione, a tyl jest zasilany z jednego przez korektor a potem trojnik tez jest nie zgodne ?
Nie, ale jakbyś przerobił na X to byłoby :D bo jest to ingerencja w zmianę układu hamulcowego :D Ot taki paradoks

Re: 205 Forever GTI

: 04 mar pn, 2013 7:50 pm
autor: Haku
Korzystając z kozackiej pogody myjnie odwiedziłem i ja :)
Dobre mycie rękawicą, potem Meguiar's Ultimate Compound a na koniec wosk Collinite 476. Felgi potraktowane Iron-x'em. Stwierdzam ,że kolejna zima w żaden sposób nie zaszkodziła wizerunkowi auta.
iron x.jpg
z pozdrowieniami dla Munira.jpg
Plany jeszcze na ten tydzień to montaż regulowanego korektora siły hamowania (będzie wilwood z wajhą zamiast pokrętła) oraz próbny montaż belki z 309GTI. Jeśli okaże się za szeroka i koła zaczną obcierać, to w aucie wyląduje belka z 205 GTI, która wala się od dawna po garażu.

Z atrakcji na ten miesiąc czekam jeszcze na paczkę od X-tracka z zaciskami brembo z 406 coupe.
W planach na marzec również nowe oponki.

Re: 205 Forever GTI

: 04 mar pn, 2013 8:04 pm
autor: Munne
z pozdrowieniami dla Munira? :?

Auto wyglada przesympatycznie :W

Re: 205 Forever GTI

: 04 mar pn, 2013 8:17 pm
autor: Haku
Munne pisze:z pozdrowieniami dla Munira? :?

Auto wyglada przesympatycznie :W
Pozdrowienia przesyłam aby oczekiwanie do kwietnia na CTI przebiegało w miłej atmosferze :)
Kibicuje temu projektowi :Y

Re: 205 Forever GTI

: 04 mar pn, 2013 8:23 pm
autor: Munne
Ja kibicuje i sledze Twoj projekt i bardzo mi sie podoba to co zrobiles z autem. Jest zrobione z klasa, wszystko jest idealnie ze soba skomponowane!!! Belka z 309 Gti i rzadzisz _O_

Re: 205 Forever GTI

: 04 mar pn, 2013 8:25 pm
autor: krzyska
Gdyby tylko mój Forever był mniej poobijany... 8)7

Re: 205 Forever GTI

: 07 mar czw, 2013 4:18 am
autor: Haku
Maro.wow99 pisze:"Ja jak miałem te felgi co ty, to felga po przykręceniu bez dystansu sparła się o wahacz i temu musiałem stosować dystans, a po przykręceniu na belkę z 309 problem był ten sam, bo wahacze 205 a 309 są te same.
Postanowiłem sprawdzić to o czym pisał Maro... i jestem innego zdania :Y Poniżej link do filmu przedstawiającego ilość miejsca jaka pozostaje po przykręceniu felgi Ouragan 16 cali, ET28, do belki z 309GTI, bez stosowania dystansu.
SNC00969.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=JMy0LSmctDM


Dla świętego spokoju na tył powędrują dystanse po 5mm na stronę.

Z ciekawości mierzyłem szerokość zestawów belka +koła:
1. belka z 1.1 na wąskich bębnach + dwa dystanse po 17mm + 2x Ouragan 16 cali, ET28 z oponą 195/40/16 = 151 cm szerokości.
SNC00982s.jpg
2. belka z 309GTI na tarczach + 2x Ouragan 16 cali, ET 28 z oponą 195/40/16 = 154 cm
SNC00980s.jpg
Z uwagi na mały odstęp między felgą a wahaczem (około 2mm), na belkę z 309 powędrują dystanse po 5mm na stronę, co da nam całkowitą szerokość 155 cm (czyli po 2,0 cm na stronę więcej niż na seryjnej belce z 1.1 z dystansami).

Re: 205 Forever GTI

: 07 mar czw, 2013 4:50 am
autor: Haku
Korzystając z okazji że samochód zawita na chwilę w warsztacie w najbliższych dniach na wymianę belki, postanowiłem dokupić parę gratów.
korektor siły hamowania ODB.jpg
Valvoline VR1 Racing 10w60.jpg
linki hamulca ręcznego 205 1.9 GTI.jpg
wahacze 205 GTI.jpg
filtr powietrza XU9JAZ.jpg
Przy dobrych wiatrach na piątek pug będzie gotowy. Dziś na przymiarkę na przednią oś trafiły jeszcze dystanse 17mm - sądzę że przy takim rozstawie brembo z 406 powinny już się zmieścić. Oprócz tego zawias wrócił na setup letni, czyli w dól o jakieś 50mm od serii. Wygląda miodnie :) Fotki niebawem.