Strona 19 z 27

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 15 mar ndz, 2015 11:08 am
autor: krzyska
masz coś z pokładu?

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 15 mar ndz, 2015 1:32 pm
autor: grzesiek309
Czytając Twój podpis pocieszam się, że jest jeszcze 205 3.0 i może te moje "marne" 2.0 da mu radę :lol:

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 15 mar ndz, 2015 3:55 pm
autor: pyzio_dawca
krzyska pisze:masz coś z pokładu?
Mam narazie tylko 0-60, i bez regulacji kata wyprzedzenia zaplonu. I wlasciwie to brakuje tylko tego i synchronizacji gaznikow. Bo teraz troche za slabo jedzie, nie chce sie wkrecac na wyzszych obr.

https://youtu.be/zZ5Zv41uOwI
grzesiek309 pisze:Czytając Twój podpis pocieszam się, że jest jeszcze 205 3.0 i może te moje "marne" 2.0 da mu radę :lol:
Hahaha :) Nie gadaj, twoj robi lepsza robote od mojego 1.4 na pewno :mrgreen:

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 15 mar ndz, 2015 4:22 pm
autor: mlody333
Wrzuć dłuższy film i poopowiadaj trochę co i jak zrobione. Będzie co oglądać jak przeróbki w TopGear. Clarksona wywalili więc jest wakat :D

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 15 mar ndz, 2015 4:53 pm
autor: krzyska
krótka działka krótki filmik :twisted:

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 18 mar śr, 2015 4:17 pm
autor: Frogkiller
Hej tak z ciekawości co trzeba zrobić żeby uruchomić taki setup? Oczywiście poza kolektorem, ustawieniem zapłonu i wymianą dysz.
Jakiej pompy paliwa używasz?

Gratulacje ciekawego i działającego projektu :)

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 19 mar czw, 2015 10:54 pm
autor: pyzio_dawca
Aktualnie kolektor wyjęty, zrobiłem krućce pod serwo oraz synchronizacje gaźników i regulatora KWZ.
_20150319_214047.JPG
Oczywiście filmik będzie, kiedy tylko poskładam. Teraz zostało tylko przefrezować płaszczyzne kolektora bo troche się zdeformował przy spawaniu.
_20150319_214022.JPG
Co do tego jak jest zrobione, i jak to odpalić na takim set up'ie :

W pierwszej kolejności polujemy na odpowiednią dla nas głowice, w moim przypadku udało się kupić głowice z 1.6 98km w super stanie za 160 zł z przesyłką. Oczywiście obowiązkowo planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz docieranie zaworów. Natomiast w moim przypadku zaczęło się od względnego czyszczenia i rozebrania głowicy. Następnie należy zaopatrzyć się w odpowiedni frezik do aluminium. W internecie jest masa informacji na temat portingu, polecam poczytać. Kiedy wypijemy już kilka zuper chmielowych z naszą nową swiecącą aluminiową kostką, i uznamy że porting został skończony, odmuchujemy głowicę z opiłków i zawozimy do planowania, warto przy okazji kupić uszczelniacze. Następnie, baaardzo dokładnie czyścimy głowice i docieramy zawory, też jakieś piwo nie zaszkodzi do tego ... :) Kiedy dotrzemy wkładamy nowe uszczelniacze. Warto pamiętać o zaślepieniu otwory po wtryskiwaczach, chyba ze planujemy przejścoe na wielopunkt ;)
Następnie zabieramy się za składanie głowicy, przy tej czynności niezwykle pomocna okazuje sie wiertarka stołowa. W głowice wkładamy rozcięty pręt i rozgięty na końcu, którym bedzięmy wciskać sprężynki zaworowe. Koniecznie zwracajcie uwage na stan talerzyków zaworowych i zapinek. Jako że większe kanały i sztywniejsze sprężynki umożliwiają wyższe kręcenie, stan talerzyków jest niezwykle istotny, bo można skończyc silnik....
Polecam kupienie najcieńszej uszczelki pod głowice, chyba że planujemy doładowanie :D
Kolejną kwestią jest kolektor wydechowy, tutaj przyda się frezik do stali, ja miałem do stali i robiłem nim normalnie aluminium. Kolektor trzeba rozfrezować na taką samą srednice jak kanaly wydechowe w głowicy. Tutaj nawet piwa nie trzeba otwierać idzie jak burza :)
Trudniejszym zadaniem jest kolektor ssący, ma szerzej rozstawione kanały ssące, co powoduje że kolektor z 1,4 nie pasuje. Tutaj juz nasza inwencja. Ja użyłem blachy 10mm na flansze, tutaj przydadzą się dość duże wiertła i wiertarka stołowa. Wiertła oczywiście na fi naszych kanałów dolotowych. U mnie poerwsza wersja kolektora to rzeźbienie, lepienie. Cóż... chciałem zostać przy jednym gaźniku...
I tu doradzam, od razu robić kolektor pod 4 gaźniki. Jest łatwiej i lepiej. Trzeba pamiętać o nachyleniu kanałów kolektora pod odpowiednim kątem, aby gaźniki były pochylone tak żeby płuwaki byly poziomo :) Przy gaźnikach z r1 potrzeba kąta 45 stopni. Dwa kolanka hamburskie po 90 stopni rozcięte na pół i już ;) Trzeba pamiętać tylko, żeby zmieścić się z łapą silnika bo jest ciaśniej niż przy 1.4.
Reszta to już pikuś. Składamy, podłączamy wsio i palimy. Nie ma najmniekszego problemu z wolnymi obrotami czy innymi pierdołami. Uważam, że zabawa warta świeczki. Co do spalania, jeszcze się nie wypowiem :)
IMG_20150316_213037.jpg
Myślę, że ory elektryczna pompa paliwa wystarczy, moja już ledwo zipiała, a do 1.6 nie założymy mechanicznej. Ja mam pompe z mondeo 2.0 16v, bo akurat taką miałem w domu... I jest super :)
_20150314_225401.JPG
Dysz nie trzeba wymieniać, na ory dyszach dawka jest ok. Ja je ciut rozwierce jeszcze zobaczymy co sie zmieni, bo delikatnie za mało z nich wypływa :P
_20150319_214903.JPG
Pozdrawiam :)
_20150319_214835.JPG
_20150319_214804.JPG
Mam kilka filmików to pewnie wrzuce w najblizszym czasie :)

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 19 mar czw, 2015 11:41 pm
autor: Frogkiller
Pytałem o pompę paliwa bo oglądałem kilka takich modów i często ludzie stosują jakieś regulatory ciśnienia, lub pompy 0.3-0.8 bara. Czasami wyrzucana jest pompa z zbiornika paliwa i montowane jakieś czarodziejskie układy podciśnieniowe, lub po prostu rura do baku, pompka od moto, filtr paliwa od moto i opcjonalnie układ ręcznej pompki. Ale skoro działa na standardowej pompie to chyba ok :P
Powodzenia w dalszym dłubaniu :)

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 01 kwie śr, 2015 9:42 am
autor: pyzio_dawca
Przykro
_20150401_094107.JPG
_20150401_094107.JPG (20.87 KiB) Przejrzano 6213 razy

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 01 kwie śr, 2015 9:50 am
autor: GrzesiekGreen
Jakieś nowe typy korbowodów pierwszo kwietniowych? :)

Wysłane z mojego LG-D290 przy użyciu Tapatalka

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 01 kwie śr, 2015 3:16 pm
autor: fila1223
Obrazek

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 01 kwie śr, 2015 3:31 pm
autor: mlody333
Chyba przedobrzyłeś z tym tjuningiem 8)7

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 01 kwie śr, 2015 11:32 pm
autor: pyzio_dawca
Prima Aprilis :shock: 8)7 :evil:

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 04 kwie sob, 2015 6:26 pm
autor: scaliburgreg
skoro wyprzedajesz silnik w kawałkach i masz 3 tłoki na sprzedaż to ten obrazek tłoka wyżej chyba nie był żartem :mrgreen:

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

: 04 kwie sob, 2015 7:27 pm
autor: jozek
Pyzio jakbyś potrzebował to mam na sprzedaż sprawny silnik TU3M. Miał robioną głowice 20tys km temu. W Święta jako że trzeba pomagać ludziom w niedoli oddam tanio. Skoro z 1,1 robisz potwora co robi 100km/h w 7 sekund to na pewno zrobisz z niego dobry użytek.