Strona 13 z 39
Re: Jaka to fura?
: 01 cze śr, 2011 12:55 pm
autor: RafGentry
No przecież to auto produkowali normalnie. To nie prototyp żaden...
Re: Jaka to fura?
: 01 cze śr, 2011 1:04 pm
autor: PrezesBednarz
Jehle Super Saphier
google mi pomogło bo kojarzyłem tylko lichtensztajnskie

pochodzenie auta
a nazwy nie pamiętałem
troche info z googla:
"Jehle Saphier rzeczywiscie powstal w 1982 roku na podwoziu VW Garbusa jednakże poczatkowo mial silnik o mocy 54 KM (prototyp) a wersja produkcyjna silnik o mocy 75 KM. Gdyby rzeczywiscie auto bazujace na podwoziu Garbusa mialo moc 1000 KM to śmiem twierdzic ze rozpadlo by sie juz na starcie. Po wersji z 1982 roku w 1984 powstala wersja JEHLE HIGHSPEED - niestety nie bazowala juz na podwoziu Garbusa Uśmiech. Podwozie, podobnie jak cale auto (oprocz silnika i opon) zostalo w calosci wykonane przez Xavera Jehle w jego warsztacie w Liechtensteinie. Auto otrzymalo opcje silnika VW Golfa GTI z moca 150-200 KM oraz szersze ogumienie. Kilka lat pozniej, okolo 1988 roku Xaver Jehle po raz kolejny doloczyl do swej oferty mocniejsza wersje Saphiera - JEHLE SAPHIER GALAXY. Tym razem auto bylo gruntownie zmodyfikowane - poczawszy od podwozia wykonanego ze stopów metali letkich (lekkich Uśmiech) skonczywszy na specjalnej ramie rurowej do osadzenia nadwozia, duzo szerszym ogumieniu i innych dodatkach. Oferowaną jednostką napędową byl stuningowany silnik Forda o pojemnosci 5,6 litra i mocy 350-500 KM.
Co do JEHLE SUPER SAPHIERA - jego jednostka napedowa byl silnik od Jehle Artemisa o pojemnosci 6,6 litra , z dwoma Turbosprezarkami, V12 , po 5 zaworow na cylinder i mocy 500-1000 KM z mozliwoscia regulacji ze srodka pojazdu za pomoca elektronicznego zmniejszania lub zwiekszania cisnienia doladowania. Silnik w calosci (oprocz tlokow ktore pochodzily z niemieckiej firmy MAHLE) zostal wykonany przez Xavera Jehle W Liechtensteinie."
Co to za fura?
Re: Jaka to fura?
: 01 cze śr, 2011 1:24 pm
autor: RafGentry
Citroën SM Chapron Opera
Piękne było też coupe...
Re: Jaka to fura?
: 01 cze śr, 2011 1:26 pm
autor: PrezesBednarz
Dawaj rafi dalej.
Doklejam piękny tył esema:

Re: Jaka to fura?
: 01 cze śr, 2011 2:03 pm
autor: RafGentry
To moja zagadka. Dość łatwa, choć auto nie było hitem sprzedaży... Na swoje czasy było jednak niezwykle nowatorskie. Może aż za bardzo...
Re: Jaka to fura?
: 01 cze śr, 2011 2:21 pm
autor: grzesiek309
Moja ulubiona włoska marka czyli Alfa Romeo, dokładnie 90

Re: Jaka to fura?
: 02 cze czw, 2011 8:24 am
autor: andi_kamachi
AIXAM LIGIER?
Re: Jaka to fura?
: 02 cze czw, 2011 10:02 am
autor: grzesiek309
Aixam i Ligier to dwie różne marki. Proszę więc o sprecyzowanie

Re: Jaka to fura?
: 02 cze czw, 2011 10:05 am
autor: andi_kamachi
Aixam?

Re: Jaka to fura?
: 02 cze czw, 2011 10:25 am
autor: grzesiek309
No niech będzie

Widać trudna zagadka była

Re: Jaka to fura?
: 02 cze czw, 2011 10:28 am
autor: Para
Można coś więcej o tym mini samochodzie ? Wygląda jak wózek na zakupy

Re: Jaka to fura?
: 02 cze czw, 2011 10:31 am
autor: grzesiek309
To jeden z francuskich mikrosamochodów. Silnik 400 diesel

Co ciekawe w Polsce można je rejestrować na motorowery

Re: Jaka to fura?
: 02 cze czw, 2011 10:40 am
autor: andi_kamachi
Łatwe to nie było..
Mam nadzieję, że też sprawię kłopot..

Re: Jaka to fura?
: 02 cze czw, 2011 11:04 am
autor: afro
zaz 965 po tuningu
wrzucam skrawek zdjecia,was ist das?
edit/ zmiana obrazka
Re: Jaka to fura?
: 02 cze czw, 2011 11:25 am
autor: Para
Ale daj chociaż większe zdjęcie tego skrawka
