Strona 13 z 24
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 01 cze pn, 2015 6:04 am
autor: 2mouse
Kolejny 205 użytkowany z sensem...

Oby tak dalej....

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 03 cze śr, 2015 12:33 am
autor: pilot-84
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 03 cze śr, 2015 8:54 am
autor: RafGentry
Kontynuujesz dzieło Orfiego. CTI wygląda znakomicie

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 03 cze śr, 2015 2:49 pm
autor: Orfister
Idzie Mu zdecydowanie lepiej niż mi...a to cieszy...choć jak oglądam te zdjęcia to mi się łezka w oku kręci...
Ale najważniejsze ze to auto jest tam, gdzie być powinno..czyli na drogach...że nim jeździsz, używasz...bo nie ma nic gorszego od super stojącego samotnie w garażu samochodu...
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 05 cze pt, 2015 12:07 pm
autor: pilot-84
Dzięki

Staram się jak mogę.
W tym tygodniu codziennie dojeżdżam nim do pracy - wykorzystuję brak ruchu i małe korki w centrum Łodzi.
Dzisiaj CTI sprawdziłem na hamowni - uzyskany wynik to prawie 155KM. Orfister, ukłony w Twoją stronę

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 09 cze wt, 2015 10:42 pm
autor: pilot-84
Wjechałem dzisiaj na kanał żeby zmierzyć śrubę spustową oleju. Jest na niestandardowy klucz - w kształcie kwadratu o boku 8 albo 9 mm.
Zaniepokoiła mnie jednak inna rzecz: półośki są zarzygane olejem (z jednej i drugiej strony skrzyni biegów). Na parkingu nie ma plamy oleju, ale chyba uszczelnienie do zrobienia jest z obu stron. Co tam będzie do wymiany?
Druga rzecz - na ośce "luzem" latał taki oto pierścień:

Od czego on tam się znalazł? Czy od skrzyni, czy od drugiej strony? Pasował mi do tego miejsca:

I tam go wsunąłem, ale pewny nie jestem. Czy ten pierścień powinien być jakoś umocowany?
Skrzynia BE4 z 306 1.8 16V.
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 09 cze wt, 2015 10:46 pm
autor: woocash
stary simering?
a śruba spustowa - pożycz klamkę z drzwi i po sprawie.
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 09 cze wt, 2015 10:51 pm
autor: pilot-84
Jeżeli to simmering (metalowy?), to z której strony?
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 09 cze wt, 2015 10:56 pm
autor: grzesiek309
Pierścień wsunąłeś we właściwe miejsce. Dziwne, że tak sobie latał, bo powinien ciasno siedzieć przy łożysku.
Klucz możesz kupić gotowy np bety, albo oszlifować przejściówkę 1/2 na 3/8 cala. Kwadrat 3/8 trzeba z dwóch stron nieco zeszlifować i wychodzi idealny klucz

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 09 cze wt, 2015 11:04 pm
autor: pilot-84
Właśnie latał luzem. No nic zobaczę, czy znowu będzie wypadał.
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 10 cze śr, 2015 11:59 pm
autor: pilot-84
Dzisiaj został wymieniony olej w CTI. Olej Total Quartz Racing 10W50, nowy filtr Purflux. Stan licznika przy wymianie: 209490.
Dodatkowo zostały poczynione poprawki w mocowaniu rury tłumika końcowego, zaraz za środkowym. W ostatnich 2 tygodniach spadła mi rura 3 razy. Obejma, która była mimo maksymalnego dokręcenia nie ściskała rury. Dlatego została delikatnie zeszlifowana, a rura nacięta i teraz wszystko trzyma się jak należy. Aczkolwiek przedobrzyłem z cięciem bo mam wrażenie że tłumik jest głośniejszy

No nic, chciałbym jeszcze w wakacje wstawić normalny wydech, więc jakoś przeżyję

Na koniec - tylna belka została nasmarowana świeżym smarem - system zaawansowanych kalamitek

Belkę także do końca wakacji chciałbym zregenerować.
Z racji tego, że przy wlewaniu oleju delikatnie pochlapał się silnik, zdecydowałem się na szybkie mycie silnika. Oto efekty:
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 15 cze pn, 2015 8:08 am
autor: Orfister
To, ze pociekło z półosi przy skrzyni to dowód na to, że obecnie produkowane siemringi są słabej jakości. Ten pierścień powinien być przy podporze półosi...nie kojarzę, czy on u mnie był na właściwym miejscu czy nie...ale nie jest to jakaś istotna strategiczna część. Nie przejmowałbym się nim zbytnio. Nabij go na półoś w okolicy podpory i tyle.
Dobrze, ze zmieniłeś olejek na Totala...moje próby praktyczne wykazały że ten silnik lubi taką lepkość i ten olej. Total ma dodatki które wyciszają prace nie nowych już popychaczy hydraulicznych.
Ciesze sie, że pojechałeś na hamownię. Przyznam, ze teraz już wiem, czemu on tak lubi wysokie obroty...wystarczy spojrzeć na charakterystykę...
Ale osobiście uważam, że powinien być mocniejszy.
Ja tego nie zrobiłem, ale w planie było strojenie na hamowni.. i uważam, ze warto by było to zrobić.
Jeśli zdecydujesz się, daj znać...

Umówię Cię z Krzyśkiem, on Ci to wystroi za przysłowiową czapkę gruszek

Poklep CTI po masce od mnie

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 03 lip pt, 2015 10:49 pm
autor: pilot-84
CTI poza miastem:
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 04 lip sob, 2015 11:07 pm
autor: pilot-84
Przed chwilą wydech został doraźnie uszczelniony pastą do wydechów firmy Berner. Znowu jest względna cisza.
Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 04 lip sob, 2015 11:08 pm
autor: Martinoo
wygląda przezacnie.
16 sierpnia jestem w łodzi, może spocik?