Strona 16 z 24

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 13 paź wt, 2015 7:15 am
autor: krzyska
Orfi pisal w swoim temacie z jakiego auta jest ta chlodniczka. Chyba Partner w dizlu?

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 13 paź wt, 2015 7:40 am
autor: pilot-84
Tak, pisał. Nawet pisał że kupił nową chlodniczkę która była jeszcze mniejsza, od Berlingo. Ta którą wczoraj oglądałem też była od Berlingo.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 15 paź czw, 2015 11:28 am
autor: Orfister
Czytam czytam....i podpowiadam...cienkie chłodniczki oleju były montowane w dieslach ale nie doładowanych..czyli wszelakich DW...w jakimś XUD też widziałem chyba...
Trzeba mocno uważać na płyn chłodniczy w tych silnikach..aczkolwiek w tym konkretnym egzemplarzu jest bardzo mocna uszczelka pod głowicą ( wzmacniana miedzianą blaszką ) więc nie bój się o przegrzanie.
Ciesze się, że autko śmiga...oby tak dalej

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 17 paź sob, 2015 4:42 pm
autor: pilot-84
Orfister pisze:Czytam czytam....i podpowiadam...cienkie chłodniczki oleju były montowane w dieslach ale nie doładowanych..czyli wszelakich DW...w jakimś XUD też widziałem chyba...
Gdybym kupił jeszcze mniejszą chłodniczkę, to rozumiem że do wymiany także ta śruba, która trzma wymiennik? Czyli na rysunku ten łącznik (nr 3)? Będę w takim razie szukał takiej.
MaciekD pisze: jaki wynik próby ??
Prawdopodobnie byłem 3 (na około 70 aut).
1. Porsche 944: 40,20sek
2. Fiat 500 Abarth: 40,80sek
Mój czas 41,07sek

Niestety kartka z wynikami zaginęła, organizator powiedział że tylko 2 auta miały poniżej 41 sekund.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 18 paź ndz, 2015 10:28 pm
autor: Orfister
Tak, dokładnie, ta śruba również.
Nie mogli się pogodzić, ze jakiś peżot i to ze szmatą na dachu objechał bardziej prestiżowe auta...i się wzięła i karteczka zginęłą ;-)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 15 lis ndz, 2015 10:06 pm
autor: pilot-84
CTI ostatnio mało używane. Czeka, aż wykonamy diagnostykę ostatnich problemów (dla niezaznajomionych - odsyłam do wątku: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=25&t=29858).
W międzyczasie parę rundek po mieście i parę fotek. Oto jedna z nich:
public_11048851.jpg
Na przyszły rok, na sierpień CTI jest zamówione jako auto do ślubu :D

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 22 lis ndz, 2015 11:54 pm
autor: pilot-84
No i sezon uważam za zakończony:
20151122_135100_resized.jpg
Krótkie podsumowanie prac wykonanych w CTI w tym roku:

- malowanie: maska, grill, drzwi pasażera, błotnik prawy tył, zrobiony prawy próg (zaczynała się dziura na łączeniu słupka B)
- obicie siedzeń nową tapicerką (środkowy materiał - krata, pozostał oryginalny)
- regeneracja kierownicy skórzanej (środki Renoskór)
- nowe wahacze przód (rts) + ustawiona zbieżność
- nowe tarcze przód (trw)
- nowe klocki przód (trw)
- pełna regeneracja belki
- nowe łączniki stabilizatora
- nowe śruby sworzni
- nowy uszczelniacz półosi
- nowe łożysko podpory półosi i pierścień zabezpieczający
- nowy wydech końcowy
- założone oryginalne felgi Speedline SL299
- polerka tylnej szyby i reflektorów tylnich

- czyszczenie filtra stożkowego dedykowanym zestawem JR
- wymiana oleju i filtra (Total Racing + Purflux)
- wymiana oleju przekładniowwego
- wymiana płynu chłodniczego

- porządne czyszczenie wnętrza (uszczelki i mechanizm dachu, pranie wykładziny, czyszczenie i konserwacja plastików)
- konserwacja plastików na zewnatrz (zderzaki, listwy poszerzające, lusterka)
- detale typu: nowe dywaniki dedykowane do modelu (z obszyciem z ekoskóry), nowe ramki pod tablice Peugeot Talbot Sport, nowe wycieraczki Bosch, założenie nowego emblematu na gałkę zmiany biegów (czerwona od GTI)

CTI spisywało się świetnie przez cały okres w jakim było używane, tj. maj-październik. Przynosiło frajdę z jazdy mi, jak również pasażerom, którzy mieli okazję się przejechać.


Pod koniec sezonu niestety pojawiły się "przygody":
- na zakończeniu sezonu klasyków łódzkich (3 października) CTI się grzał, prawdopodobnie było mało płynu chłodniczego, lub zaciął się termostat. Na szczęście po tej przygodzie silnik nie ma problemów z uszczelką. Więcej problemów z przegrzewaniem się nie było.
- zdarty kawałek lakieru bezbarwnego na tylnej klapie (żonka pomagała odklejać naklejki po rajdzie...)
- pod koniec października silnik zaczął przerywać, jakby dostawać zadyszki. Dzisiaj krzycho-g sprawdzał, czy to nie wina VEMS-a. Stety albo niestety nie. Padło na świece. Mam je sprawdzić i ewentualnie wymienić i zobaczymy czy problem będzie pojawiał się dalej.
- pojawiła się jakaś wilgoć w bagażniku, przy błotniku od strony kierowcy.

Także jest co robić w 2016 :D

CTI umyte, wysuszone, przykryte pokrowcem w suchym, lekko przewiewnym garażu - do zobaczenia na wiosnę!
20151121_131106_resized.jpg

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 27 gru ndz, 2015 12:46 am
autor: pilot-84
W wigilię, korzystając z wiosennej pogody, CTI został wyprowadzony z garażu i przewietrzony. Jednak głównym zadaniem było przesmarowanie wszystkich uszczelek silikonem.
public_20151224_142119(0).jpg
public_20151224_142138.jpg
Zauważyłem również prawdopodobny powód wilgoci w lewym tylnim błotniku/podłodze bagażnika. To minimalna dziurka pokazana na zdjęciu:
public_20151224_143630.jpg
Nie przyglądałem się temu dokładnie, ale chyba w tym miejscu woda dostawała się do środka. Nie było tam żadnej kałuży, a jedynie "zapocenie" po wewnętrznej stronie błotnika. O tak to wyglądało w listopadzie:
public_20151121_193629.jpg
Teraz jest już sucho (wybebeszyłem cały bagażnik, podniosłem tylne siedzienia, oderwałem boczki, zostawiłem lekko uchylone szyby, żeby wywietrzało. Na wiosnę trzeba zająć się tym kawałkiem dachu.

Są jakieś polecane preparaty, żeby to skleić albo w inny sposób uszczelnić?

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 18 lut czw, 2016 1:58 am
autor: pilot-84
W wątku cisza ponieważ za bardzo nic się nie dzieje. Zbieram z rynku przydatne graty: nowy naciag, manetkę wycieraczek, czy spinki do listw.
W międzyczasie nastąpiła zmiana codziennego wozidła. W miejsce 407 pojawiła się C4.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 18 lut czw, 2016 4:08 am
autor: simon3
407... C4...? To samo g••no ;)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 18 lut czw, 2016 8:42 am
autor: pilot-84
Tyle że 7 lat młodsze :)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 25 lut czw, 2016 2:54 am
autor: Martinoo
ważne że francuskie

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 26 lut pt, 2016 5:41 pm
autor: szasz
Bardzo ładna C4 :-) znajoma ma taką, benzynę wolnossącą, kupili nową w 2011 albo 2012, ale za bardzo się nie znają na wozach, bo raz jak nie chciał zapalać, to zabrali do ASO gdzie stwierdzili, że świece się zużyły :-( dziwne to. Zapłacili jak za zboże oczywiście. Raz z nią jechałem, środek piękny, zegary i ich podświetlenie :-) życzę udanego użytkowania :-)

205 XS rulez :-)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 29 mar wt, 2016 12:26 am
autor: pilot-84
CTI dzisiaj został odpalony pierwszy raz od wigilii (czyli po 3 miesiącach). Niestety akumulator nie dał rady. Po dwóch próbach, za trzecim razem już nie zakrecił. Na kable odpalił od strzała, w zasadzie bez kręcenia, wydaje mi się że już czas na nowy akumulator, bo na moim coś wolno kręcił już jesienią.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 kwie sob, 2016 12:08 am
autor: pilot-84
Dzisiaj kupiłem takie oto fanty. Nie są mi potrzebne i nie wiem czy będą pasować, ale były za 12zł sztuka więc wziąłem :)