Strona 16 z 20

Re: Wi205 (bączek)

: 05 lis pn, 2012 12:30 pm
autor: Wi205
Up,

Wspomaganie ogarnięte :). 6h pracy i działa elegancko. Alternator poszedł za silnik, wiązkę od alternatora wycofałem za silnik i puściłem kabel od czujnika ciśnienia oleju drugą stroną silnika nad skrzynią. Praktycznie wszystko pasuje p&p. Stary altek poszedł na emeryturę, zdjąłem jego mocowania a w ich miejsce zamontowałem mocowania od pompy wspomagania. Tu również wszystko p&p. Stare koło pasowe od betoniarki :D poszło do pudełka obok starego alternatora , a w jego miejsce trafiły ładne dwa kółka pasowe na paski wieloklinowe. Tu również nie było problemów p&p.

Problem natomiast był tylko jeden z napinaczem paska od pompy wspomagania. Są dwie możliwości, albo napinacz który dostałem był przez kogoś jakoś powyginany (choć wątpię bo to kawał konkretnej stali) lub blok w silniku od 207 jednak w tym miejscu pod napinacz uległ drobnej zmianie. Polegało to na tym ,że za chiny nie można było ustawić rolki napinacza w linii z kołem pasowym i pompą, wyglądało to tak jak by jego kształty był przystosowany do innej konstrukcji uchwytów pompy wspomagania. Generalnie w efekcie finalnym do reki trafiła gumówka i już po krótkiej chwili napinacz z wielkim entuzjazmem zaczął pasować jak ulał :D.

W spadku po dziadku dostałem również paski wielorowkowe , pk4 i pk5 bodajże , które pamiętają pewnie jeszcze jak Talbot był odrębną firmą i po założeniu ich na koła pasowe, ten od pompy wspomagania był tak spękany, że po nawinięciu na napinacz robił się kwadratowy :D:D

Będą zdjęcia, ale trochę później.
Pozdrawiam.

Re: Wi205 (bączek)

: 06 lis wt, 2012 5:47 pm
autor: Wi205
Mam do Was pytanie.

Jakiej długości paski wieloklinowe sa stosowane w przypadku alternatora za silnikiem i pompy wspomagania z przodu w TU ?.

Jeden to na pewno 5pk drugi 4pk ale nie znam dlugosci jednego i drugiego.

Według service box powinien być do wspomagania 5pk881, a do alternatora 4pk855 jednak chcial bym mieć pewność?? ktoś wie, może potwierdzić te dane ??

Re: Wi205 (bączek)

: 07 lis śr, 2012 9:11 am
autor: Wi205
Widzę ,że ja nie ma obrazków to nie ma odpowiedzi :D:D.

Re: Wi205 (bączek)

: 07 lis śr, 2012 9:24 am
autor: Orfister
Myślę że bardziej autorytatywnego źródła niż Serviceox nie ma, po drugie nikt z posiadaczy 205 nie ma takie układu jak u Ciebie, musiałbyś pytać na forach nowszych Peugeootów bądź pogmerać na forum Cytrynki.

Re: Wi205 (bączek)

: 07 lis śr, 2012 11:47 pm
autor: Wi205
Orfister pisze:Myślę że bardziej autorytatywnego źródła niż Serviceox nie ma, po drugie nikt z posiadaczy 205 nie ma takie układu jak u Ciebie, musiałbyś pytać na forach nowszych Peugeootów bądź pogmerać na forum Cytrynki.
Generalnie ten układ jest standardowy dla większości modeli Puga i cytryny z TU. Były wersje gdzie altek i pompa były jedno pod drugim, ale to już nowsze konstrukcje. Ja zmontowałem całość po trochu z ZXa trochę z 306 i z 309 :). Jednak to te same graty.

Re: Wi205 (bączek)

: 31 gru pn, 2012 10:02 pm
autor: Wi205
Witam po przerwie.

mam pilne i ważne pytanie do Was.
Zmieniłem zaciski przednia na Girlinki z GTI 1.9. Aktualne elastyczne przewody hamulcowe sa za długie i mam problem z ich umocowaniem. Obcierają o koła!!!.

Jakie powinny być przewody elastyczne dla tych zacisków, chodzi mi o długość i ewentualne różnice między lewą a prawą stroną, oraz co ewentualnie muszę przerobić aby je zamocować.

Dzięki z góry i czekam na info.

Re: Wi205 (bączek)

: 31 gru pn, 2012 10:32 pm
autor: jozek
Twoim problemem jest brak przelotki na przewód hamulcowy na amortyzatorze. Porównaj zdjęcia amortyzatorów od GTI gdzie taka przelotka występuje i od zwykłych wersji.
http://allegro.pl/amortyzator-przod-peu ... 16427.html
http://allegro.pl/a20-633828-amortyzato ... 79500.html
Oczywiscie da się to obejść.

Re: Wi205 (bączek)

: 01 sty wt, 2013 3:36 pm
autor: Wi205
jozek pisze:Twoim problemem jest brak przelotki na przewód hamulcowy na amortyzatorze. Porównaj zdjęcia amortyzatorów od GTI gdzie taka przelotka występuje i od zwykłych wersji.
http://allegro.pl/amortyzator-przod-peu ... 16427.html
http://allegro.pl/a20-633828-amortyzato ... 79500.html
Oczywiscie da się to obejść.
Amortyzatory chcę i tak wymienić. Zatem czy amortyzatory do GTI można założyć zamiennie do zwykłej wersji ? . Czy elastyczne przewody z przodu są takie same dla GTI jak dla zwykłej wersji ? czy jest różnica między stroną lewą a prawą w przewodach?.

Re: Wi205 (bączek)

: 01 sty wt, 2013 3:49 pm
autor: BzyQ
Amory GTI można założyć do zwyklaka, przewody elastyczne różnią się długością .

Re: Wi205 (bączek)

: 01 sty wt, 2013 5:19 pm
autor: Wi205
BzyQ pisze:Amory GTI można założyć do zwyklaka, przewody elastyczne różnią się długością .
i tu jest pytanie, jakiej długości sa dla zwyklaka a jakiej dla GTI. Na allegro nie moge znaleźć nić do GTI poza Goodridge za ponad 400zł.

W katalogach raz widzę 328mm raz 355mm i znowu 405mm???. Do zwyklaka są chyba 371mm i takie pewnie mam.

CO mam kupić panowie ? aby dostosowac przewody u siebie.

Re: Wi205 (bączek)

: 02 sty śr, 2013 6:09 pm
autor: Wi205
Naprawdę nikt nie wie ?

Re: Wi205 (bączek)

: 02 sty śr, 2013 6:13 pm
autor: grzesiek309
Na allegro nie ma sensu szukać. Do GTI powinny być ok 400mm. Do 309 kupiłem przewody z UNO, są chyba 5mm dłuższe a poza tym identyczne :)

Re: Wi205 (bączek)

: 02 sty śr, 2013 6:20 pm
autor: pawel
405mm z gumą po środku.

Aby je założyć należy przerobić z poziomego na pionowy uchwyt przytwierdzony do karoserii

Re: Wi205 (bączek)

: 02 sty śr, 2013 8:17 pm
autor: Wi205
Bardzo Wam dziękuję za pomoc.

Re: Wi205 (bączek)

: 21 lut czw, 2013 1:41 pm
autor: Wi205
Witam Panowie.

Mam pytanie do tych co na pewno wiedzą.
Chodzi mi o sposób dokręcenia stabilizatora do wahacza w zwykłym zawieszeniu 205. Tam gdzie stabilizator jest przewleczony przez silent block w wahaczu. Czy nakrętkę stabilizatora dokręcamy jak obydwa koła są w górze czy jak auto stoi na ziemi ?? . Czy może jest jeszcze jakiś inny patent. Ostatnio niestety zerwałem gwint po jednej ze stron i nabrałem wątpliwości czy dobrze to robię.

Proszę o poradę w tej sprawie. Dzięki z góry i pozdrawiam.