Strona 14 z 24

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 04 lip sob, 2015 11:10 pm
autor: pilot-84
Bardzo chętnie, w tygodniu nie powinno być problemu. W jakich godzinach bedziesz i w jakich okolicach?

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 04 lip sob, 2015 11:15 pm
autor: Martinoo
bede przejazdem w drodze na południe polski, u babci mojej dziewczyny zrobimy sobie przerwe przy ulicy Łowickiej

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 03 sie pn, 2015 5:00 pm
autor: pilot-84
W wątku cisza od miesiąca, ale coś się dzieje. CTI u Michała w 205garage. Dostanie nowy wydech końcowy, regenerację belki i parę mniejszych pierdół. Szczegóły niebawem.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 04 sie wt, 2015 3:26 pm
autor: Grzechu_1990
pilot-84 pisze:CTI u Michała w 205garage.
Miałem okazję pooglądać, wygląda całkiem przyzwoicie ;)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 14 sie pt, 2015 4:48 pm
autor: pilot-84
Martinoo pisze:bede przejazdem w drodze na południe polski, u babci mojej dziewczyny zrobimy sobie przerwe przy ulicy Łowickiej
Martinoo, z oglądania CTI chyba nici. Nadal stoi w 205garage, Michał wciąż nie dzwoni że gotowe do odbioru :(

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 18 sie wt, 2015 4:04 pm
autor: pilot-84
Prace powoli dobiegają końca, wreszcie jest nowy tłumik końcowy. Co Wy na to?
Stary:
Obrazek
Nowy:
Obrazek

Chcieliśmy zachować dużą średnicę rury (55 bodajże) i jednocześnie wyciszyć trochę auto.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 18 sie wt, 2015 5:58 pm
autor: simon3
Jak dla mnie bomba! Ten stary podwójny to istny "wieśtjuning" ;)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 19 sie śr, 2015 6:10 pm
autor: MaciekD
Nowy lepszy. :)

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 25 sie wt, 2015 9:56 pm
autor: Orfister
Oczywiście, że lepszy, choć pierwszemu daleko do wieśtuningu ;-)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 25 sie wt, 2015 10:39 pm
autor: MaciekD
słyszałem że ten nowy to niezła rzeźba była :P

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 26 sie śr, 2015 10:03 pm
autor: Orfister
A co właściciel na to ?

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 27 sie czw, 2015 12:50 am
autor: pilot-84
Już odpowiadam :)

Więc tak, z tłumikiem trochę zabawy było wg relacji Michała. Chcieliśmy dobrać coś co nie będzie dławiło silnika, coś co będzie miało rurę 55, będzie cichsze i mniejsze, tak żeby nie wystawać jak poprzedni tłumik.
Wybór padł na tłumik do Alfy 156 2.5 V6. Oczywiście trzeba go było do niego dorobić nową rurę i mocowania i z tym Michał się trochę męczył.

Jak wygląda - fotki mój post wyżej. Od spodu:
20150825_082515.jpg
20150825_082500.jpg
Jak jest teraz?
Przy normalnej jeździe, tak ok 2,5-3k obrotów jest naprawdę cicho. Przy prędkości 90-100km/h praktycznie nie słychać silnika, tylko szum powietrza.
Jak daję ostro gazu - jest głośno, ale przyjemnie głośno. Auto nabrało zupełnie innego brzmienia. Nagram kiedyś dźwięk wydechu, jest naprawdę spoko :)
Jak z mocą? Na początku wydawało mi się, że trochę toporniej CTI jedzie, ale dzisiaj zrobiłem mały test i chyba jest lepiej. Przy ok 6k obrotów osiągam 100km/h na dwójce. Wcześniej przy 90 wrzucałem trójkę. Test muszę jeszcze powtórzyć bo jechałem w nocy i bardziej uważałem na drogę niż na obrotomierz i licznik.

Teraz wady:
Nie wiem, czy to właściwość samej konstrukcji, czy też jakieś rozszczelnione, ale w zakresie 1,3-1,5k obrotów układ wpada w dosyć głośny rezonans. Szczególnie jest to dokuczliwe jak stoję na światłach i obroty są podniesione, wtedy jest głośno. Też spróbuję to nagrać.
Druga wada jest taka, że po zamontowaniu wydechu, nieco przesunęła się w lewo strumienica (chyba, albo to co po niej zostało) i przy wrzucaniu dwójki wali w nią wodzik (?). Trzeba mega precyzyjnie wrzucać dwójkę, żeby nie zawadzić. Pomysł jest żeby lekko wgnieść strumienicę w tym miejscu i będzie po problemie.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 04 wrz pt, 2015 9:26 am
autor: pilot-84
Pod koniec sierpnia, po miesięcznym pobycie CTI w 205garage auto odebrałem po następujących pracach:

- pełna regeneracja belki (Stukanie z lewej strony to był luz na łożyskach w rurze. Prawa strona bardzo słabo wyglądała, na czopie były już wżery, smar zlikwidował tylko piszczenie, ale łożyska się rozpadły - to info od Michała). Rury też nie dało się uratować.
- nowe łączniki stabilizatora
- nowe śruby sworzni
- nowy uszczelniacz półosi
- nowe łożysko podpory półosi i pierścień zabezpieczający (na szczęście nie było tam żadnych przeróbek i wszedł oryginał)
- wymiana oleju przekładniowwego
- nowy wydech o którym mowa w poście powyżej

Przy okazji demontażu belki, tył został obniżony. Wg mnie jest trochę za nisko, jestem umówiony z Michałem że przy najbliższej okazji gdy będę w Warszawie to go podniesiemy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do niemałych wydatków doszła jeszcze potrzeba wymiany opon, ponieważ na jednej zrobiło się jajo:
Obrazek
Kupiłem Vredesteiny Sportrac 5 w rozmiarze 195/50R15. Na razie założone tylko na przód.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 16 wrz śr, 2015 11:41 am
autor: pilot-84
Kolejne pokolenie rozpoczyna przygodę z CTI :)


Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 17 wrz czw, 2015 7:02 pm
autor: MaciekD
ZAPAŁ JEST :)