Strona 14 z 15

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 24 maja wt, 2016 12:26 pm
autor: woocash
Jest letnie obuwie...

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 24 maja wt, 2016 1:12 pm
autor: nowak68
Ładnie sobie w cieniu odpoczywa, jak na lwa przystało 8)

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 24 maja wt, 2016 8:02 pm
autor: woocash
Zawsze stawiam w bezpiecznym miejscu ;)

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 28 maja sob, 2016 1:00 pm
autor: szasz
Że na powierzchni??? :D :lol: 8)

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 28 maja sob, 2016 8:23 pm
autor: woocash
Albo w garażu podziemnym na poziomie 1000 ;)

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 11 cze sob, 2016 7:02 pm
autor: woocash
Pudła nie ma, ale w ogonie też nie byliśmy :)
W każdym razie trzeba popularyzować temat 205.

I pozdrawiam Grzegorza od gti :)

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 19 cze ndz, 2016 10:35 pm
autor: woocash
Następny rajd, jest coraz lepiej :)

Dzisiaj poprawialem zbieżność po specu...


głośno myślę...

rozstaw kół to z przodu 1350 z tyłu 1300 mm.

50 mm to 5 cm, podzielone przez połowę daje 2.5 cm mniej w rozstawie tylnego koła względem osi przedniego.

jeśli zbieżność ma wynosić 3.5 mm /dużo to w sumie, ale tak mówi moja książka, inne podają od 1.5-3.5mm/ to oznacza, że na tabliczce z tyłu punkt ma być przesunięty o 2.5cm+2.07cm(to jest te 3.5 mm na długości rozstawu osi - 2420mm) czyli razem o jakieś 4.5 cm.

na razie mam ustawione 3.5 cm różnicy - zobaczę jak to będzie śmigać... ważne że kierownica jest prosto idealnie, nic nie ściąga, ale muszę wymienić łożyska i poduchy amorów, więc będzie zabawa od nowa...

PS - sprezyny mam na 99.9% ory, mierzyłem średnicę - jest książkowe 11.3mm, mam też w garażu sprezyny z XS 1987 - tam jest ponad 12 mm

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 20 cze pn, 2016 7:23 am
autor: 2mouse
Czy mam dobre wrażenie, że nie jest to sprzęt dedykowany do ustawiania zbieżności?.... :P Skąd wiesz, jakie masz różnice długości śrub, bo na nich opierasz podstawkę? Sprawdzałeś w różnych ustawieniach koła?
Wg Etzolda to 3mm +/- 1mm mierzone na obręczy z przodu. Twoje ustawienie to 0.49 stopnia. Osobiście zmniejszył bym zbieżność do minimum fabrycznego, bo możesz się dać zaskoczyć na śliskim....

Pchełka jest teraz ustawiona na 1 stopień i nie da się nią jeździć po winklach na mokrym. Ale po suchym zamiata dupką jak trzeba... :) Na mokre trzeba ustawiać fabrycznie, czyli na 12 minut. I to jest też minimum dla nie GTI wg moich źródeł. :)

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 20 cze pn, 2016 7:53 am
autor: woocash
Ostatecznie zmieniłem punkt oparcia na listewkę opierajaca się na krawędziach felgi, obracałem koła :)

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 20 cze pn, 2016 7:57 am
autor: 2mouse
woocash pisze:Ostatecznie zmieniłem punkt oparcia na listewkę opierajaca się na krawędziach felgi, obracałem koła :)
Lepiej... :) Pozostaje pytanie, na ile prosta jest belka... 8)7

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 20 cze pn, 2016 8:57 am
autor: woocash
na ile prosta jest belka... 8)7


dzisiaj kupię coś "raczej na pewno prostego"

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 20 cze pn, 2016 10:41 am
autor: grzesiek309
Sam tak ustawiłem zbieżność i niestety nie jest to 100% poprawna metoda. Znalazłem inną, skuteczniejszą. Pozniej wrzucę zdjecie obrazujące ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 20 cze pn, 2016 10:48 am
autor: Alimantado
grzesiek309 pisze:Sam tak ustawiłem zbieżność i niestety nie jest to 100% poprawna metoda. Znalazłem inną, skuteczniejszą. Pozniej wrzucę zdjecie obrazujące ;)
Czekamy z niecierpliwością.

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 20 cze pn, 2016 1:37 pm
autor: woocash
Zbieżność ustawiłem w zeszły czwartek u speca za 70 pln... Ale słaby był efekt, dlatego kombinuję.

Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)

: 20 cze pn, 2016 3:40 pm
autor: grzesiek309
Kiedyś też u takiego ustawiałem, że później lepiej poziomica laserową ogarnąłem :wink:
Niestety przy nawet lekko krzywej belce takie ustawianie, gdzie odnośnikiem jest tylne koło jest o kant d**y potłuc :(
Patent, który ostatnio znalazłem i mam zamiar stosować to pomiar koło lewe-prawe, więc eliminujemy ewentualny błąd wynikający z krzywizny belki :wink:

Patenty na takie ustawianie są różne poniżej kilka przykładów:
http://speed.academy/diy-wheel-alignmen ... explained/ (ostatnie 3 zdjęcia na pierwszej stronie)
http://ls1tech.com/forums/suspension-br ... nment.html
http://www.gnttype.org/techarea/suspens ... nment.html