Strona 12 z 13
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 13 wrz sob, 2014 9:43 pm
autor: scaliburgreg
U mnie poprawa osiągów

I wkrótce się przekonam o ile zwiększy się spalanie, bo oczywiście Blos został podkręcony.
I mam jeszcze pytanie do ekspertów - da się w TU3 przerobić chłodzenie na dwa wentylatory? I od jakiego silnika pasują.
edit
A oto i moje własne zdjęcia dolotu:
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 13 wrz sob, 2014 11:06 pm
autor: krzyska
No to moze od razu na cztery blosy

Re: Z XS'a do XS'a :)
: 14 wrz ndz, 2014 10:56 am
autor: mlody333
Od jakiegoś czasu, a dokładniej od udanego swapa, chodzi mi po głowie podobny mod. Powiększenie kanałów w kolektorze ssącym, monowtrysk z Passata 1.8 lub Audi 80 2.0. Zmiana wałka rozrządu na taki ze 106 XSi. Passat 1.8 ma 90 km, Audi 2.0 ma tyle samo, tak, że wydajność paliwa powinna być ok. Monowtrysk od puga 1.4 i VW 1,6 mają taką samą wydajność i dają po 75 km w obydwóch autach. Teoretycznie sama obróbka kolektora i wymiana wtrysku da więcej powietrza i paliwa czyli wzrost mocy, ale o ile, tego nie wiadomo. Gdyby było to 10 km to warto bo koszty moda są naprawdę małe. Wymiana wałka rozrządu też powinna podnieść moc, ale to temat na później. W najbliższym czasie do zmiany będzie kolektor i wtrysk.
Odnośnie wentylatorów to z chyba GTI ma 2 szt. Może podejdą z 405-tki, sterowanie nimi też łatwo zaadaptować z tego modelu.
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 14 wrz ndz, 2014 11:56 am
autor: Martinoo
lepiej wziąć wentylatory z diesla (są te same co w GTI), a i łatwiej je dostać niż dorwać gdzieś na szrocie jakieś GTI
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 18 wrz czw, 2014 7:12 pm
autor: BzyQ
O widać mam braki że dopiero fotki widzę , bardzo mnie cieszy że zainspirowałem

Nie myślcie że to daje oktylion koni mocy , to tylko poprawia przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej

U mnie silnik troszkę inaczej gada ...
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 23 wrz wt, 2014 10:21 am
autor: scaliburgreg
W ostatni weekend auto otrzymało nowe kompletne sprzęgło Valeo, nową osłonę wewnętrznego przegubu na lewej półosi i został wymieniony olej w skrzyni. Pozbyłem się także luzu bocznego na drążku biegów, koniec z mieszaniem zupy

Przyjemniej się teraz nim jedzie, sprzęgło chodzi lekko, a biegów nie trzeba szukać.
Jeszcze tylko zajmę się łożyskami mcphersonów i będzie się prowadził jak nowe auto.

Re: Z XS'a do XS'a :)
: 17 paź pt, 2014 9:24 am
autor: scaliburgreg
Znalazłem w końcu winowajcę stukania z prawej strony. Okazało się, że to amortyzator. W związku z tym do auta wleciały nowe amory Sachs, nowe łożyska i gumy w mcphersonach a także pompa hamulcowa. Efekty są bardzo pozytywne

Nic nie stuka, przód zrobił się trochę sztywniejszy i czuć poprawę w sile hamowania tylnej osi.
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 17 paź pt, 2014 10:57 am
autor: dzikson
Z obróbką kolektora to był bardzo dobry pomysł
Sam bawiłem się tak kiedyś ze swoim TU3M, zebrałem wtedy wszystko, co wystawało poza uszczelkę.
U mnie dodatkowo takiej obróbce poddałem kolektor wydechowy - praca w żeliwie jest nieco trudniejsza, ale też daje pozytywne efekty.
Po wszystkim trzeba tylko zadbać, by nigdzie nie zostały opiłki amelinium...
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 09 sty pt, 2015 8:30 pm
autor: scaliburgreg
Nowy rok zaczął się od niemiłej niespodzianki zakończonej happy endem

Zmieniając kola na zimówki odkryłem, że lewe nadkole jest mocno powycierane przez oponę. Pierwsza myśl najgorsza - kładzie się belka. Nie chcąc czekać, aż stanie się katastrofa znalazłem warsztat w okolicy, który podjął się naprawy i umówiłem na wizytę. Gdy rano zostawiłem wóz już w południe był telefon, że auto jest do odbioru.

Chłopy przytomnie przed zdjęciem belki sprawdzili laserowo geometrię. Okazało się, że to nadkole wypchnęło się jakimś cudem tak, że opona zaczęła obcierać, a beleczka jest w świetnym stanie i nie ma żadnych luzów.

Ulga niesamowita, bo przez tydzień od zauważenia problemu biłem się z myślami o stratach finansowych, a skończyło się na kilku % kosztów o których nie mogłem przestać myśleć
Zaczynam także przygotowania do kolejnego sezonu letniego. W drodze są 2 nowiutkie Parady, a felgi ponownie przemaluję. Tym razem na kolor, który będzie rzucał się w oczy z daleka

Re: Z XS'a do XS'a :)
: 10 mar wt, 2015 4:29 pm
autor: scaliburgreg
XS rozpoczął sezon letni 2015

W styczniu wymieniłem reduktor AT07 ze 100HP na wersję Super obsługującą maksymalnie 200 koni mechanicznych. Ten słabszy miałem rozkręcony na maxa i w średnim zakresie obrotów auto jechało bardzo fajnie, ale miało kłopot z obrotami jałowymi a gdy wskazówka obrotomierza mijała na tarczy 5 tyś. wyraźnie słabło. Teraz mimo niewielkiego rozkręcenia reduktora silnik trzyma obroty jałowe i jedzie do samej góry. Praktycznie nie ma już różnicy w osiągach na Pb i na Lpg.
Wczoraj jak po każdej zimie nasmarowałem prowadnice zacisków hamulcowych oraz założyłem eSeLe z dwoma nowiutkimi Paradami, które trafiły na przód. A dwie opony po jednym sezonie ten spędzą na tylnej osi.
foty tuż po myjce bezdotykowej.
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 10 mar wt, 2015 4:40 pm
autor: simon3
Wszystko fajnie… tylko tech hak :/
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 10 mar wt, 2015 4:42 pm
autor: scaliburgreg
to broń defensywna na babcie w Tico

Re: Z XS'a do XS'a :)
: 11 mar śr, 2015 1:14 am
autor: Martinoo
a jak wjedzie ci w dupe babcia w tico to zroluje ci podłoge a z zewnątrz bedzie widać tylko pekniety zderzak. Też tak kiedys myslałem jak Ty
Re: Z XS'a do XS'a :)
: 19 kwie ndz, 2015 12:49 pm
autor: scaliburgreg
Mój Peugeot przywitał się z Jamexami -40. A także umówiony jest na trójkąt z gąbką i wiadrem

Re: Z XS'a do XS'a :)
: 19 kwie ndz, 2015 12:57 pm
autor: RafGentry
Lepiej mu! Bier wiadro, gąbkę i szykuj jakąś sesję porządną. Internety lubią tego XS-a na złotej feldze. Trzeba go pokazać od dobrej strony
