Strona 12 z 26
Re: 205 Forever GTI
: 09 sty śr, 2013 9:08 am
autor: kubas
Rozwiązanie spoko tylko że niezgodne z przepisami. Zmieniasz układ z X na H. Mi to osobiscie nie przeszkadza ale tak tylko informuję. Po co ci gruby przedni stabilizator? Wiesz że pogorszysz prowadzenie swojej 205?
Re: 205 Forever GTI
: 09 sty śr, 2013 9:52 am
autor: Maro.wow99
Po co ci szersza belka z 309 do budy nie gti? będzie przycierać

Re: 205 Forever GTI
: 09 sty śr, 2013 10:18 am
autor: Haku
Maro.wow99 pisze:Po co ci szersza belka z 309 do budy nie gti? będzie przycierać

To co seryjnie jest wadą felg które mam na aucie, a mianowicie ich et, w tym przypadku powinno być wybawieniem od tego problemu. Na tą chwile mam założone dystanse po 20mm na strone (lub 17mm, tu musze się upewnić) - szersza belka powinna umożliwić mi montaż tych alufelg bez ich zastosowania, a tym samym pozostawic rozstaw kół w podobnej wartosci do tego jaki jest obecnie. Poprawcie mnie jesli sie myle.
Re: 205 Forever GTI
: 09 sty śr, 2013 12:00 pm
autor: Maro.wow99
Tak, ale belka z 309 jest szersza dzięki szerszej rurze i drążkom, a nie wahaczom. Ja jak miałem te felgi co ty, to felga po przykręceniu bez dystansu sparła się o wahacz i temu musiałem stosować dystans, a po przykręceniu na belkę z 309 problem był ten sam, bo wahacze 205 a 309 są te same.
Re: 205 Forever GTI
: 09 sty śr, 2013 12:32 pm
autor: grzesiek309
Maro ma rację. W 309 mam ATSy 7J15 ET18 i odległość felgi od wahacza to około 10mm, a opony ledwie 5mm. Ouragany mają 6,5 cala i ET28, co daje około 6mm pomiędzy felgą a wahaczem

Re: 205 Forever GTI
: 10 sty czw, 2013 1:46 am
autor: moralez
kubas pisze:Rozwiązanie spoko tylko że niezgodne z przepisami. Zmieniasz układ z X na H. Mi to osobiscie nie przeszkadza ale tak tylko informuję.
Znaczy ze fabryczne rozwiązanie z 1,6 gti gdzie jedno wyjscie jest zaslepione, a tyl jest zasilany z jednego przez korektor a potem trojnik tez jest nie zgodne ?
Re: 205 Forever GTI
: 10 sty czw, 2013 2:01 am
autor: sekator
tak to jakoś było, że do rallye jak kupowałem nową pompę to zaślepiliśmy jedno wyjście. wyszło szybciej i taniej

Re: 205 Forever GTI
: 10 sty czw, 2013 7:54 am
autor: stef
moralez pisze:Znaczy ze fabryczne rozwiązanie z 1,6 gti gdzie jedno wyjscie jest zaslepione, a tyl jest zasilany z jednego przez korektor a potem trojnik tez jest nie zgodne ?
Nie, ale jakbyś przerobił na X to byłoby

bo jest to ingerencja w zmianę układu hamulcowego

Ot taki paradoks
Re: 205 Forever GTI
: 04 mar pn, 2013 7:50 pm
autor: Haku
Korzystając z kozackiej pogody myjnie odwiedziłem i ja

Dobre mycie rękawicą, potem Meguiar's Ultimate Compound a na koniec wosk Collinite 476. Felgi potraktowane Iron-x'em. Stwierdzam ,że kolejna zima w żaden sposób nie zaszkodziła wizerunkowi auta.
Plany jeszcze na ten tydzień to montaż regulowanego korektora siły hamowania (będzie wilwood z wajhą zamiast pokrętła) oraz próbny montaż belki z 309GTI. Jeśli okaże się za szeroka i koła zaczną obcierać, to w aucie wyląduje belka z 205 GTI, która wala się od dawna po garażu.
Z atrakcji na ten miesiąc czekam jeszcze na paczkę od X-tracka z zaciskami brembo z 406 coupe.
W planach na marzec również nowe oponki.
Re: 205 Forever GTI
: 04 mar pn, 2013 8:04 pm
autor: Munne
z pozdrowieniami dla Munira?
Auto wyglada przesympatycznie

Re: 205 Forever GTI
: 04 mar pn, 2013 8:17 pm
autor: Haku
Munne pisze:z pozdrowieniami dla Munira?
Auto wyglada przesympatycznie

Pozdrowienia przesyłam aby oczekiwanie do kwietnia na CTI przebiegało w miłej atmosferze
Kibicuje temu projektowi

Re: 205 Forever GTI
: 04 mar pn, 2013 8:23 pm
autor: Munne
Ja kibicuje i sledze Twoj projekt i bardzo mi sie podoba to co zrobiles z autem. Jest zrobione z klasa, wszystko jest idealnie ze soba skomponowane!!! Belka z 309 Gti i rzadzisz

Re: 205 Forever GTI
: 04 mar pn, 2013 8:25 pm
autor: krzyska
Gdyby tylko mój Forever był mniej poobijany...

Re: 205 Forever GTI
: 07 mar czw, 2013 4:18 am
autor: Haku
Maro.wow99 pisze:"Ja jak miałem te felgi co ty, to felga po przykręceniu bez dystansu sparła się o wahacz i temu musiałem stosować dystans, a po przykręceniu na belkę z 309 problem był ten sam, bo wahacze 205 a 309 są te same.
Postanowiłem sprawdzić to o czym pisał Maro... i jestem innego zdania

Poniżej link do filmu przedstawiającego ilość miejsca jaka pozostaje po przykręceniu felgi Ouragan 16 cali, ET28, do belki z 309GTI, bez stosowania dystansu.
http://www.youtube.com/watch?v=JMy0LSmctDM
Dla świętego spokoju na tył powędrują dystanse po 5mm na stronę.
Z ciekawości mierzyłem szerokość zestawów belka +koła:
1. belka z 1.1 na wąskich bębnach + dwa dystanse po 17mm + 2x Ouragan 16 cali, ET28 z oponą 195/40/16 = 151 cm szerokości.
2. belka z 309GTI na tarczach + 2x Ouragan 16 cali, ET 28 z oponą 195/40/16 = 154 cm
Z uwagi na mały odstęp między felgą a wahaczem (około 2mm), na belkę z 309 powędrują dystanse po 5mm na stronę, co da nam całkowitą szerokość 155 cm (czyli po 2,0 cm na stronę więcej niż na seryjnej belce z 1.1 z dystansami).
Re: 205 Forever GTI
: 07 mar czw, 2013 4:50 am
autor: Haku
Korzystając z okazji że samochód zawita na chwilę w warsztacie w najbliższych dniach na wymianę belki, postanowiłem dokupić parę gratów.
Przy dobrych wiatrach na piątek pug będzie gotowy. Dziś na przymiarkę na przednią oś trafiły jeszcze dystanse 17mm - sądzę że przy takim rozstawie brembo z 406 powinny już się zmieścić. Oprócz tego zawias wrócił na setup letni, czyli w dól o jakieś 50mm od serii. Wygląda miodnie

Fotki niebawem.